خبر

جلو واردات کالاهای مشابه با تولید داخل را بگیرید| آزاد، مثل تبلیغات کالای قاچاق!

جلو واردات کالاهای مشابه با تولید داخل را بگیرید| آزاد، مثل
تبلیغات کالای قاچاق!

نساء کروندی؛ بازار: عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: در خصوص واردات مواد اولیه قانون به ندرت سختگیرانه می شود.

علی کمرئی با بیان اینکه ما برای واردات مواد اولیه پس از گذراندن مراحل سختی که به واسطه وجود تحریم با آن روبرو هستیم در گمرک دچار مشکل می شویم، افزود: گمرک به بهانه عدم مجوز ورود و وجود تولید کننده داخلی اجازه ورود اقلام مورد نیاز تولید را نمی دهد.

وی با بیان اینکه ما تولید کننده هستیم و به استفاده از مواد اولیه تولید داخل اعتقاد داریم، گفت: تولید، مقوله ای چند بعدی است و بعضا اقلامی لازم است که در حال حاضر تولید کننده داخلی، توان برآورده کردن نیاز کمی یا کیفی آن را ندارد و لازم است به زنجیره تامین جهانی دسترسی داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران ادامه داد: اما متاسفانه بدون نگاه کارشناسی تنها به اسم وجود تولید داخل مانع ورود مواد مورد نیاز می شوند و به عنوان مثال یکی از این موارد رول آلمینیومی است که اخیرا با مشکلات عدیده ای در تامین آن روبرو شدیم و واردات آن به طور کامل بسته شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران گفت: شاهد عرضه گسترده دستگاه های تهویه مطبوع در بازار و فضای مجازی هستیم که به شکل های مختلف علیرغم وجود تولید داخلی، وارد کشور میشوند

کمرئی عنوان کرد: در کنار این سخت گیری ها برای تامین مواد اولیه اما شاهد عرضه گسترده دستگاه های تهویه مطبوع در بازار و فضای مجازی هستیم که به شکل های مختلف علیرغم وجود تولید داخلی، وارد کشور میشود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران اظهارداشت: این محصولات نه تنها به راحتی وارد می شوند، بلکه آزادانه و بدون هیچگونه برخوردی تبلیغات وسیعی نیز برای آن انجام گردید، حتی در نمایشگاه‌ها با اینکه کالای قاچاق است دستگاههای وارداتی مثل چیلر در برخی غرفه‌ها موجود و روی آن تبلیغ می‌شد.

کمرئی افزود: مشاهده این موارد در زمانی که مسئولین دم از حمایت از تولید داخل و مبارزه با قاچاق می زنند، زیبنده نیست و انتظار آن است ضمن تسهیل تولید و راهگشایی در تامین مواد اولیه، کنترل های لازم در خصوص منع واردات شبه رسمی و قاچاق و عرضه و تبلیغات وسیع این محصولات انجام پذیرد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی