خبر

بازار خرید و فروش حواله ایران‌ خودرو رونق گرفت

بازار خرید و فروش حواله ایران‌ خودرو رونق گرفت

371438 692 - بازار خرید و فروش حواله ایران‌ خودرو رونق گرفت

اقتصاد۲۴– دومین مرحله قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شد. نتایج این قرعه‌کشی نیز در یکم مرداد ماه اعلام شد.

پیش از این، وزارت صمت اعلام کرده بود هدف برگزاری قرعه‌کشی در این سامانه این است که خودرو‌ها به دست مصرف‌کننده‌های واقعی برسد و دست دلالان از این قرعه‌کشی‌ها کوتاه شود. اما به نظر می‌رسد این وعده وزارت صمت نیز مانند وعده‌های دیگر عملی نشد.

پس از اعلام قرعه‌کشی بازار خودروی کشور شاهد تبلیغات و آگهی‌های گسترده خرید یا فروش حواله‌های ایران‌خودرو بود. دلالان دوباره کار خود را آغاز کرده و به سراغ برندگان قرعه‌کشی رفته‌اند. این اقدامات دلالان در آخر باعث ایجاد نوسان قیمتی در بازار خودروی کشور می‌شود.


بیشتر بخوانید: صحنه‌گردان‌های بازار خودرو چه کسانی هستند؟


قیمت حواله‌های ایران‌خودرو در فضای مجازی متفاوت است. این حواله‌ها بر اساس نوع و مدل خودرو در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است.

ایران خودرو اعلام کرده بود که خرید و فروش حواله از نظر ایران‌خودرو قانونی نیست و مشکل دارد. این شرکت پیش از این نیز هشدار داد که ممکن است در فرایند خرید مشکلاتی ایجاد شود. اما دلالان راهی برای دور زدن شرایط پیدا می‌کنند. این افراد ممکن است در تحویل خودرو نیز با مشکل مواجه می‌شوند و عواقب این کار نیز برعهده فروشنده حواله است.

اما چندی پیش، یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: خرید و فروش حواله قانونی است و منعی ندارد. اما در این معاملات ممکن است طرفین یکدیگر را دچار مشکلاتی کنند.

محمدعلی ابراهیمی توضیح داد: در این معملات فرد خریدار حواله خودرو را تحویل نمی‌گیرد، زیرا سندی به نام خریدار زده نمی‌شود. احتمال این وجود دارد که فرد فروشنده حواله، بعد از دریافت خودرو، آن را تحویل خریدار حواله ندهد. در این مورد طرفین معامله باید به دادگاه مراجعه کنند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی