خبر

۸ هزار معدن فعال در کشور داریم

۸ هزار معدن فعال در کشور داریم

به گزارش بازار، مهدی حمیدی مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: متقاضیان با اخذ صلاحیت فنی و مالی و درخواست می‌توانند محدوده‌های معدنی را به نام خود کرده و فعالیت اقتصادی داشته باشند. بر اساس قانون امکاناتی از جمله سوخت یارانه‌ای و تشویقات در اختیار آن‌ها گذاشته شده است و بدین منظور باید داده‌های خود را ساماندهی کنیم؛ از این رو از طریق مزایده یا بسته سرمایه گذاری مردمی سازی اقتصاد معدن را تقویت می‌کنیم و از طرفی روندی را برای واحدهای فعال در بخش معدن مهیا می‌سازیم و زیر ساخت مورد نیاز هم از سوی دولت تأمین می‌شود.

حمیدی چنین رویه‌ای را موجب اکتشاف و بهره برداری از شمار بالایی از معادن کوچک مقیاس دانست و تصریح کرد: ۱۲ هزار پروانه بهره برداری در سطح کشور صادر شده و علاقمندان در زمینه معدن می‌توانند پروانه اکتشاف‌ها را دریافت کنند و از این میان نزدیک به ۸ هزار معدن فعال است.

وی گفت: قطعاً بسیاری از این معادن به صنعت ساختمان نزدیک هستند و وابستگی شدیدی به این حوزه دارند و با فعال شدن صنعت ساختمان می‌توان معادن مورد نظر را نیز فعال کرد و از طرفی کمیته احیا در وزارت صمت ایجاد شده و مشکلات معدن داران احصا شده و به کمک بهره برداران رفته‌ایم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی