خبر

سقوط بیت کوین به کف قیمت در ۴۶ روز گذشته/ زمستان سخت رمزارز تا کی ادامه دارد؟

سقوط بیت کوین به کف قیمت در ۴۶ روز گذشته/ زمستان سخت رمزارز
تا کی ادامه دارد؟

380681 820 - سقوط بیت کوین به کف قیمت در ۴۶ روز گذشته/ زمستان سخت رمزارز
تا کی ادامه دارد؟

اقتصاد۲۴- میناسادات حسینی: بیت کوین روز یکشنبه در پایین‌ترین سطح قیمت ۱۹٬۹۴۵ دلار معامله شد؛ هرچند در لحظه تنظیم این خبر بالای ۲۰٬ ۱۲۵ دلار معامله می‌شود. از آنجا که بازار رمزارز همانند سایر بازار‌ها از وضعیت اقتصادی جهان تاثیر می‌گیرد، به نظر می‌رسد سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا سقوط بیت کوین را شدت بخشیده است.

صحبت‌های مقامات آمریکایی نشان می‌دهد آن‌ها برنامه‌ای برای بازگشت از سیاست‌های پولی انقباضی ندارند. همین سخنان و رویکرد کافی است تا بیت کوین که در فصل سرد زمستان است، شاهد سوز بیشتری باشد.

عجله بیت کوین برای سقوط

حمیدرضا احمدزاده، فعال حوزه رمزارز به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: مهم‌ترین سطح حمایتی بیت کوین در حال حاضر محدوده ۲۰ هزار دلار است که فعلا این رمزارز در این محدوده در نوسان است. اگر این سطح از دست برود احتمال اصلاح تا محدوده ۱۸ هزار دلار و سپس ۱۵ هزار دلار را برای این رمزارز خواهیم داشت.

وی ادامه می‌دهد: این ریزش به‌دنبال سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال‌رزرو آمریکا در اجلاس سالانه بانک‌های مرکزی صورت گرفت که در مورد سختگیرانه‌تر شدن سیاست‌های پولی هشدار داده بود.

ریزش بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

این فعال حوزه رمزارز با اشاره به اینکه بازار رمزارز مثل فارکس و بورس دنیا یک بازار مالی است و سیاست‌های انقباضی دولت آمریکا برای کنترل تورم روی آن تاثیر دارد، گفت: اینکه قرار است چه اتفاقی رخ دهد هیچ کس نمی‌داند؛ اما مشخصا تا زمانی که سیاست‌های ضد تورمی ادامه پیدا کند ریزش در بازار رمزارز‌ها و بیت کوین هم به دنبال آن ادامه پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۲/ ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد؟


احمدزاده ادامه داد: معامله گران باید انتظار این را داشته باشند که افزایش احساس ریسک‌گریزی در بازار، قیمت بیت کوین را به پایین‌تر از ۲۰ هزار دلار برساند و حتی ممکن است بیت کوین بیش از این ریزش کند.

سقوط بیت کوین تا ۱۶ هزار دلار قطعی است؟

این فعال حوزه رمزارز گفت: زمستان بیت کوین از خرداد ماه آغاز شد و تجربه نشان داده معمولا در دوره‌های قبل زمستان به مدت یک سال ادامه داشت؛ ولی به نظر می‌رسد زمستان فعلی بیشتر از یک سال طول بکشد.

احمدزاده ادامه داد: همزمان شدن زمستان رمزارز با تورم پساکرونا در جهان دست به دست هم داده تا شاهد زمستانی سخت برای بیت کوین باشیم.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۹۶۹.۶۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۳۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۵۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۲۴ درصد کاهش داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی