عمومیمقالات

تغییر سخت است – در اینجا نحوه تأثیرگذاری بر افراد برای رسیدن به آن آمده است همان صفحه

تغییر سخت است – در اینجا نحوه تأثیرگذاری بر افراد برای رسیدن به آن آمده است
همان صفحه

آیا تا به حال احساس می کنید که نمی توانید همه را در یک صفحه قرار دهید، صرف نظر از اینکه در هنگام ایجاد تغییر چقدر تلاش می کنید؟

  • «دوبار به همکار جدیدم گفتم که باید با هر مشتری جداگانه درباره خدمات جدیدمان صحبت کنیم. تازه فهمیدم که او هنوز حتی یک تماس هم برقرار نکرده است!»
  • «به تیمم توضیح دادم که همه محصولاتمان را آنلاین قرار می دهیم، و این اولویت ها و نحوه کار ما را تغییر می دهد. هم چیز را عوض کن! با این حال، روز بعد آنها بلافاصله به انجام کاری که همیشه انجام می‌دادند، بازگشتند، گویی مکالمه من با آنها هرگز اتفاق نیفتاده است!»
  • «دوست من به طور معمول دیر. باز هم یک جلسه مهم را از دست دادیم. به او گفتم که باید سر وقت حاضر شود. او کاملا موافق بود و عذرخواهی کرد. امروز دوباره دیر کرده است.»

آشنا به نظر می رسد؟

همکاران، رئیس‌تان، تیم‌تان، مشتریان‌تان، خواهر و برادرتان، دوست‌تان و گروه اجتماعی‌تان همه اولویت‌ها و ارزش‌های خاص خود را دارند. شما می خواهید تغییری ایجاد کنید، اما با وجود برخی از بهترین تلاش های شما، هیچ پیشرفتی وجود ندارد.

چرا؟ و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟ پاسخ ساده: بستگی دارد. اما ابتدا باید مشخص کنید که چه چیزی باعث ایجاد مانع شده است.

مهارت یا انگیزه؟

همانطور که کریستن جردن، شریک PeopleResults، همیشه می‌گوید: “مهارتها + انگیزه = تغییر رفتار.”

دانستن اینکه آیا مقاومت ناشی از فقدان مهارت است یا فقدان انگیزه تعیین می کند که چگونه می توانید بهترین تأثیر را بر تغییر رفتار – از جمله نحوه انجام کار، بهبود عملکرد یا حتی کیفیت یک رابطه دارد.

به عنوان مثال: شما می خواهید تیم فروش خدمات جدید بیشتری را بفروشد. اما فروش یک محصول شناخته شده آسان تر است زیرا آنها از درون و بیرون آن را می شناسند و نحوه عملکرد خدمات جدید را نمی دانند. آنها برای انجام این تغییر آماده نیستند.

به همین ترتیب، پس از نمره سخت در حساب دیفرانسیل و انتگرال، می‌توانید برای پسرتان یک سخنرانی انگیزشی درباره اهمیت موفقیت همراه با داستان‌هایی از دوران دبیرستان خود ارائه دهید. اما او تا دیروقت بیدار می ماند و مسائل را دوباره کار می کند و ریاضیات برایش منطقی نیست. برای او، نداشتن انگیزه مشکل نیست.

بیایید کمی بیشتر به مهارت‌ها و انگیزه نگاه کنیم.

آیا کمبود مهارت مانع از تغییر می شود؟

مهارت ها توانایی انجام کاری به خوبی است.

بنیادی‌ترین سؤالات در هر تغییر رفتاری عبارتند از: «آیا آنها می‌دانند که چگونه کاری را که باید انجام شود انجام دهند؟ آیا آنها دانش و تجربیاتی دارند که به آنها مهارت های مورد نیاز را می دهد؟»

یک جفت سوال اضافی، اما به همان اندازه مهم این است: «چه چیزی لازم است تا مهارت‌های مورد نیازشان را به دست آورند؟ فاصله چقدر بزرگ است؟» پاسخ ممکن است آموزش یا آموزش های آنلاین باشد، یا یک مربی یا مربی برای چند هفته در کنار آنها کار کند.

اما در برخی موارد، شکاف ممکن است خیلی زیاد باشد.

یک حسابدار ممکن است یک انتقال طبیعی به برنامه ریزی مالی داشته باشد، زیرا به برخی از مهارت های اصلی آنها متکی است. با این حال، همان حسابدار احتمالاً نمی‌داند که طراحی یک کمپین برند جدید را از کجا شروع کند. مهارت ها کاملاً متفاوت است.

یکی از مشتریان من اخیراً گروه خود را از کارشناسان پشت صحنه و مدیران فرآیند تغییر داده و تبدیل به مشتری رو به رو شده است. او اکنون به تیم خود برای ایجاد روابط، مدیریت انتظارات و اولویت بندی بر اساس نیاز دارد. اهداف مشتری به جای اینکه فقط کار خود را مدیریت کنند. تغییر یک تغییر بزرگ است. او در نهایت به این نتیجه رسید که این شکاف برای برخی بزرگتر از آن است که بتوانند ایجاد کنند. توسعه مهارت ها یا خیلی طول می کشد یا در برخی موارد ممکن است امکان پذیر نباشد.

دانش آموزی که سخت کار می کند اما هنوز در حساب دیفرانسیل و انتگرال مشکل دارد، به چیزی بیش از یک صحبت انگیزشی از پدر نیاز دارد. او برای به دست آوردن ابزارها و حمایت های لازم برای توسعه مهارت های خود نیاز به تدریس خصوصی یا زمان با معلم دارد، زیرا انگیزه برای موفقیت او در کلاس کافی نیست.

یا بی انگیزگی است؟

انگیزه بسیار شخصی است، اما تمایل ما برانگیختن دیگران بر اساس ارزش‌هایمان و آنچه به آن اهمیت می‌دهیم است.

کسانی که با شادی رقابت می کنند و برنده می شوند، فکر می کنند که کلید ایجاد انگیزه را آموخته اند. برنده است! در واقع، آنها چیزهایی در مورد خود و چگونگی انگیزه آنها یاد گرفته اند. به جز دیگران ممکن است هر رقابتی را بسیار بی انگیزه و کاملاً از بین ببرند.

برای ایجاد انگیزه در شخص دیگر، باید به ارزش‌های فردی او و آنچه که به آن اهمیت می‌دهد متوسل شویم. به عبارت دیگر، نمی‌توانید کسی را بدون درک فردی و یا از طریق موضوعات مشترک گروه برانگیخت.

دن آریلی، جیمز بی دوک، استاد روانشناسی و اقتصاد رفتاری در دانشگاه دوک، «شواهدی ارائه می دهد که نشان می دهد ما نیز تحت تأثیر معنی دار بودن کارمان، تأیید دیگران – و میزان تلاشی که انجام داده‌ایم: هر چه کار سخت‌تر باشد، ما بیشتر افتخار می‌کنیم.» با این حال، حتی این عوامل زمانی که آنها را برای یک فرد یا گروه کوچکتر اعمال می کنید، متفاوت به نظر می رسند.

برای ایجاد انگیزه در دیگران، ابتدا ارزش‌ها را در نظر بگیرید و مسائلی که برایشان مهم است. مهم نیست که چقدر مهارت‌های تأثیرگذاری یا متقاعدسازی شما زیاد است، مهم نیست مگر اینکه به آنچه دیگران مهم می‌دانند متوسل شوید.

انگیزه در نهایت یک تصمیم شخصی است. شما فقط می توانید تأثیر بگذارید. و تحت تأثیر قرار دادن دوستی که معمولاً دیر می‌گذرد، مشکلی نیست که شما آن را حل کنید.

تصمیم گیری رویکرد خود برای ایجاد تغییر

اگر می خواهید تغییری در رفتارتان ایجاد کنید، تکالیف خود را انجام دهید. از کفش خود بیرون بیایید و کفش دیگری را بپوشید. این دیدگاه مرحله اول در تعیین اقداماتی است که می تواند تفاوت ایجاد کند.

در اینجا چند سؤال اساسی وجود دارد که باید قبل از شروع تغییر که به تغییر رفتار دیگران بستگی دارد، در نظر بگیرید:

  1. آیا آنها مهارت هایی را دارند که باید تغییر دهند؟
  2. چگونه می توانند مهارت ها را توسعه دهند؟ آیا می توان آنها را در بازه زمانی مورد نیاز توسعه داد؟
  3. آیا آنها انگیزه تغییر دارند؟
  4. چه چیزی برای آنها اهمیت بیشتری دارد؟
  5. این تغییر چگونه به ارزش های آنها مرتبط می شود. ، مسائل و اولویت ها؟
  6. چه نقشی می توانم در تشویق این تغییر رفتار ایفا کنم؟ دیگران چگونه می‌توانند کمک کنند؟
  7. آیا آنها میل به تغییر هستید؟

و مهمتر از همه: آیا فقدان مهارت یا فقدان انگیزه باعث ایجاد شکاف می شود؟

دانستن این پاسخ “باز کردن قفل” برای تأثیرگذاری بر تغییر رفتار در محل کار و خانواده، جامعه و روابط شما است.

این مقاله در مارس ۲۰۱۶ منتشر شده و به روز شده است. عکس برانیسلاو ننین / Shutterstock

52d553d9eb6e7c71990506afb48d98e6?s=100&d=mp&r=g - تغییر سخت است – در اینجا نحوه تأثیرگذاری بر افراد برای رسیدن به آن آمده است
همان صفحه

پتی جانسون یک کارشناس شغلی و محل کار و مدیر عامل شرکت PeopleResults، یک شرکت مشاوره تغییر و منابع انسانی است که او در سال ۲۰۰۴ تأسیس کرد. پیش از این، او یکی از مدیران ارشد Accenture بود و اخیراً به عنوان یک متخصص در معرفی شده است. وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، NBC، مجله پول و مادر کارگر. پتی همچنین یک مربی آموزش اجرایی SMU و یک سخنران اصلی در مورد “تغییر پیشرو” است. اولین کتاب او، Wave Waves: The One to Start Change at Work & in Life، در ماه می ۲۰۱۴ وارد بازار شد. از وب سایت او در PattiBJohnson.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی