خبر

جلوی واردات بی رویه کالاهای صنعتی گرفته می‌شود| ثبت عنوان ساخت ایران در کالاهای ایرانی

جلوی واردات بی رویه کالاهای صنعتی گرفته می‌شود| ثبت عنوان
ساخت ایران در کالاهای ایرانی

محمدمهدی برادران در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح کشور ۴۴۰ پروژه صنعتی و در استان اردبیل نیز ۳۰ پروژه در این حوزه افتتاح شد تا این مجموعه‌های صنعتی به چرخه تولید اضافه شوند.

وی به بررسی مشکلات صنعتگران استان در قالب جلسه ستاد تسهیل اشاره کرد و گفت: عمده مشکلات مطرح شده در حوزه تأمین مواد اولیه، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و گله‌مندی از نبود مشوق‌های حمایتی از صنعتگران بوده که سعی خواهیم کرد این مشکلات را به سرعت برطرف و امکان جلب رضایت سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان صنعتی را فراهم کنیم.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش می‌کند تا در سال آینده با توجه به شرایط تورمی مشوق‌های حمایتی را برای صنعتگران و تولیدکنندگان در نظر بگیرد و در کنار آن تمهیداتی اندیشیده شده تا جلوی واردات بی‌رویه کالاهای صنعتی گرفته شده و امکان تسهیل فرآیند صادراتی نیز به وجود آید.

برادران اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت را امیدبخش عنوان کرد و افزود: با توجه به مطالبه به حق مقام معظم رهبری، مقرر شده تا تولید کالاهای صنعتی با عنوان ساخت ایران انجام شود تا با توجه به کیفیت و مرغوبیت کالا امکان عرضه و صادرات آن به بازارهای جهانی فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این زمینه بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی داوطلبانه اقدام به چاپ عنوان ساخت ایران در کالاهای خود گرفتند تا به این مطالبه مقام معظم رهبری لبیک گفته و کالای خود را با نام و نشان ایران و با کیفیت مطلوب عرضه کنند.

برادران از ورود اردبیل به باشگاه یک‌هزارتایی‌ها خبر داد و اضافه کرد: با پیگیری استاندار اردبیل که خود چهره صنعتی هستند، در سال آینده استان اردبیل به جمع باشگاه‌های اشتغال یک‌هزارتایی افزوده شده و ما شرایط متفاوتی را در تولید و اشتغال شاهد خواهیم بود.

وی استان اردبیل از استان‌های پیشرو در توسعه زنجیره‌های تولید و خوشه‌های صنعتی اعلام کرد و ادامه داد: این استان در تولید آب معدنی، محصولات سلولزی، توپ ورزشی، اسباب‌بازی و شیرآلات بهداشتی جز استان‌های پیشرو و ممتازی است که محصولات آن با برند خاص عرضه می‌شود.

برادران تولید پنج میلیون عدد توپ ورزشی را در کشور به همت کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی یادآور شد و گفت: این ظرفیت باید به ۱۳ میلیون عدد برسد تا سالانه هر دانش‌آموز ایرانی یک توپ مورد علاقه خود را تهیه و از آن استفاده کند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی