خبر

پرداخت تسهیلات در اردبیل ۵۶ درصد رشد داشته است

پرداخت تسهیلات در اردبیل ۵۶ درصد رشد داشته است

یاسر عبداللهی در حاشیه مراسم معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به خبرنگار بازار گفت: در حوزه تجارت خارجی ما با تلاش تجار و بازرگانان رشد ۲۳ درصدی را در صادرات شاهد بودیم که امسال پیش بینی کردیم این میزان رشد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی فعالیت ۱۱۲ اتحادیه و ۵۴ هزار واحد صنفی را در استان اردبیل ظرفیت خوب در بخش اصناف و تجارت داخلی عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۳۴ هزار نفر در این حوزه مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ضرورت تعیین تکلیف ۶ محدوده معدنی استان اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: در کنار استقرار صنایع فرآوری و تبدیلی، ما از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می کنیم تا در بخش معدن و فرآورده های ارزشمند آن سرمایه گذاری کلانی را انجام دهند.

عبداللهی افزود: در حوزه صنعت نیز رشد و جهش خوبی را در سال های اخیر شاهد هستیم که با حذف قوانین مخل تولید و تسهیل گری در این حوزه جایگاه استان اردبیل تا پنجم کشوری قابل ارتقا است.

وی از ورود استان اردبیل به باشگاه اشتغال هزار نفری خبر داد و بیان کرد: تا آخر دولت سیزدهم، ۱۵ واحد تولیدی استان به این باشگاه هزار نفری می پیوندند.

عبداللهی مجموع تسهیلات پرداختی در سال گذشته را ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان پرداخت تسهیلات در استان اردبیل رشد ۵۶ درصدی را نشان می دهد.

وی از ابلاغ آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: انتظار می رود با محوریت وزارت صمت موانع پیش رو در این بخش برداشته شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: ۱۱۰ جلسه ستاد تسهیل در استان اردبیل برگزار شده که ۶۸ درصد مصوبات تحقق یافته که عمده طرح های مورد حمایت به ویژه احیای واحدهای راکد در حوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی