خبر

جهش چشمگیر بورس در آخرین روز هفته

جهش چشمگیر بورس در آخرین روز هفته

379502 210 - جهش چشمگیر بورس در آخرین روز هفته

اقتصاد۲۴- شاخص کل بورس دوم شهریور ۱۴۰۱، با صعود ۱۰هزار و ۹۲۳ هزار واحدی معاملات را به پایان برد؛ بنابراین با این رشد ۰٫۸درصدی، شاخص کل روی سطح یک میلیون و ۴۴۲هزار واحد به تعطیلات آخر هفته رفت.

امروز شاخص کل هموزن هم شاهد جهش ۱٫۵درصدی بود و با رشد دو هزار و ۵۲۵واحدی، عدد ۳۳۳هزار و ۴۷۷واحد را به ثبت رساند.

نقش پررنگ پالایشی‌ها در بورس امروز

نماد‌های پالایشی در معاملات بورس امروز با استقبال شدید سهامداران مواجه شدند و نقشی کلیدی را بورس سبزپوش امروز ایفا کردند. به طوری که در بین نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص کل، نام نماد‌های پالایشی شپنا، شبندر، شتران و شبریز به چشم می‌خورد. به علاوه نماد‌های فولاد، نوری، حکشتی، شستا و شپدیس نیز نقش پررنگی در صعود بورس امروز ایفا کردند.

ارزش معاملات خرد رکوردشکنی کرد

شاید مهم‌ترین اتفاق در معاملات بورس امروز، افزایش قابل قبول ارزش معاملات خرد بود. به طوری که ارزش معاملات رکورد دو ماهه خود را شکست و به رقم سه هزار و ۷۱۵میلیارد تومان دست یافت. کارشناسان عقیده دارند که این صعود ارزش معاملات می‌تواند سیگنال مثبتی را برای آینده بازار مخابره کند.


بیشتر بخوانید: صف خرید و فروش سهام در ۲ شهریور ۱۴۰۱


حقیقی‌های بازار امروز هم پول وارد معاملات کردند و خالص ورود پول حقیقی در بورس امروز به بیش از ۸۰میلیارد تومان رسید.

سیگنال مثبت مذاکرات به بورس

به نظر می‌رسد که معامله‌گران همچنان نسبت به آینده مذاکرات احیای برجام خوشبین هستند و این دید، باعث شده که بورس برای دومین روز متوالی سبزپوش باشد.

البته اخباری که از مذاکرات به گوش می‌رسند تا حد زیادی این پیشبینی بورسی‌ها را تایید می‌کند. رسانه‌های آمریکایی از افزایش احتمال توافق بین این آمریکا و ایران با وجود پابرجا ماندن شکاف‌ها خبر می‌دهند. همچنین پیشبینی می‌شود که واشنگتن، امروز به پیشنهادات برجامی ایران پاسخ دهد.

از طرف دیگر، برخی از رسانه‌ها به موضوع عقب‌نشینی ایران از برخی درخواست‌های خود خبر داده و این موضوع را سیگنال مثبتی در مسیر حصول توافق می‌دانند. با این وجود به نظر می‌رسد که پافشاری تهران برای دریافت تضمین از دولت بایدن همچنان ادامه دارد و هیچ یک از طرفین مذاکره از موضع خود در این زمینه کوتاه نمی‌آیند.

باید دید که نتیجه مذاکرات احیای برجام که مدت‌هاست بزرگترین ابهام در آینده بازار سهام است، چه می‌شود. مشخص شدن نتیجه مذاکرات، می‌تواند تکلیف سهامداران را تا حد زیادی روشن کند و معامله‌گران می‌توانند نسبت به این موضوع، استراتژی خود را تنظیم کنند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی