خبر

کاهش تقاضای آهن در بورس و بازار

کاهش تقاضای آهن در بورس و بازار

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز گذشته بازار آهن روند نسبتا ثابت و آرامی داشت در حالی که نرخ دلار افزایشی بود؛ به این صورت که قیمت روز آهن در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد و تعدادی از مبادی فروش هم نرخ محصولات خود را کاهش دادند. از نیمه مهر ماه تا کنون درحالی قیمت روز میلگرد ۳ درصد یعنی حدود ۷۰۰ تومان کاهش یافته که قیمت دلار حدود ۳ درصد معادل ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

نوسانات افزایشی بازار ارز همچنان ادامه داشت و قیمت دلار از کانال ۵۱ هزار تومان فراتر رفت و در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد.

بررسی نوسانات قیمت آهن آلات
روز چهارشنبه قیمت روز میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد اما کاهش ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی هم در شماری از مبادی فروش قابل مشاهده بود. قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان با ۵۰ تومان کاهش ۲۵.۱۵۰ تومان اعلام شد، قیمت میلگرد نیشابور هم ۵۰ تومان کاهش داشت و هر کیلو از آن ۲۳.۷۱۰ تومان برآورد شد.

قیمت تیرآهن هم در غالب شرکت‌ها با ثبات نسبی همراه بود اما قیمت تیرآهن اصفهان و فولاد یزد در برخی سایزها با افزایش ۲۰ تا ۵۰ هزار تومانی عرضه شدند.

قیمت روز ناودانی ایرانی، قیمت ناودانی اروپایی و قیمت نبشی هم به تبعیت از فضای کلی بازار ثابت اعلام شدند اما قیمت قیمت نبشی ناب تبریز بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش داشت.

قیمت روز ورق سیاه هم در غالب مبادی فروش با اصلاح ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی همراه بود؛ قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و قیمت ورق رنگی در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل سبک و انواع قوطی پروفیل در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود اما قیمت پروفیل نیکان با افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی همراه بود. قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مانیسمان و سایر لوله‌ها هم در کلیه مبادی فروش ثبات داشت.

آنطور که از نوسانات نرخ مقاطع فولادی روز گذشته برمی‌آید بازار آهن روند نسبتا آرامی دارد و بی توجه به نوسانات نرخ دلار همچنان در برخی مبادی کاهشی است.

بررسی‌ها از معاملات بورس کالای روز چهارشنبه از استقبال ضعیف محصولات فولادی حکایت دارد به این صورت که از ۲۷۰ هزار و ۷۴۰ تن محصول عرضه شده حدود ۴۵ هزار و ۵۲۳ تن یعنی معادل ۱۶ درصد به فروش رسید.

از این میزان حدود ۲۲۸ هزار و ۱۳۴ تن به میلگرد آجدار اختصاص داشت که تنها ۳۸ هزار و ۷۹۷ تن از آن معامله شد که رقمی معادل ۱۷ درصد برآورد شد. قیمت میلگرد آجدار حدود ۲۱ هزار و ۶۱۱ تومان برآورد شد.

حدود ۱۵ هزار و ۱۶۰ تن نیز تیرآهن معامله شد که معادل ۳۶ برآورد شد همچنین حدود ۱۰ درصد از ۳ هزار و ۷۱۰ تن ناودانی و حدود ۶۵۰ تن از نبشی عرضه شده معامله شدند. ۱۰۰ تن نیز ورقگرم عرضه شده معامله شدند که قیمت آهن در هر کیلو ۲۵.۵۳۵ تومان برآورد.

ابلاغیه منتشر شده بورس کالا حاکی است که پیش دریافت خرید آهن اسفنجی روز شنبه افزایش ۲۵ درصدی دارد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی