عمومی

حتی آمازون اعتراف می کند که خیلی بزرگ شده است. در حال تبدیل شدن است یک مشکل گران قیمت

حتی آمازون اعتراف می کند که خیلی بزرگ شده است. در حال تبدیل شدن است
یک مشکل گران قیمت

وقتی  آمازون هفته گذشته درآمدهای سه ماهه خود را اعلام کرد، نتایج خوب، خوب نبود. برای اولین بار در هفت سال گذشته،  آمازون پول از دست داد. مطمئناً، بخشی از آن به دلیل تعدیل مربوط به سهام این شرکت در سازنده خودروهای الکتریکی (EV) Rivian بود، که قیمت سهام آن از زمان عرضه اولیه سهام در پاییز گذشته کاهش یافته است. اما، مشکل واقعی آمازون خود اوست.

در اینجا نحوه برایان اولساوسکی آمده است این را توضیح داد در تماس درآمد شرکت:

ما برای محافظت و ارتقای تجربه مشتری علیرغم افزایش شدید هزینه‌ها، به ویژه تلاش کرده‌ایم در طول سه چهارم گذشته ما در دو سال گذشته شاهد هزینه های زیادی برای همسویی با تقاضا بوده ایم. در این مدت، ما حجم عملیات خود را دو برابر کردیم و نیروی کار خود را تقریباً دو برابر کردیم و به ۱٫۶ میلیون کارمند رساندیم. نیروی کار و فضای فیزیکی دیگر آن گلوگاه‌هایی نیستند که در بیشتر سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ وجود داشت. با این حال، ما همچنان با فشارهای مختلف هزینه در تجارت مصرف‌کننده خود مواجه هستیم.

این میزان خیره کننده رشد است. آمازون اندازه عملیات خود را دو برابر کرد و بیش از ۲۰۰ میلیون فوت مربع امکانات را اضافه کرد و تعداد کارمندان خود را تقریباً دو برابر کرد. اکنون بیش از ۱٫۶ میلیون نفر کارمند است.

در آن زمان، زمانی که مردم همه چیز را آنلاین می‌خریدند، این گسترش منطقی بود. با این حال، اکنون این شرکت بهای تمام آن رشد را می پردازد.

با ظهور نوع Omicron در اواخر سال ۲۰۲۱، شاهد افزایش قابل توجهی در تحقق بودیم. کارکنان شبکه در مرخصی بودند و ما همچنان به استخدام کارمندان جدید برای پوشش این غیبت ها ادامه دادیم. از آنجایی که این نوع در نیمه دوم سه ماهه کاهش یافت و کارمندان از مرخصی بازگشتند، ما به سرعت از کمبود نیروی انسانی به پرسنل اضافی تبدیل شدیم که در نتیجه بهره وری کمتری داشت. این بهره وری کمتر در مقایسه با سال گذشته حدود ۲ میلیارد دلار هزینه اضافه کرد.

چیزی که اولساوسکی واقعاً می گوید این است که آمازون خیلی بزرگ است نسبت به سطح تقاضای فعلی خود ظرفیت و کارمندان بسیار زیادی دارد.

این خیلی تعجب آور نیست. کسب و کار آمازون واقعاً خوب شد نه به این دلیل که لزوماً بهترین تجربه خرید بود، بلکه به این دلیل که یکی از تنها جاهایی بود که مردم می‌توانستند دستمال توالت و غذای سگ بخرند بدون اینکه خود را در معرض یک بیماری همه‌گیر جهانی قرار دهند. در آن زمان، این فشار زیادی بر توانایی شرکت در انجام سفارشات وارد کرد، بنابراین هم فضای کارکنان و هم فضای انبار را اضافه کرد.

اکنون که به نظر می رسد همه چیز در حال بازگشت به حالت عادی است، مردم کمتر به صورت آنلاین خرید می کنند. فقط منطقی است که با تغییر شرایط، تأثیر آنها بر تجارت شما نیز تغییر خواهد کرد. به همان اندازه که سفارش دادن کالا به صورت آنلاین و تحویل آن درب منزل در یک یا دو روز راحت است، به نظر می رسد که مردم هنوز واقعاً از داشتن دلایلی برای ترک خانه لذت می برند.

Amazon تنها شرکتی نیست که در دو سال گذشته رشد غیرقابل پیش‌بینی را تجربه کرده است، اما پس از سقوط دوباره به زمین بازگشته است. همه گیری فروکش کرد و مردم تا حد زیادی به عادت های قبل از همه گیری خود بازگشتند. برای مثال، نتفلیکس، از دست دادن مشترکین را برای اولین بار گزارش کرد در یک دهه پس از اینکه شاهد رشد بی سابقه ای بود زیرا مردم در خانه ماندند.

ببینید، من شکی ندارم که آمازون می تواند همه چیز را بفهمد. افراد بسیار باهوشی در آنجا مشغول به کار هستند، و من تصور نمی‌کنم طول بکشد تا اوضاع را به حالت تعادل برگردانند. آمازون در وضعیت بسیار متفاوتی از مثلاً پلوتن قرار دارد، که در نهایت به انباری پر از دوچرخه‌هایی تبدیل شد که نمی‌توانست بفروشد و مدیر عامل جدید را به خدمت گرفت تا سعی کند اوضاع را تغییر دهد.

با این وجود، منطقی ترین راه حل برای آمازون به معنای اخراج کارکنانی است که برای کمک به پاسخگویی به تقاضای فوق العاده استخدام کرده است. این یک راه دردناک برای رفع یک اشتباه بسیار گران است.

همچنین این یک درس ارزشمند برای هر کسب و کاری است. اگر رشد شما بر اساس شرایط بیرونی است که خارج از کنترل شماست، شما تحت الشعاع آن شرایط هستید. این وظیفه شماست که برنامه ریزی داشته باشید برای اینکه وقتی آن شرایط تغییر می کند چه اتفاقی می افتد. اگر فرض کنید که آن شرایط خارجی به همان جهت ادامه خواهند داد، شما بر خلاف واقعیت شرط بندی کرده اید. رشد عالی است، اما آخرین چیزی که هر کسب و کاری می خواهد این است که خیلی بزرگ شود. همانطور که آمازون نشان می دهد، این یک مشکل گران است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی