خبر

خودرو و پتروشیمی، بورس را سبز کردند

خودرو و پتروشیمی، بورس را سبز کردند

373749 120 - خودرو و پتروشیمی، بورس را سبز کردند

اقتصاد۲۴– در پایان معاملات بورس ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، شاخص کل بورس مثل روز گذشته صعودی بود. شاخص کل رشدی دو هزار و ۴۱۱ واحدی، معادل ۰.۱۷درصد را ثبت کرد. به این ترتیب، این شاخص در پایان بازار امروز روی یک میلیون و ۴۳۰هزار واحد ایستاد.

شاخص کل هموزن بورس امروز نیز در مدار صعودی حرکت کرد و با رشد اندک ۲۲۴واحدی همراه شد. این رشد ۰.۰۶درصدی، باعث شد عدد ۳۸۰هزار و ۵۸۷واحد، روبروی شاخص هموزن در تابلو معاملات نقش ببندد.

صعود با طعم پتروشیمی

سهم‌های صنعت پتروشیمی، لیدر‌های امروز بازار بودند. به طوری که نام نماد‌های فارس، تاپیکو، پارسان، نوری و شپدیس از این گروه، میان نماد‌های با بشترین تاثیر مثبت بر بازار به چشم می‌خورد.

ومعادن نیز با تاثیر مثبت ۶۳۵واحدی، بر رشد شاخص کل اثرگذار بود و تاثیر منفی ۳۵۲واحدی وپارس نیز نتوانست جلوی صعود شاخص را بگیرد.


بیشتر بخوانید: هشدار فعالان بازار به رئیس سازمان بورس


بورس امروز هم در حالی به پایان رسید که کمتر از دو هزار میلیارد تومان برگ سهم دست به دست شد. ارزش معاملات خرد هزار و ۹۰۰میلیاردی، همچنان بورس را کم جان نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد بازار توانی برای جهش ندارد.

حقیقی نیز همچنان با بورس آشتی نکرده‌اند و خالص خروج پول این اشخاص در معاملات امروز به حدود ۲۰۰میلیارد تومان رسید.

رالی خودرویی‌ها در بورس ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

در ساعت پایانی معاملات امروز، خبر عرضه دو خودروی شاهین از سایپا و هایما از ایران خودرو در بورس کالا، سهام خودرویی‌ها را تکان داد.

نماد‌های بزرگ گروه خودرویی یعنی خساپا، خودرو، خگستر، خبهمن و خزامیا، پیش از اعلام این خبر سرخ‌پوش بودند. اما از حدود ساعت ۱۱:۴۵دقیقه این نماد‌ها جهش قیمتی را تجربه کردند و بازار امروز را سبزپوش به پایان رساندند.

به نظر می‌رسد که باز شدن پای ایران‌خودرو و سایپا به بورس کالا، این سیگنال را به معامله‌گران، مخابره کرده است که قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو به صورت تدریجی حذف خواهد شد. از آنجا که این اتفاق می‌تواند سبب افزایش سود یا حداقل کاهش زیان خودروسازان شود، تقاضا برای سهام خودرویی بالا رفته است.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی