خبر

تحلیل بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت

تحلیل بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت

374630 922 - تحلیل بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت

اقتصاد۲۴– نادر بذرافشان  در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت تا پایان روز گذشته (پنجشنبه) حدود دو دلار کاهش اونس جهانی را داشته‌ایم. در بازارهای داخلی نیز باتوجه ورود به ماه محرم و کاهش تقاضا که طبق روال سنوات گذشته، در این ایام اتفاق می‌افتد و بازار به سمت روند کاهشی تقاضا سوق پیدا می‌کند، این هفته نیز بازار سکه و طلا داخلی نه‌تنها ثبات نسبی خود را حفظ کرده که در سکه‌های با قطعات کوچکتر (نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه‌های گرمی) و مصنوعات طلا با کاهش نیز همراه شده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: کاهش اونس جهانی طلا (تا روز پنجشنبه)، عدم تقاضا و ثبات نرخ ارز سبب شد در بازارهای داخلی روند کاهشی قیمت سکه و طلا را داشته باشیم. البته این در حالیست که امروز، اونس جهانی طلا به ۱۷۸۸ دلار رسیده که طی ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۱۹ دلار افزایش داشته است اما با توجه به ایام محرم و تعطیلی پیش‌روی بازار تهران همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورا، پیش‌بینی می‌شود که تغییر چندانی در قیمت‌ها ایجاد نشود و قیمت‌ها براساس همان آخرین قیمت‌های معاملاتی روز پنجشنبه باقی بماند.


بیشتر بخوانید: قیمت سکه و قیمت طلا امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ + جدول


وی ادامه داد: هر مثقال طلا ۱۷ عیار با ۱۲۰ هزار تومان کاهش قیمت در پایان هفته به پنج میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۸ هزا تومان کاهش قیمت به یک میلیون و ۳۶۸ هزار تومان به ازای هر گرم رسیده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه سکه (طرح جدید و طرح قدیم) در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته تغییری نداشته است، گفت: براین اساس در آخرین معاملات روز گذشته، هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشتند. این در حالیست که نسبت به ابتدای هفته نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی هریک ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر شده و به ترتیب نیم سکه هشت میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، ربع سکه پنج میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند.

بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر حباب سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. همانطور که اشاره شد قیمت‌ها در بازارهای داخلی نوسان خاصی ندارد، بنابراین علیرغم افزایش قیمت اونس جهانی، احتمال اینکه مجدد روند افزایشی در بازار سکه و طلا داخل شکل گیرد، بسیار کم است و احتمالا قیمت‌ها در همین روند کاهشی، تثبیت شود.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی