خبر

تشنج در بازار ارز ایران/ ترفند بازارساز برای قیمت دلار

تشنج در بازار ارز ایران/ ترفند بازارساز برای قیمت
دلار

342957 473 - تشنج در بازار ارز ایران/ ترفند بازارساز برای قیمت
دلار

اقتصاد۲۴– فضای انتظامی موجود در بازار ارز روز سه‌شنبه از غرب تهران به مرکز و خیابان منوچهری و فردوسی رسید.

حرکت هماهنگ دلار با تتر و درهم امارات

براساس شواهد از بازار ارز فردوسی، معامله‌گران ترجیح می‌دادند در بازار فعلی و انتظامی حضور نداشته باشند. فعلا دلار تهران همزمان با تعطیل کردن معامله گران، در معاملات چهارشنبه شیب افزایشی به خود گرفت و روی مقاومت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان بازی می‌کند.

حرکت دلار با تتر و درهم امارات نیز هماهنگ شده بود و هیچکدام ساز ناکوک نمی‌زدند.

نرخ سلیمانیه بالاتر از نرخ تهران شد

به گفته معامله‌گران، اولین سیگنال افزایش از بازار سلیمانیه آمد. در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه شب نرخ سلیمانیه به بالای نرخ تهران رسید و همین حرکت کافی بود تا نظر معامله‌گران را افزایشی کند.

البته جو ایجاد شده در بازار نیز به این تلقی کمک کرده، در واقع افزایشی‌های بازار سعی می‌کنند به تجارب گذشته استناد کنند و به معامله‌گران آماتور یادآوری کنند که معمولا در هنگام نوسانات افزایشی، جو انتظامی در بازار رشد می‌کرده و این بار هم مستثنی نخواهد بود.

توپ در زمین چه کسی است؟

در واقع آن‌ها سعی می‌کنند توپ را در زمین تصمیم‌گیران این روزهای بازار بیندازند و بگویند این اقدامات سیگنال افزایشی به نرخ دلار می‌دهد. البته معامله گران حرفه‌ای این را هم می‌گویند که بگیر و ببند، در لحظه می‌تواند ریسک نگهداری دلار را افزایش بدهد و باعث افت دلار در کوتاه مدت شود.

342958 564 - تشنج در بازار ارز ایران/ ترفند بازارساز برای قیمت
دلار


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی قیمت دلار امروز پنجشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۱


مهمترین خبر در بازار ارز

موضوع خروج سپاه از لیست تروریستی آمریکا، به نظر مهمترین خبری هست که بازار ارز پیگیری می‌کند. چندین خبرگزاری خارجی اعلام کردند که بایدن به زودی اعلام می‌کند که تصمیمش در این مورد چیست.

بعضی‌ها در بازار می‌گفتند در همچین حالتی، بازار دچار تشنج است، آن هم به چند دلیل: یک اینکه تصمیم بایدن مشخص نیست، دو جو انتظامی ریسک معامله را بالا برده است و سوم اینکه به گفته آن‌ها، بازارساز طی سه روز گذشته خالی فروشی می‌کند و با بلوکه کردن بازار، سعی دارد نرخ را نگه دارد.

حال بازار ارز مساعد نیست زیرا …

نشانه های دیگر نیز وجود دارد که حال بازار را چندان مساعد نشان نمی‌دهد: فاصله نرخ نقدی و فردایی دلار به ۲۰۰ تومان رسیده، فاصله نرخ خرید و فروش سکه نیز تا ۴۰۰ هزار تومان بالا آمد. از طرفی نرخ خرید و فروش صرافی نیز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان اختلاف دارد.

حباب طلای آبشده مثبت شد

حباب طلای آبشده پس از چند روز مثبت شد. بسیاری از معامله‌گران دلار پیگیر روند طلای آبشده هستند. در روز چهارشنبه حباب سکه به ۵۱۸ هزار تومان رسید.

البته در بازار برخی سکه‌بازان حباب را ۷۰۰ هزار تومان فرض می‌کردند، یعنی نرخ دلار را پایینتر در نظر می‌گرفتند که نشانه دید کاهشی سکه‌ بازار به بازار ارز است.

پاسخ معامله گران ارزی به یک ادعای دلاری عجیب

یک نکته جالبی در بازار پیچیده بود، واکنش معامله‌گران به اظهارنظر یک نماینده مجلس بود که اعلام کرده بود بازار ارز رها شده، چون دلار ظرف یک ماه از ۲۴ به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

واکنش معامله‌گران هم جالب بود، آن‌ها در درجه اول متذکر می‌شدند که فاصله دلار از ۲۴ هزار تومان به بیش از ۹ ماه برمی‌گردد نه یک ماه، و ثانیا کاش همه چیز اندازه دلار در این ۹ ماه رشد می‌کرد نه بیشتر.

منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی