عمومیمقالات

جو گبیا، یکی از بنیانگذاران Airbnb درباره هنر ساختن صحبت می کند اقامتگاه ها

جو گبیا، یکی از بنیانگذاران Airbnb درباره هنر ساختن صحبت می کند
اقامتگاه ها

سال گذشته، مهمانان Airbnb برای تعطیلات، مهمانی‌های مجردی، مسکن موقت و اقامت‌های دیگر. حدود ۶٫۶ میلیون فضای اجاره ای که توسط جامعه آنلاین بیش از ۴ میلیون میزبان Airbnb در سراسر جهان در پلتفرم فهرست شده است. این تعداد زیادی فضای زندگی اضافی و یک شلوغی جانبی راحت است — میزبان Airbnb متوسط ​​در حدود ۱۴۰۰۰ دلار درآمد اضافی در ۲۰۲۲٫

جو گبیا، یکی از بنیانگذاران Airbnb، در رابطه با مشتریان شرکت “من همیشه علاقه مند به یافتن راه جدید بعدی برای انجام این کار بوده ام.”

بعد از Airbnb

<. اتفاقاً، آن "راه جدید بعدی" در حال حاضر راه اندازی شده است. در سال 2022، گیبیا بذری را که در Airbnb پرورش می داد برداشت و آن را به عنوان یک استارت آپ مستقل به نام سامارا راه اندازی کرد. اولین محصول آن که به سادگی حیاط خلوت نامیده می شود، یک استودیوی سفارشی یا واحد مسکونی لوازم جانبی یک خوابه (ADU) است که صاحبان خانه می توانند مانند تسلا آن را به صورت آنلاین پیکربندی کنند. هنگامی که انتخاب های طراحی خود را انجام دادید، سامارا ملک شما را بررسی می کند، مجوزهای ساخت و ساز لازم را ترتیب می دهد، واحد را به حیاط خلوت شما می فرستد و آن را برای شما نصب می کند—همه اینها در عرض چند ماه.

علاوه بر ارائه به صاحب خانه ها. با یک سوئیت همسر یا دفتر کار خانگی شیک، ADUهایی مانند حیاط خلوت نیز ارزش ملک را افزایش می دهند و می توانند منبع درآمد اجاره باشند. به علاوه، از آنجایی که حیاط خلوت خود را با پنل های خورشیدی یکپارچه تامین می کند، به طور خالص صفر کار می کند. گیبیا می‌گوید حیاط خلوت در واقع سه برابر سازه‌های معمولی با همان اندازه کارآمدتر از انرژی است، زیرا هر انرژی اضافی که تولید می‌کند به خانه اصلی هدایت می‌شود.

در حال حاضر حیاط خلوت فقط در کالیفرنیا موجود است، اما گبیا می‌گوید توسعه به سایر ایالت‌های ایالات متحده در دست اقدام است. به هر حال، اکستنشن نام بازی سامارا است.

«سامارا نام دانه‌ای است که از درخت می‌افتد و مانند هلیکوپتر پایین می‌آید». این دانه‌ای است که بال به آن متصل است و به آن اجازه می‌دهد دورتر از درخت سفر کند تا بقا و موفقیت آن را تضمین کند. و ما الهام گرفتیم که بذرها را در Airbnb و اکنون خارج از Airbnb بکاریم.”

ساخت جو گبیا

اگر Airbnb دانه سامارا را تولید کرد و گبیا Airbnb را تولید کرد، چه درختی او را تولید کرد؟ در تجزیه و تحلیل ریشه های یک کارآفرین با ارزش بیش از ۸ میلیارد دلار، که خط کارش تبلیغ جوامع است، می توان انتظار داشت که تربیت فرهنگی گبیا چیزی غیرعادی باشد. همانطور که مشخص است، دوران کودکی او نسبتاً ساده بوده است.

او می‌گوید: «این وسط طبقه متوسط ​​بود. می دانید، هیچ چیز شیک یا خاصی در سبک زندگی ما وجود نداشت. فقط پدر و مادر دوست داشتنی و یک خواهر دوست داشتنی.”

در حال رشد

گبیا در دهه ۱۹۸۰ در لارنس ویل، جورجیا، شهری در حومه آتلانتان که در تابستان های او، تماشای دویدن پدرش در مسابقه جاده ای سالانه Peachtree Road Race، بزرگترین مسابقه ۱۰K جهان بود. هلو جورجیا دور از درخت افتاد – در نوجوانی، گیبیا عشق خود را به دویدن در کراس کانتری در دبیرستان بروکوود کشف کرد. به‌عنوان یک ورزش جمعی خسته‌کننده که در آن موفقیت فردی و موفقیت تیم به یکدیگر وابسته هستند، کراس کانتری به گبیا درس مهمی آموخت که از آن زمان در زندگی بزرگسالی‌اش استفاده کرده است.

«این امر مستلزم تصمیم‌گیری در سطحی بود. بر خلاف هر چیز دیگری،» او می گوید. «نیروی اراده برای ادامه دادن به دویدن زمانی که بدن شما می‌خواهد سیگار را ترک کند، زیرا درد دارد، درد دارد، خسته است، نفس نمی‌کشد—برای یافتن قدرت اراده برای فشار دادن همه دلایل ترک. بعداً متوجه شدم [این] یک مهارت زندگی باورنکردنی برای کارآفرینی است. اگر از خط پایان عبور می کردم و هنوز می توانستم راه بروم، می دانستی که مسابقه بدی بود. هنوز انرژی داشتم که می توانستم برای دویدن سریعتر از آن استفاده کنم.”

طراحی به عنوان وسیله ای برای حل مشکلات

اما، یک متغیر برجسته تر در رشد گبیا، هنر بود. گیبیا که به طراحی استعداد دارد، معلمانش را به خاطر شعله‌ور کردن شعله‌های خلاقانه طبیعی او می‌داند. در بروکوود، معلمان هنر او مرتباً برنامه درسی را تغییر می‌دادند تا کلاس‌ها را برای او چالش‌برانگیزتر کنند. این درس دیگری در قاطعیت بود.

او می‌گوید: «هنر بیشتر دوران دبیرستان من را مصرف کرد. من ترم خود را با دروس هنر پر کردم. بروکوود «دپارتمان هنری واقعاً قوی» داشت که شامل مجموعه‌ای از رشته‌ها، از طراحی و نقاشی گرفته تا مجسمه‌سازی و طراحی گرافیک بود. گبیا می گوید: «و من همه آنها را گرفتم. “و معلمان همیشه از من حمایت کردند.”

گبیا می‌گوید که اگرچه دوران کودکی او چیز خاصی نبود، اما جامعه‌اش آن را انجام داد. بدون انگیزه خلاقانه ای که از معلمان بروکوود دریافت کرد، او هرگز در مدرسه طراحی رود آیلند شرکت نمی کرد، جایی که با الهام بیشتری از یک منبع ساده مواجه شد – این بار در قالب عکسی که در یکی از کتاب های درسی طراحی خود پیدا کرد. . تصویر مربوط به یک صندلی تخته سه لا بود که در سال ۱۹۵۴ توسط چارلز و ری ایمز، زوجی مترادف با طراحی صنعتی قرن بیستم طراحی شده بود.

طراحی صنعتی، همانطور که گبیا آن را تعریف می کند، «هر چیزی است که توسط انسان ساخته شده است و هنر نیست. یا معماری.» این لباس هایی است که می پوشیم، تلفن هایی که با آن صحبت می کنیم، چراغ هایی که با آن ها می بینیم و ماشین هایی که رانندگی می کنیم. این کاربرد یک ذهن هنری در دنیای لمسی و در مقیاس است.

< /div>

او می گوید: «من واقعاً عاشق این ایده شدم که می توانید خلاقیت را به روش های دیگری غیر از هنرهای زیبا هدایت کنید، که می توانید مشکلات را از طریق طراحی حل کنید و با تخیل و تخیل خود به افراد زیادی دسترسی پیدا کنید. خلاقیت شما… برای استفاده از طراحی به نفع، برای حل مشکلات در جهان، برای بهتر کردن زندگی برای مردم و برای سیاره.”

Airbnb به بحران ها پاسخ می دهد

جنبه تجاری Airbnb و Samara مربوط به اقامتگاه های راحت است. و اگرچه Airbnb بر بازار اجاره‌های کوتاه‌مدت تسلط داشته است، برخی می‌گویند که به بحران‌های مسکن محلی در شهرها و کشورهای سراسر جهان نیز کمک کرده است. اما گبیا خوشبین است که سامارا مرهمی برای جوامعی باشد که کمبود مسکن دارند – او با دقت به تغییرات در نحوه ارزش گذاری مردم برای خانه های خود پس از کووید، به ویژه با مهاجرت کار از خانه و افزایش مسکن چند نسلی توجه کرده است. او پیش‌بینی می‌کند که رشد ADUها (که در حیاط‌های خلوت غیرقابل‌مشاهده هستند) نه تنها به مالکان اجازه می‌دهد از افزایش درآمد اجاره‌ای و ارزش ملک بهره‌مند شوند، بلکه گزینه‌های هزینه کمتری را برای ساکنان فراهم می‌کند بدون اینکه بر ویژگی بصری یک محله تأثیر منفی بگذارد.

انطباق ناراحتی ها داستان دیگری است. برای بیش از یک دهه، جامعه میزبانان آنلاین Airbnb با باز کردن درهای خود بدون اجاره به بحران‌های سراسر جهان پاسخ داده است. Gebbia گزارش می دهد که در طول بلایای مختلف، درگیری ها و تراژدی ها، میزبانان Airbnb بیش از ۲۵۰۰۰۰ نفر را در بیش از ۱۰۰ کشور در خود جای داده اند.

«اگر افرادی وجود داشته باشند که از آتش سوزی می گریزند یا مجبور به تخلیه [به دلیل] طوفان شوند، یا پناهندگانی که در کشورهای دیگر به دنبال پناهندگی هستند، میزبانان ما در Airbnb ظاهر می شوند. “[آنها] آنچه را که بیش از همه مورد نیاز است، یعنی مکانی امن و راحت برای اقامت ارائه می دهند.”

با تکیه بر حسن نیت پایگاه کاربری خود برای گسترش تاثیر آن، گیبیا در سال ۲۰۲۰ کمک شخصی ۵ میلیون دلاری برای راه اندازی The صندوق پناهندگان برای Airbnb.org، یک غیرانتفاعی مستقل با مأموریتی متمایز از همتای دات کام خود. Airbnb.org با استفاده از پلتفرم و جامعه C2C به عنوان پایه خود، ائتلافی پر رونق از سازمان های غیرانتفاعی شریک – و میزبانان Airbnb منفرد در سرتاسر جهان – را ایجاد کرده است که بر ارائه سرپناه برای افرادی که فاقد آن هستند متمرکز شده است.

پناهندگی برای افراد تخلیه شده

فقط چند ماه پس از تأسیس Airbnb.org در دسامبر ۲۰۲۰، افراد تخلیه شده از افغانستان شروع به ورود به ایالات متحده کردند و مجبور شدند جایی برای رفتن نیست ( تخمین می زند که تا سپتامبر ۲۰۲۲، ۸۸۵۰۰ تبعه افغان وارد ایالات متحده شده اند. میزبانان Airbnb.org و Airbnb اعلام کردند که برای ۲۰,۰۰۰ پناهجوی افغان اسکان کوتاه مدت فراهم خواهند کرد، هدفی که در شش ماه به آن دست یافتند. هنگامی که جنگ در اروپا شروع شد، Airbnb.org هدف خود را برای اسکان ۱۰۰۰۰۰ اوکراینی آواره از سرزمین خود تعیین کرد. باز هم، تنها شش ماه طول کشید تا از هدف فراتر رفت.

“ما بزرگترین پلتفرم اقامتی در جهان را ساختیم، و می‌توانیم از آن استفاده کنیم و خانه‌های آن میزبانان را در مواقع ضروری در دسترس قرار دهیم و تغییر کاربری دهیم. گبیا می گوید که این پلتفرم برای همیشه خوب است. “بسیار باورنکردنی است که ببینیم وقتی سخاوتمند بودن را برای مردم آسان می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد، آنها واقعا چقدر سخاوتمند هستند.”

بازپرداخت

اگرچه گیبیا در ژوئیه ۲۰۲۲ از نقش روزانه خود در Airbnb کناره گیری کرد تا بر توسعه پروژه های دیگر تمرکز کند، اما همچنان در راس Airbnb.org به عنوان رئیس آن باقی مانده است. در واقع، سازمان به سختی می‌تواند فردی را پیدا کند که مناسب‌تر با صندلی‌اش جا بیفتد – تربیت «هیچ‌چیز شیک» او او را به این شکل شکل داد.

«من در خانواده‌ای و در جامعه‌ای بزرگ شدم که در آن انفاق می‌کردم. او می‌گوید: «این اصل ساده و فرهنگی تا به امروز از گبیا پیروی کرده است. در واقع، او یکی از جوان‌ترین اعضایی است که به «Giving Pledge» می‌پیوندد، کمپینی که توسط بیل گیتس، ملیندا فرنچ گیتس و وارن بافت تأسیس شده و از میلیاردرها دعوت می‌کند تا بیش از نیمی از ثروت خود را به فعالیت‌های بشردوستانه اختصاص دهند. (باب پارسونز بنیانگذار GoDaddy نیز به Giving Pledge پیوسته است.)

وقتی گبیا به انسان دوستی فکر می کند، به ریشه های خود می اندیشد. معلمان و مربیان گیبیا در بروکوود به او انگیزه دادند تا موفق شود، و در موفقیت او با یک هدیه ۷۰۰۰۰۰ دلاری به برنامه های هنری و دو و میدانی بروکوود لطف کرد. در مراسم فارغ‌التحصیلی کلاس بروک‌وود در سال ۲۰۲۲، گبیا سخنرانی آغازین را ایراد کرد و به همه ۸۹۰ سالمند فارغ‌التحصیل ۲۲ سهم از سهام Airbnb هدیه داد. او همچنین عضو هیئت امنای مدرسه طراحی رود آیلند است، جایی که او ۳۰۰,۰۰۰ دلار به یک صندوق وقفی اختصاص داده است تا تحصیلاتی را که الهام‌بخش او شده است برای ذهن‌های خلاقی که نیاز به کمک مالی دارند، در دسترس‌تر کند.

خانه داشته باشید، خانه ای قرض دهید

جامعه، اگر هیچ چیز دیگری، جایی برای خانه نامیدن است. گبیا به عنوان کسی که موفقیت خود را به زمان و علاقه‌ای که جامعه‌اش روی او سرمایه‌گذاری کرده است نسبت می‌دهد، خانه را نیز یک سرمایه‌گذاری ارزشمند می‌داند.

«خانه اساسی است. اگر شما یکی را دارید، می‌دانید، من احساس می‌کنم مسئولیتی دارید که به کسانی که ندارند کمک کنید.» و من این را هر روز در Airbnb.org می بینم. اگر می‌خواهید در مورد کمک‌های اجتماعی به یکدیگر صحبت کنید، در Airbnb.org بیشتر قابل مشاهده است… [زمانی که] می‌توانید کسانی را که تقریباً در هر کشوری روی کره زمین خانه دارند، فعال کنید تا برای کسانی که خانه‌شان را از دست داده‌اند، سرپناهی فراهم کنند… خیلی جالب است. راهی برای هدایت خلاقیت خود.”

این مقاله در ابتدا در جولای/آگوست ۲۰۲۳ منتشر شد مجله SUCCESS. عکس از سامارا.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی