خبر

خروج سنگین پول حقیقی‌‌ها از بورس

خروج سنگین پول حقیقی‌‌ها از بورس

442063 818 - خروج سنگین پول حقیقی‌‌ها از بورس

اقتصاد۲۴- در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه سهم‌های کنور، سپ، کرماشا، تکشا و شدوص حجم مشکوک داشتند. به طوری که هر یک از آن‌ها به طور متوسط هفت تا هشت برابر میانگین حجم ماهانه خود حجم خوردند.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۵۰۳ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد که بسیار نگران کننده است.بررسی‌ها نشان می‎دهد که در یک ماه گذشته بازار، سهامداران تنها دو روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودند.

442065 508 - خروج سنگین پول حقیقی‌‌ها از بورس

کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند، تا زمانی که از تولیدکننده داخلی و به دنبال آن شرکت‌های بورسی حمایت نشود این خروج پول ادامه دارد و تنها با نوسانات نرخ ارز، ممکن است این شیب عجیب خروج پول کاهش یابد.

نقشه بورس تهران امروز با حضور ۱۵۴ نماد سبز و ۴۶۳ نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود. همچنین ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل ۲۵۵ میلیارد دلار شد.
صف خرید و فروش در لیست بیشترین ارزش صف فروش نماد‌های وسالت، خبنیان، خکاوه، فنفت و غدیس در این لیست به چشم می‌خورند.بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نماد‌های وسینا، غناب، شدوص، تکنو و وآتوس بود.


بیشتر خوانید: چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟


حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط پنج تا ۶ برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

442064 274 - خروج سنگین پول حقیقی‌‌ها از بورس

 بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وساخت، فولاد و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وساخت و شستا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وسینا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ختوقا نیز با افت ۶.۹۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های سصفها، سرچشمه و وسینا تعلق گرفت. همچنین سهم‌های بهپاک، تکشا و بشهاب نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلتر‌های بورسی نشان می‌دهند که نماد‌های کیا، وخاور و داسوه خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فاهواز، وسینا و تاصیکو رقم خورد. همچنین سآبیک در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کرماشا بود.

منبع: تجارت نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی