خبر

برآورد ارزش ۴۰۰میلیارد دلاری بازار جهانی کفش تا پایان ۲۰۲۳| طراحی؛ فاکتور مهم حضور در بازارهای خارجی

برآورد ارزش ۴۰۰میلیارد دلاری بازار جهانی کفش تا پایان ۲۰۲۳|
طراحی؛ فاکتور مهم حضور در بازارهای خارجی

بازار؛ گروه صنعت: بازار جهانی کفش یا پایپوش یک صنعت میلیارد دلاری است که در واقع بخش از صنعت پوشاک و نساجی است. محصولات کفش معمولا از چرم، منسوجات و طیف وسیعی از مواد مصنوعی ساخته می شود و طبق گزارشات جهانی، برآورد شده است که تا پایان سال جاری میلادی ارزش بازار جهانی کفش به حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برسد.

کشورهای چین، هند، ویتنام و اندونزی پیشتازان تولید کفش هستند که نشان دهنده تسلط منطقه آسیا و اقیانوسیه بر این صنعت است؛ به طوری که این چهار کشور تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۵ درصد از تولید کفش در سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند

از سوی دیگر چین در سال ۲۰۲۲ با تولید حدود ۱۳ میلیارد جفت کفش، پیشروترین تولید کننده کفش در جهان بود. در واقع کشورهای چین، هند، ویتنام و اندونزی پیشتازان تولید کفش هستند که نشان دهنده تسلط منطقه آسیا و اقیانوسیه بر این صنعت است. به طوری که این چهار کشور تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۵ درصد از تولید کفش در سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند.

از سوی دیگر در حوزه تولید کفش نام ایران نیز در کنار تولید کنندگانی همچون چهار کشور یاد شده و برزیل، ترکیه، پاکستان، بنگلادش و مکزیک جزو ۱۰ تولید کننده برتر قرار دارد.

داشتن ارتباط خوب با دیگر کشورها؛ پیش شرط رقابت در بازارهای بین المللی

یکی از موارد الزامی برای داشتن تولیدی با کیفیت در صنعت کفش دسترسی به مواد اولیه با کیفیت، استادکاران ماهر و بهره گیری از ماشین آلات روز دنیا است. در حوزه ماشین آلات کفش، تولید کنندگان ایران غالبا تولید کنندگان با توان مالی بالا از ماشین آلات کشورهای صاحب نامی همچون ایتالیا و آلمان بهره می گیرند و در آن طرف نیز دیگر تولید کنندگان از تولیدات داخل که غالبا مهندسی معکوس شده ماشین آلات خارجی است استفاده می کنند.

در این راستا لطف الله عابدی فعال صنعت کفش در خصوص شرایط حضور در بازارهای جهانی می گوید: قطعا صنعت کفش باید به روز باشد و همواره پا به پای کشورهای اروپایی و کشورهایی که پیشرفته هستند در صنعت حرکت کند و یا حداقل طوری باشد که از صنعت روز دنیا عقب نماند.

عابدی؛ فعال صنعت کفش: پیش شرط رقابت در بازارهای جهانی داشتن ارتباط خوب با دیگر کشورها است

عابدی ادامه داد: به همین دلیل در مجموعه خود سعی داریم در کار خود علم و نوآوری را بیاوریم اگرچه برای ما این به روز رسانی ها بسیار هزینه بر است با این وجود برای عقب نماندن از دنیا و تامین رضایت مشتریان باید برای به روز ماندن هزینه کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر غالبا وقتی ارتباط خارجی ما خوب باشد می توانیم در بازارهای جهانی باشیم و رقابت کنیم؛ به عبارت دیگر پیش شرط رقابت در بازارهای جهانی داشتن ارتباط خوب با دیگر کشور ها است. ضمن اینکه از نظر شرایط کاری و از نظر نقدینگی باید کسانی داشته باشیم در آن طرف مرزها که بتوانیم اطمینان کنیم و تولیدات خود را به آنها تحویل بدهیم تا در دیگر بازارهای خارجی توزیع شود و پرداختی ها درست انجام شود.

طراحی و تامین مواد اولیه؛ چالش کلیدی صنعت کفش

آرمین اسدی یکی دیگر از فعالان صنعت در گفتگو با بازار در خصوص اصلی ترین چالش های این صنعت می گوید: به طور کلی چالش هایی که داریم بحث طراحی کفش ها، قالب ها و همچنین تامین مواد اولیه است که در صورت نبود این موارد کار به درستی پیش نمی رود. این در حالی است که امروز طراحی باید به درستی انجام شود تا بتوان در بازارهای بین المللی رقابت کنیم، حتی در بازار ایران اصولا با طراحی درست می توان رقابت کرد به خصوص اینکه نیازهای نسل جوان را باید پاسخ داد.

او افزود: از سوی دیگر قالب ها باید با کیفیت بهتر ارائه شود و در ادامه بایستی مواد خوب تولید و عرضه شود و در بخش دستگاه ها که مهمتر از همه فرایند کامل را انجام می دهد نیز باید از تکنولوژی های روز دنیا برخوردار باشد.

ضرورت به روز رسانی تکنولوژی های صنعت

این فعال صنعت کفش همچنین در خصوص چالش های صادراتی می گوید: صادرات همیشه با چالش همراه است به خصوص اینکه از ایران شرایط سختی برای صادرات داریم، برگرداندن ارز و همچنین جا انداختن خود در بازارهای خارجی قطعا سخت است. در حال حاضر در بازارهای کشورهای هندوستان و ازبکستان، با دستگاه های ساخت ترکیه و چین که در این بازارها عرضه می شود، رقابت داریم.

او ادامه داد: با این وجود برای موفق شدن در بازارهای بین المللی در این صنعت باید روی طراحی، مواد اولیه و ماشین الات بسیار بیشتر کار شود. از سوی دیگر تکنولوژی ها باید به روز و نوین باشد که بتوانیم سهم بیشتری از بازارهای بین المللی در اختیار داشته باشیم.

این فعال صنعت کفش در خصوص آینده صنعت نیز می گوید: چون روز به روز نسل جوان بیشتر وارد این صنعت می شود قطعا صنعت کفش از نظر طراحی و کیفیت محصولات رو به رشد بیشتری خواهد رفت. ضمن اینکه بنده معتقدم مدل های بیشتری در بازار خواهد آمد و حتی می بینیم روزی را که برندها خوب داخلی در جای های مختلف دنیا شعبه داشته باشند و سهم بسیار بیشتری در بازارهای بین المللی داشته باشند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی