عمومی

انواع کانال در تحلیل تکنیکال + کاربرد هرکدام

انواع کانال در تحلیل تکنیکال + کاربرد هرکدام

3chanal 1024x1024 - انواع کانال در تحلیل تکنیکال + کاربرد هرکدام

چارچوب حرکت قیمت به معامله‌گر کمک می‌کند تا ورود و خروج احتمالی بالقوه را تشخیص دهد. چارچوب مورد نظر بر اساس حرکت قیمت قبل بوده و از آنجایی که نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد، اما می‌تواند کمکی به سطح انتظار از حرکت قیمت نماید، بنابراین شما می‌دانید که شمع (کندل) کنونی ممکن است خالی شود یا شروع به پر شدن کند. روش‌های مفیدی برای ایجاد چارچوب حرکت قیمت (پرایس اکشن) وجود دارد که فقط بایستی تصمیم بگیرید کدام روش برای شما مناسب‌تر است؛ در این مقاله با انواع کانال در تحلیل تکنیکال آشنا می‌شوید.

قیمت اغلب می‌تواند بر طبق قوانین طبیعی مانند قوه جاذبه یا سکون عمل کند. بنابراین، هنگامی که قیمت به یک سطح معینی کاهش یافت، اغلب می‌توانید به بانس قیمت در یک نقطه‌ای توجه داشته باشید. ایجاد چارچوب قیمت از طریق کانال‌ها، می‌تواند به شما کمک کند تا مشاهده کنید که قیمت چه زمانی واکنش نشان می‌دهد یا بانس می‌کند و چه زمانی ورود و خروج مناسب ظاهر می گردد.

نمودارها و استراتژی‌های بسیاری وجود دارد که با کانال قیمت به کار می رود. فقط چیزی را که می‌خواهید انتخاب کنید و اگر چیزی برای شما مناسب نباشد، آن را برای معامله‌گر بعدی بگذارید. همچنین کانال‌ها می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند مانند این که به شما کمک می‌کند تا ادامه روند و محدوده برگشتی را مشخص نمایید.

سه نوع کانال در این مقاله به شما معرفی خواهد گردید:

۱) کانال‌های دستی (Hand drawn channels) می‌تواند در پیدا کردن ورود و خروج، بسیار موثر باشد.

۲) کانال دنچیان (Donchian Channels) به معامله‌گر کمک می‌کند تا صعود و سقوط ناگهانی را با مشاهده قیمت در طی چند دوره یا چند روز مشخص کنند.

۳) در نهایت، ما به کانالی پیشرفته (advanced channel) نگاهی خواهیم انداخت که بر اساس تحلیل خط میانه (Median-Line) می‌باشد که چنگال اندرو نامیده می‌شود.

Capture 24 - انواع کانال در تحلیل تکنیکال + کاربرد هرکدام
سه کانال قیمت

کانال‌های دستی در تحلیل تکنیکال 

بهترین مکان برای شروع معامله‌گران تازه‌کار است. کانال‌های دستی به آسانی قابل درک هستند و می‌تواند در بازارهای محدوده‌ای با واکنش قیمت به کار رود تا مورد حمایت و مقاومت واقع شود. همچنین کانال‌ها می‌توانند در یک بازار رو به رشد مانند ما نمودار EURUSD بالا دیده شود.

از ابزار خطی می‌توان برای تعیین بالا و پایین کانال دستی استفاده کرد.

Capture1 - انواع کانال در تحلیل تکنیکال + کاربرد هرکدام

شرط مهم برای یک کانال این است که بایستی حداقل دو بار قیمت را لمس کند البته سه بار یا بیشتر بهتر است. در یک کانال رو به رشد مانند بالا، EURUSD ، مشاهده می‌کنیم که نیرو با فشار در پشت پوزیشن خرید قرار گرفته است، همان طور که حداکثر قیمت (High) و حداقل قیمت (low) بالا و بالاتر می‌روند، بنابراین احتمال زیادی برای خرید شما در نزدیک پایین کانال وجود دارد و حد ضرر (SL) در زیر نقطه ورود و خارج از کانال باید قرار داده شود، و پوزیشن فروش در بالای کانال صورت می‌گیرد. پوزیشن فروش در بالای کانال توصیه نمی‌شود زیرا در روند صعودی قرار داریم.

دامنه معاملاتی (معاملات محدوده‌ای) به شما اجازه می‌دهد تا به وضوح ریسک و اهداف خود را مشخص کنید.

Capture 1 1 - انواع کانال در تحلیل تکنیکال + کاربرد هرکدام

معاملات صعود ناگهانی کانال دنچیان در تحلیل تکنیکال 

ریچارد دونچیان یک روند عمیق ساده را به وجود آورد و به دنبال آن، استراتژی را در دهه ۱۹۸۰ بر اساس مفهوم قدرت خرید و ضعف فروش ایجاد کرد. کانال دنچیان، بر اساس شکست صعود ناگهانی بررسی می‌شود که قیمت، بیش از یک یا چند ساعت یا روز / هفته مشخص شده توسط معامله‌گر تعیین می‌شود. استراتژی کانال دنچیان در بازارهای رو به رشد یا کاهش یافته کار می‌کند اما بهتر است در بازارهای محدوده‌ای و راکد استفاده نشود.

این استراتژی ساده به شما کمک می‌کند تا حرکت‌های بزرگ را شکار کنید و حد ضرر را مشخص نمایید.

Capture 26 - انواع کانال در تحلیل تکنیکال + کاربرد هرکدام

از آنجایی که چند شکست ناگهانی صعودی در نتیجه روند مشروع است، بسیاری از معامله گران، خروج از پوزیشن (یا همان حدضرر) را در کانال مخالف قرار می‌دهند. این امر ریسک را کاهش می‌دهد و مانع معاملات طولانی مدت می شود. معامله‌گرانی که با معاملات طولانی مدت سازگاری ندارند، با قرار دادن حد ضرر، ترغیب می‌شوند تا حجم معاملات را کاهش دهند و با قرار دادن حد ضرر، معاملات خود را ایمن می‌سازید که با استفاده از میانگین دامنه دقیق (Average True Range) یا قرار دادن حد ضرر در وسط کانال میسر می شود که بسته به جهت روند ۱۰ روزه ، قیمت حداقل یا حداکثر خواهد بود.

استفاده از کانال دنچیان جهت ورود به روند

ما هیچ وقت مطمئن نیستیم که اصلاحات چه تاثیری خواهد داشت یا روند جدید، نزولی خواهد شد یا خیر. بنابراین، ما از کانال دنچیان استفاده می‌کنیم تا نشان دهد چه زمانی اصلاحات به اندازه کافی برای بررسی مجدد روند، عمیق و موثر هستند. در مثال زیر، کانال دنچیان را در نمودار ۴ ساعته با ارزش ورودی ۵۵ قرار دهید. اگرچه قیمت در روند صعودی قرار دارد، اما می‌دانیم زمانی که کانال دنچیان پایین‌تر شکسته شود، بازار به اندازه کافی، شروع به اصلاح می‌کند.

از کانال دنچیان برای اصلاح مناسب و تعقیب نقطه ورود به پوزیشن استفاده نمایید.

Capture 27 - انواع کانال در تحلیل تکنیکال + کاربرد هرکدام

بعد از این که قیمت به کانال پایین رسید، بایستی صبر کنیم تا قیمت به کانال بالا برسد تا شروعی جهت ورود به پوزیشن فراهم گردد. بنابراین کانال دنچیان، با دو مرحله، ما را در تعقیب روند قرار می‌دهد:

  1. در روند صعودی، صبر کنید تا قیمت‌ها به کانال پایین نفوذ کنند.
  2. بعد از رسیدن قیمت به کانال پایین‌تر، زمانی که یک پیپ بالاتر از کانال بالایی حرکت کرد، وارد پوزیشن شوید.

(چنگال) پیچفورک اندرو- خط میانی در تحلیل تکنیکال 

انجام معامله با چنگال اندرو زمانی قدرتمند است که شما نقاط شروع برای رسم الگو را پیدا کنید. این چنگال توسط دکتر آلن اندری توسعه یافت و بر اساس مفهومی است که اغلب قیمت، به میانگین قیمت با نوساناتی دور از خط میانه، تا زمانی که مسیر روند تغییر کند، برمی‌گردد. این الگو امکان ریسک‌های شدید و اهداف سود معقول را مشخص می‌سازد.

ایجاد (چنگال) پیچفورک ساده است و بر روی پیوت‌های بازار به وجود می‌آید.

Capture 28 - انواع کانال در تحلیل تکنیکال + کاربرد هرکدام

بر طبق استدلال‌های صورت گرفته، استراتژی (چنگال) پیچفورک، ۸۰ درصد از مواقع به معامله‌گر در بازارهای دارای روند، کمک می‌کند و قیمت به سمت خط میانی، در حال افزایش یا کاهش است. اساس (چنگال) پیچفورک اندرو بر پایه سه پیوت دارای نوسان در بازار است (به عنوان A، B، و C در نمودار مشخص می‌شود). نوسان شروع (نقطه A) آغاز خط میانی است و نقاط افقی B و  C داری نوسان زیاد در اطراف نقطه A ،(چنگال) پیچفورک اندرو را به ارمغان می آورد.

ابزارهای مفید بسیاری برای پیدا کردن نقاط شروع A، B و C وجود دارد اما بعد از مدتی شما می‌توانید نقطه شروع بازار را با چشم معامله‌گر خود پیدا کنید. شما می‌توانید از اندیکاتور زیگزاگ (Zigzag) استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا مهمترین تغییرات قیمت را تعیین کنید و بر اساس این نقاط (چنگال) پیچفورک را رسم نمایید. گزینه دیگر استفاده از فراکتال روزانه یا هفتگی است که به شما قیمت‌های برگشتی را نشان می‌دهد و بر نقاط برگشتی بر بازار تاکید می‌کند. قیمت هدف ارجح زمانی است که بازار در خط میانی چنگال باشد. با این حال در بازارهایی با روند قوی و بازارهای محدوده‌ای، می‌توانید چنگال مقابل را هدف قرار دهید.

اغلب حد ضرر را خارج از پیچفورک با مقدار ۰٫۵ یا ۱ برابر «میانگین دامنه دقیق» قرار دهید و به بازار اجازه دهید درون روند نفس بکشد.

کلام آخر

کلید این استراتژی و هر استراتژی دیگر، یافتن آن چیزی است که برای شما مناسب است و به خوبی کار کند. هدف نهایی هر کدام از انواع کانال در تحلیل تکنیکال که شما استفاده می‌کنید این است که چارچوب عمل قیمت را بر اساس چارچوب زمانی دلخواه خود تنظیم کنید تا بتوانید ورودی‌ها و خروجی‌های مناسب را تعیین کنید. صرف نظر از روشی که استفاده می‌کنید، مطمئن باشید با قرار دادن حد ضرر خارج از کانال و استفاده از اندازه معامله مناسب برای میزان حساب خود، ریسک خود را کاهش می‌دهید.

به این مقاله امتیاز دهید


(۱۸۲ رای)

۴.۴

منبع : khanesarmaye.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی