خبر

تاثیر قطعنامه شورای حکام بر بازار‌های مالی

تاثیر قطعنامه شورای حکام بر بازار‌های مالی

357865 583 - تاثیر قطعنامه شورای حکام بر بازار‌های مالی

اقتصاد۲۴– شب گذشته میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در مورد قطعنامه شورای حکام توییتی نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ارائه شده علیه ایران توسط آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا را تصویب کرد. ۳۰ کشور رای موافق، ۲ کشور (چین و روسیه) رای مخالف و ۳ کشور (هند، لیبی و پاکستان) رای ممتنع دادند؛ بنابراین کشور‌هایی که نماینده نیمی از بشریت هستند از این قطعنامه حمایت نکردند.

متن پیش‌نویس انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا علیه ایران روز سه‌شنبه به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده است.

افت بورس با قطعنامه شورای حکام

مریم محبی، کارشناس بازار‌های مالی می‌گوید: یکی از مسیر‌های دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی، گسترش روابط تجاری بین‌الملل است. کشور‌های با روابط تجاری بین الملل گسترده، معمولا درآمد و رشد اقتصادی مطلوبتری نیز دارند. کشور ایران طی چند دهه اخیر در امر گسترش روابط تجاری در سطح بین الملل پیشرفت قابل توجهی نداشته است. به واسطه همین موضوع چالش‌های متعددی سر راه توسعه اقتصادی قرار می‌گیرد. هرچند اقتصاد ایران بطور کلی با چنین شرایطی مانوس شده، اما اثرات کاهش روابط، ادامه‌دار است.


بیشتر بخوانید: بازدهی بازار‌ها در هفته سوم خرداد


او در ادامه به قطعنامه شورای حکام اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: اخیرا این متن ضد ایرانی، به تصویب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید. این اجماع، صرف‌نظر از داشتن یا نداشتن ضمانت اجرایی می‌تواند باعث ایجاد نوسان در بازار‌های مختلف مالی شود.

محبی در مورد تاثیر قطعنامه شورای حکام بر بازار‌ها می‌گوید: در بازار ارز، طلا و متعاقبا مسکن این احتمال وجود دارد که قیمت‌ها دچار نوسان شود. در بورس به دلیل واهمه سهامداران احتمال خروج مقطعی پول از بازار سرمایه برای ورود به سایر بازار‌های موازی و دارایی‌های امن‌تر وجود دارد و می‌توانیم انتظار کاهش هیجانی را داشته باشیم.

این کارشناس بازار‌های مالی بیان می‌کند: این اوضاع بسیار مقطعی و کوتاه‌مدت است. پیش‌بینی می‌شود که بازار‌ها در کوتاه‌مدت به آرامش دست پیدا کنند. اما اثرپذیری بازار‌های مالی از اثرات موفقیت در گسترش روابط تجاری بین‌الملل امری اجتناب‌ناپذیر است.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی