عمومی

درآمد خالص، EBITDA، و SDE: چیست تفاوت؟

درآمد خالص، EBITDA، و SDE: چیست
تفاوت؟

توسط Vishal Bharucha، رئیس VNB Business Brokers، یک شرکت مشاوره تجارت و کارگزاری پیشرو و M&A.

محاسبه شما ارزش تجاری بخش حیاتی موفقیت است. این حتی از درآمدها نیز مهمتر است زیرا آنها بدون تولید سود اهمیتی ندارند. علاوه بر این، این نشان‌دهنده مقدار پولی است که برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارتان باقی مانده است – که کلید رشد آینده. اگر قصد دارید برای وام بانکی درخواست دهید، داشتن سود خالص جامد نیز مهم است زیرا بانک ها از آن برای ارزیابی مناسب بودن وام و توانایی شما برای بازپرداخت استفاده می کنند. نه تنها می تواند تصویر روشنی از موقعیت کسب و کار شما از نقطه نظر مالی به شما ارائه دهد، بلکه می تواند به سرمایه گذاران شما اطمینان دهد که پول آنها در مسیر درست حرکت می کند.

این مقاله بینشی در مورد تفاوت های بین درآمد خالص، EBITDA و SDE، و نحوه اندازه گیری این متغیرها ارزش کسب و کار.

درآمد خالص

سود خالص یا درآمد خالص، عامل مهمی در تعیین موفقیت کسب و کار شما است. فرمول به سادگی مقدار پولی است که پس از کسر تمام هزینه های تجاری خود از کل درآمد باقی می ماند. با این حال، مالیات را شامل نمی شود. از آنجایی که مالیات بر اساس درصدی از درآمد خالص شما است، تنها زمانی می توانید آن را محاسبه کنید که به رقم سود خالص خود رسیدید.

EBITDA

اگر درآمد خالص منعکس کننده کل درآمد شرکت شما باشد، EBITDA نشان دهنده توانایی ثابت شرکت شما برای کسب سود و در نتیجه ارزش کسب و کار شما است.

EBITDA معیاری است که معمولاً در مشاغل متوسط ​​و بزرگ استفاده می شود. برای درک عمیق‌تر متغیرهای دخیل در EBITDA، در اینجا خلاصه‌ای از اصطلاحات کلیدی آن آورده شده است: بهره (هزینه‌های ناشی از نرخ‌های بهره – به عنوان مثال، وام‌های بانکی)، مالیات (مالیات بر درآمد فدرال و مالیات‌های تحمیلی توسط دولت)، استهلاک (هزینه غیر نقدی کاهش ارزش دارایی در دارایی های ثابت شرکت) و استهلاک (هزینه غیرنقدی دارایی های نامشهود).

فرمول محاسبه EBITDA معمولی این است: 

درآمد خالص + هزینه بهره + هزینه استهلاک + هزینه استهلاک + مالیات

اما، کسب و کارها معمولاً بر اساس چندین EBITDA تعدیل شده ارزش گذاری می شوند. در یک مقاله  توسط Windes، زمانی که خریدار خریدار مالی است و فروشنده قیمت بالاتری می گیرد، EBITDA تنظیم شده اغلب به عنوان یک مدل ترکیبی استفاده می شود. حقوق نسبت به یک مدیر غیر مالک این امر زمانی رایج است که خریدار یک گروه سهام خصوصی باشد.

تنظیم EBITDA به معنای حذف هر گونه هزینه یکبار مصرف برای عادی سازی حقوق است. . به عنوان مثال، اگر سالانه ۲۵۰۰۰۰ دلار به خودتان حقوق می‌پردازید اما یک خریدار می‌تواند مدیری را جایگزین شما کند که ۲۰۰۰۰۰ دلار درآمد دارد، ۵۰۰۰۰ دلار به اضافه حقوق اضافه می‌کنید.

SDE

SDE معیاری است که برای ردیابی جریان نقدی تاریخی یک کسب و کار استفاده می شود. این به سادگی سود خالص شما با افزودنی است. طبق تعریف، پس‌افزار هزینه‌هایی هستند که به سود خالص شما اضافه می‌شوند. ارزش کسب و کار خود را افزایش دهید این یک معیار ارزشیابی است که معمولاً در مشاغل کوچک استفاده می شود. این نشان دهنده مزایای مالی است که خریداران بالقوه به طور بالقوه دریافت می کنند، به شرط اینکه مالک/مدیر تمام وقت باشند.

تفاوت اصلی بین EBITDA و SDE چیزی است که در مورد عملکرد کسب و کار شما پیشنهاد می کند. طبق یک مقاله  توسط Midstreet، EBITDA به سرمایه گذاران شما ایده ای از عملکرد کسب و کار شما در برابر رقبا در همان صنعت می دهد. از سوی دیگر، SDE به خریدار بالقوه نشان می دهد که در مقیاس تمام وقت چقدر درآمد خواهد داشت. یک تفاوت بزرگ دیگر که توسط Windes برجسته شده است، شامل و حذف حقوق مدیر است. در EBITDA، حقوق مدیر اضافه نمی شود. در SDE، با فرض اینکه خریدار بالقوه جایگزین فروشنده به عنوان مالک/مدیر کسب و کار شود، حقوق مدیر اضافه می شود.

داشتن درک روشنی از ارزش کسب و کار شما بر اساس درآمد خالص، EBITDA و SDE برای مالکان، سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و خریداران حیاتی است. این نه تنها به آنها اطمینان می دهد که کسب و کار شما در زمینه مالی محکمی است، بلکه کارایی عملیاتی را نیز می سنجد.

دقت در محاسبه این معیارها بسیار مهم است، از این رو استخدام حسابداران قابل اعتماد و با تجربه بسیار مهم است. یک محاسبه بیش از حد یا کمتر از محاسبه ممکن است منجر به خرج بیش از حد یا کم هزینه کردن مالک شود و ارزش تجاری کاذبی ایجاد کند که می تواند بر فروش کسب و کار شما تأثیر بگذارد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی