خبر

خروج نقدینگی از بازار بورس کاهش یافت

خروج نقدینگی از بازار بورس کاهش یافت

359603 237 - خروج نقدینگی از بازار بورس کاهش یافت

اقتصاد۲۴– شاخص کل بورس چهارشنبه هفته گذشته بر تراز یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد ایستاده و در پایان این هفته به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی رسید و رشد ۲٫۸ درصدی را تجربه کرد.

شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱.۷۶ درصد به سطح ۴۲۸ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با رشد ۱.۹۲ درصدی خود را به محدوده ۲۱ هزار و ۳۴۹ واحد رساند.

بازار سرمایه در چهارمین هفته خرداد ماه شاهد خروج نقدینگی حقیقی بود. در این هفته شنبه ۴۴۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۴ میلیارد تومان، دوشنبه ۳۲۳ میلیارد تومان، سه شنبه ۳۱۱ میلیارد تومان و در نهایت در روز چهارشنبه ۳۳۴ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار خارج شد.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی وضعیت بورس


در مجموع در چهارمین هفته خرداد ماه هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان نقدینگی خارج شد که در مقایسه با هفته قبل رقم کمتری بود.

کدام صنایع بورس این هفته رشد کردند؟

در چهارمین هفته خرداد ماه صنعت انتشار و چاپ با رشد ۱۷ درصدی بالاترین بازدهی مثبت صنایع را داشت. دومین صنعت پربازده بازار سیمانی‌ها با رشد ۷ درصدی بودند و مقام سوم به فرآورده‌های نفتی با رشد ۵ درصدی رسید.

در این بین کمترین میزان بازدهی هفتگی متعلق به صنعت منسوجات با ۷٫۴ درصد منفی بود و پس از آن وسایل ارتباطی کاهش ۷٫۳ درصدی را تجربه کردند.

رکورد بازار شکست!

رکورد شش ماهه رشد روزانه شاخص‌کل بورس تهران در معاملات روز دوشنبه شکست. دماسنج اصلی تالار شیشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در این روز کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌نوسان ظاهر شد و درحالی‌که فشار عرضه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در کلیت بازار افزایش یافته بود، این نماگر به مدد معاملات مثبت برخی گروه‌ها توانست در محدوده سبز تابلو تاب‌آورده و در نهایت با رشد ۱۷/ ۰‌درصدی همراه شود. سهامداران خرد اما بازهم فروشنده شدند تا آشتی حقیقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با بورس یک روز بیشتر دوام نداشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

حتما بخوانید : یک میلیون مسکن کجاست؟
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی