عمومی

تا ساعت 3:45 صبح، در رختخواب تا ساعت 20:45: چگونه تیم کوک مدیر عامل اپل از “آیین های انرژی” برای بهینه سازی زندگی خود استفاده می کند

تا ساعت ۳:۴۵ صبح، در رختخواب تا ساعت ۲۰:۴۵: چگونه تیم کوک مدیر عامل اپل
از “آیین های انرژی” برای بهینه سازی زندگی خود استفاده می کند

مدیریت زمان: یک سؤال مشخصه مصاحبه. مهارتی که اهمیت آن توسط والدین، معلمان و کارفرمایان در ما آشکار شده است. به ظاهر غیرقابل مذاکره برای یک شغل (و زندگی) خوش زندگی.

اما اگر همه چیز را اشتباه متوجه شدیم چه؟

مشکل این است که ما بیش از حد روی مدیریت زمان تمرکز می کنیم و به اندازه کافی روی مدیریت انرژی. اولی بر برنامه ریزی مکرر و موقتی یک منبع (زمان) نامنظم و محدود متکی است. دومی به آیین متکی است.

و این دومی است که برای افراد فوق العاده موفق کار می کند.

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، این را می داند. تا ساعت ۳:۴۵ صبح، او قبل از رفتن به باشگاه در ساعت ۵ صبح، از ساعات اولیه برای کار خالص و بدون وقفه استفاده می کند.

قفل کردن در این “آیین انرژی” به این معنی است که تا زمانی که بقیه جهان از خواب بیدار شوند، کوک نه تنها یک نیم روز کامل در پیش است، بلکه از نظر فیزیکی و ذهنی نیز در وضعیت بهینه‌تری عمل می‌کند.

در اینجا نحوه هک کردن زندگی خود با پشتوانه علم آمده است.

<.>

زمان یک منبع محدود است. اما انرژی یک انرژی تجدید پذیر است. دانستن اینکه دقیقاً چه زمانی باید از ذخایر انرژی خود استفاده کنید و چه زمانی باید عقب نشینی کنید، به معنای افزایش سرمایه برای انرژی شماست.

بدن ما از چیزی به نام ریتم های فوق العاده که چرخه‌های ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ای هستند که در طی آن بدن ما از حالت پرانرژی به سمت کم حرکت می‌کند.

در طول این دوره های کم انرژی، بدن ما آرزوی بهبودی دارد: خمیازه می کشیم، احساس بی قراری می کنیم و گرسنه می شویم. این به این معنی است که کار برای بیش از ۲ ساعت متوالی دستور العملی برای شکست در بهره وری است.

آیین انرژی: بعد از ۱٫۵ تا ۲ ساعت کار، میز خود را ترک کنید. ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید، یک موز بخورید یا به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهید. این زمان از کار افتادگی دقیقاً همان چیزی است که مغز شما برای آماده شدن برای ۲ ساعت کار جامد دیگر نیاز دارد.

نکته حرفه ای: تلفن خود را چک نکنید.

مرگ با چندوظیفه

زندگی شما مجموع مبلغی که می پردازید توجه به – و توجه کردن انرژی زیادی دارد. اما از آنجایی که محیط کار مدرن به چندوظیفه بودن احترام می گذارد و آن را راهی برای بهره وری می بیند، ممکن است احساس کنید که هر چه بیشتر به موارد توجه کنید، بهتر است. به من نگاه کن!

ما باید در این مورد دوباره فکر کنید.

طبق نظریه بار شناختی (CLT)، وقتی به محرک های جدید توجه می کنیم از خاطرات کاری با ظرفیت محدود خود استفاده می کنیم. . این به این معنی است که وقتی ما روی بسیاری از مشکلات به طور همزمان کار می کنیم، حتی کمتر از آن دور می شویم. ما در نهایت احساس اضطراب، استرس و تحلیل رفتن ذهنی می کنیم.

به عبارت ساده تر، انتخاب ما نسبت به آنچه که به آن توجه می کنیم بیشتر است. ، انرژی باقیمانده بیشتری را باید به دلایل معنی دار اختصاص دهیم.

آیین انرژی: هر روز صبح ۱ ساعت استراحت کنید تا یک زندگی بدون وسایل الکترونیکی داشته باشید. از این زمان برای ورزش، مطالعه، مدیتیشن یا برنامه ریزی روز خود استفاده کنید.

نکته حرفه ای: بیدار شدن با زنگ هشدار تلفن به این معنی است که احتمالاً قبل از اینکه از رختخواب بیرون بیایید شروع به بررسی اعلان‌های خود کنید. روی یک ساعت زنگ دار قدیمی سرمایه گذاری کنید.

مدیریت دوپامین

به هر سمتی که برش می‌زنید مدیریت زمان هنوز مهم است. ترفند این است که آن را به گونه ای مدیریت کنید تا لحظات ارزشمندی ایجاد کنید.

به جای تعهدات پشت سر هم سفت و سخت، روز خود را با لحظات محرک دوپامین برجسته کنید. دوپامین ارتباط نزدیکی با مراکز پاداش در مغز شما دارد و در همه چیز از حافظه و انگیزه خلق و خو و توجه

ارتباط با اطرافیان نزدیک، خریدن گل برای خود یا امتحان کردن یک مکان جدید برای ناهار همه راه‌هایی هستند که تزریق کمی شادی زنده به روز شما. شما آن انرژی را که برای مقابله با چالش بعدی در روزتان نیاز دارید، به خودتان می دهید.

آیین انرژی : احساس تحریک پذیری یا گیجی؟ به یکی از نزدیکانتان پیامک ارسال کنید و به او بگویید که از او قدردانی می‌کنید.

نکته حرفه‌ای: آن را یک یادداشت دست نویس بگذارید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی