خبر

پیش بینی بورس امروز ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

611481 472 - پیش بینی بورس امروز ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴- برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۱۹ اسفند- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت ۶ هزار و ۴۹۰ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و ۱۱۴ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۴۲ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۴۰۱ واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت قند لرستان (قلرست)، شرکت قند مرودشت (قمرو) و شرکت فراورده‌های نسوز پارس (کفپارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت ریل پرداز سیر (حریل)، شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) و شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های وایران (شرکت لیزینگ ایرانیان)، وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) و بنیرو (شرکت نیرو ترانس) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت فرانسوز یزد (کایزد)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید: ۲۰ دستگاه کامیون کشنده فوتون در بورس کالا معامله شد


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۶۷ نماد صف خرید داشتند و ۴۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۰۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۷۹ درصدی به ۲۳۰ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

پس از رشد قابل توجه شاخص در روز‌های شنبه، یکشنبه و سه‌شنبه، شاهد افت شاخص در روز چهارشنبه بودیم.

روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس تهران ۶ هزار و ۴۹۰ واحد پایین آمد. در این روز نماد‌های فولاد، میدکو، شستا، شتران، حکشتی و شبندر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین شاهد خروج ۶۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بودیم.

نماد خگستر بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از خگستر، نماد‌های خاور، خساپا، وغدیر و فنر در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های فن افزار، ذوب، تاپیکو، فولاد و وحکمت بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲۹ درصدی نسبت به روز قبل به ۴ هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان رسید.

بنابراین، در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد رکود نسبی و خروج سرمایه به مقدار اندکی بودیم. برخی از ناظران ریزش‌های کم شاخص را تعدیل و اصلاح بازار تلقی کردند و معتقدند بازار در مسیر صعودی قرار گرفته است. برخی نیز معتقدند بازار حتی در صورت رشد به کانال بالاتر نسبت به دیگر بازار‌ها عقب مانده است و نمی‌تواند زیان حاصل از هزینه فرصت سرمایه گذاران را جبران کند؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که سرمایه زیادی وارد بازار شود.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی