عمومی

قیف فروش چیست و چگونه طراحی می شود؟

قیف فروش چیست و چگونه طراحی می شود؟

قیف فروش (sales funnel)که قیف بازاریابی یا قیف مارکتینگ نیز نامیده می‌شود، تصویری از فرایند فروش را از مرحله آگاهی تا خرید مشتری به تصویر می‌کشد. قیف فروش نشان‌دهنده این است که مسیر شروع هر فروش با تعداد زیادی از مشتریان بالقوه آغاز می‌شود و با تعداد بسیار کمتری از افرادی که خرید را انجام می‌دهند، به پایان می‌رسد. در ادامه به اهداف قیف فروش یا قیف بازاریابی می‌پردازیم.

اهداف قیف بازاریابی چیست؟

امروزه، یک شرکت موفق در فروش و بازاریابی برای هدایت مشتری از طریق قیف فروش و ایجاد مشتری وفادار، با استفاده از روش‌هایی مانند بازاریابی محتوایی، تجزیه‌وتحلیل داده‌های مشتری و تعاملات دوطرفه‌ای که شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد به‌شدت وابسته است؛ بنابراین،

استفاده از قیف بازاریابی به‌عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار شما دارای اهداف متعددی است. در ادامه سه هدف مهم که از طریق قیف فروش می‌توانید به دست بیاورید را عنوان می‌کنیم:

  1. افزایش فروش: اگر یک قیف فروش به‌خوبی طراحی شود، می‌تواند باعث ایجاد تبدیل و افزایش فروش شود، زیرا به‌راحتی مشتریان را از نحوه خریدکردن مطلع می‌کند. بر اساس آمارها وقتی شما فرایند خریدکردن را آسان‌تر می‌کنید، ۶۲ درصد بیشتر احتمال دارد که فروش بیشتری داشته باشید (زیرا مشتریان بر اساس یک پیشنهاد بهتر همیشه خرید می‌کنند).
  2. جذب مشتری بیشتر: یکی از اهداف اصلی در قیف فروش، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی و کمک به حفظ مشتریان وفادار است. حفظ مشتریان فعلی نیز یکی از مهم‌ترین اهداف این روش فروش است، زیرا احتمال خرید آنها بیشتر از مشتریان جدید است.
  3. بازاریابی هدف‌مندتر: قیف بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد کمپین‌های بازاریابی بهتری ایجاد کنید تا مشتریان را در مراحل مختلف سفر خرید، مورد هدف قرار دهید. طبق نظریات کارشناسان بازاریابی، ۷۱٪ از خریداران از قبل انتظار دارند که برندها تعاملات شخصی با آنها داشته باشند. قیف‌های بازاریابی به شما کمک می‌کنند پیام‌ها و پیشنهادها فروش را بر اساس نیازها و علایق فردی شخصی‌سازی کنید و در نتیجه کمپین‌های موفق‌تری برای بازاریابی داشته باشید.

در مطلب بعدی به اهمیت قیف مارکتینگ در کسب‌وکارها می‌پردازیم.

svg%3E - قیف فروش چیست و چگونه طراحی می شود؟

اهمیت قیف مارکتینگ در کسب و کارها چیست؟

قیف بازاریابی مجموعه‌ای از مراحل مختلف برای هدایت مشتریان بالقوه به نقطه خرید واقعی است. این قیف به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند تا تلاش‌های لازم را برای جذب، تعامل و تبدیل مشتریان بالقوه از طریق محتوا و سایر روش‌های آمیخته بازاریابی، مانند صفحات لندینگ و تبلیغات، به‌خوبی انجام دهند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا پیاده‌سازی قیف فروش مهم است، در ادامه به اهمیت قیف فروش نگاهی می‌اندازیم:

  • باعث جذب مشتری می‌شود: یکی از دلایل اهمیت قیف فروش این است که مخاطبان هدف کسب‌وکار را جذب می‌کند و افراد را طی یک سری مراحل حرکت می‌دهد تا در نهایت منجر به مشتری شوند.
  • تبلیغات را از طریق مشتریان وفادار ایجاد می‌کند: یک قیف فروش علاوه بر به‌دست‌آوردن مخاطبان هدف، مشتریان وفادار را نیز ترغیب می‌کند تا افراد دیگری که در بین مخاطبان هدف شما قرار نمی‌گرفتند را تشویق به خرید کنند.
  • تلاش‌های بازاریابی را هدف‌مندتر می‌کند: یک قیف فروش، تمرکز بازاریابی برای هر کسب‌وکاری را به گروه خاصی از مشتریان محدود نمی‌کند. در واقع با کمک این روش دسترسی به اعضای مخاطبان هدف و تبدیل آنها به مشتریان واقعی یا بهتر است بگوییم مراحل رسیدن به انتهای قیف یعنی نقطه خرید را آسان‌تر می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت که یک قیف فروش می‌تواند به شما کمک کند تا به طور مؤثرتری به اهداف خود در مراحل بازاریابی و فروش برسید. در واقع قیف بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد تا کمپین‌های بهتری ایجاد کنید که در نهایت فرایند جذب و حفظ مشتری را بهبود می‌بخشد، نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد و منجر به فروش بیشتر می‌شود.

کاربرد قیف فروش در بازاریابی چیست؟

یک قیف فروش به بازاریابان کمک می‌کند تا سفر خرید مشتری را درک کنند و درعین‌حال مشخص کنند که مشتری در چه مرحله‌ای از این سفر است. از این داده‌ها می‌توان برای تصمیم‌گیری این که کدام روش‌ها و فعالیت‌های بازاریابی به بهترین شکل مشتری را به سمت خرید هدایت می‌کنند، استفاده کنید.

از کاربرد قیف فروش در بازاریابی می‌توان گفت که با کمک قیف فروش می‌توان تجزیه‌وتحلیل دقیقی از این که کسب‌وکار شما باید چه کاری انجام دهد تا در مراحل خاصی بر افراد تأثیر بگذارد اشاره کرد و یا چگونه می‌توانید فروش و وفاداری مشتری را بیشتر و آگاهی از برند را قوی‌تر کنید.

svg%3E - قیف فروش چیست و چگونه طراحی می شود؟

مراحل قیف فروش بازاریابی سنتی

 برای درک بهتر مراحل قیف فروش بازاریابی سنتی باید ابتدا مفهوم قیف خرید سنتی را درک کنیم. قیف‌های خرید به شما کمک می‌کنند تا فرایند فروش را عمیق‌تر و بهتر رصدکننده. سفر، مسیر، موانع و سرعت‌شکن‌ها، انحراف‌ها، چراغ‌های قرمز و میان‌برهایی را که در مسیر کاربر برای خرید کالا یا خدمات وجود دارد و اینکه چگونه به اهدافش می‌رسد را به شما نشان می‌دهد.

تمامی مراحل قیف فروش بازاریابی سنتی با بازاریابی مدرن یکی است، تنها نکته‌ای که در مورد تفاوت قیف‌های خرید سنتی با قیف‌های خرید مدرن باید در نظر بگیرید این است که برخلاف قیف خرید که دارای مراحل پذیرش، وفاداری و حمایت است، در قیف خرید سنتی، سفر مشتری در مرحله اقدام یا خرید به پایان می‌رسد.

به طور خلاصه مراحل قیف فروش بازاریابی سنتی را می‌توان به‌صورت زیر عنوان کرد.

آگاهی (Awarness)

اولین مرحله قیف فروش زمانی است که شخصی از محصول یا خدمات شما آگاه می‌شود.

مرحله آگاهی ممکن است زمانی ایجاد شود که شخص با تبلیغات شما روبرو می‌شود و یا در مورد برند شما در رسانه‌های اجتماعی مطلع می‌شود یا حتی ممکن است از طریق تبلیغات دهان‌به‌دهان بازخورد دوستان یا خانواده خود را درباره محصول و خدمات شما بشنود.

علاوه بر این، یک مشتری بالقوه ممکن است در مورد کسب‌وکار شما از طریق جستجوی گوگل یا خواندن یک صفحه از وبلاگ مطلع شود.

علاقه (Interest)

مرحله دوم قیف فروش برای کسب‌وکارهای سنتی، علاقه است. در این مرحله، مشتری از شرکت، برند و محصولات یا خدمات شما مطلع شده است و تصمیم می‌گیرد که آن را بر اساس سطح علاقه خودارزیابی کنند.

 در مرحله دوم باید بسیار هوشمندانه عمل کنید، اگر در این مرحله با رویکرد فروش بیش از حد زورگو یا تهاجمی شوید، ممکن است مشتریان خود را به‌راحتی از دست دهید.

تصمیم‌گیری (Desire)

تصمیم‌گیری سومین مرحله قیف فروش است. در این مرحله مشتری آماده خرید است و ممکن است چندین گزینه را قبل از خرید نیز در نظر بگیرد. آنها قیمت‌ها، تخفیف‌ها و سایر عوامل را برای یافتن بهترین گزینه مقایسه می‌کنند.

در این مرحله شما باید بهترین پیشنهاد خود را ارائه دهید. نکته کلیدی این است که پیشنهاد را معقولانه ارائه کنید تا مشتری پیشنهاد شما را انتخاب کند و پا پس نکشد.

خرید (Purchase)

مرحله نهایی قیف فروش است. مشتری با خرید محصول یا خدمات شما مشتری می‌شود یا تصمیم می‌گیرد بدون خرید آن را ترک کند. در کسب‌وکارهای سنتی سفر مشتری با رسیدن به این نقطه به پایان می‌رسد هرچند که گارانتی یا خدمات پس از فروش ممکن است، آنها را دوباره به سمت شما بکشاند.

معرفی انواع مشتریان در قیف مارکتینگ

به‌طورکلی مشتریان بر اساس موقعیت خود در فرایند قیف فروش به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. ازآنجایی‌که هر یک از انواع مشتریان در بازاریابی ویژگی‌های مختص به خود را دارند؛ بنابراین به علت همین تفاوت‌ها باید روش تعامل صحیح‌تر و مؤثرتری را با مشتریان انتخاب کرد.

در ادامه به معرفی انواع مشتریان در قیف مارکتینگ می‌پردازیم:

۱– مشتریان بالقوه (potential customers)

مشتریان بالقوه به افرادی گفته می‌شود که در ابتدای قیف فروش شما قرار دارند و هنوز یک مشتری واقعی برای شما محسوب نمی‌شوند. اما شما می‌توانید با اتخاذ یک روش مناسب و برخورد صحیح با آن‌ها، نهایت استفاده را از این فرصت بالقوه ببرید.

مشتریان بالقوه را قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب و خرید، باید آماده‌ کرد و اطلاعات لازم را به آنها ارائه کرد. شما می‌توانید از روش‌های مختلفی همچون پر کردن فرم تماس یا پرسیدن سؤالاتی، میزان علاقه منفی‌شان را به این آن محصول یا خدمات جویا شوید.

روش صحیح برخورد با مشتریان بالقوه نیز به این صورت است که برای آنها ارزش قائل شوید، به‌عبارت‌دیگر با ارائه اطلاعات و راهنمایی لازم به مشتری در مورد محصول انتخابی‌اش، نشان دهید که تا چه اندازه‌ای برای شما اهمیت دارند.

همچنین سعی کنید به مشتریان خود اطمینان دهید که در هر زمانی که نیاز به کمک و مشاوره فروش دارند، شما در خدمت آنها هستید.

 ۲- مشتریان جدید (New customers)

مشتریان جدید، دسته‌ای از مشتریان افرادی هستند که از محصولات و یا خدمات شما به‌تازگی استفاده کرده‌اند. این گروه از مشتریان در حال یادگیری در مورد محصولات شما بوده‌اند و بادقت زیاد کسب‌و‌کار شما را موردنظر داشته‌اند.

وظیفه شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار این است که در برخورد با این دسته از مشتریان باید تمام تلاش خود را برای ارائه راهنمایی و خدمات پس از فروش برای آنها به کار بگیرید. به‌خاطر داشته باشید که اگر مشتریان جدید خود را پس از خرید رها کنید، این امکان وجود دارد که  دیگر به سراغ شما نیایند و محصولات و خدمات شما را فراموش کنند.

روش صحیح برخورد با مشتریان جدید نیز به این صورت است که آنها را راهنمایی کنید و با ارائه خدمات پس از فروش می‌توانید آنها را از یک مشتری جدید به یک مشتری دائمی و وفادار تبدیل کنید.

۳– مشتریان آنی (Instant customers)

مشتریان آنی یکی از انواع مشتریان در قیف فروش است که به‌محض فراهم‌شدن شرایط مناسبی و بدون فوت وقت، تصمیم به انتخاب و خرید می‌کنند. این دسته از مشتریان نیازی به آماده‌سازی قبل از خرید ندارد، به همین دلیل هرچه مسیرِ رسیدن به محصول یا خدمات موردنظر برای آنها کمتر باشد شانس فروش شما افزایش می‌یابد.

در برخورد با مشتریان آنی باید مسیر خرید محصول را تا حتی‌الامکان کوتاه کنید، در واقع باید همه مشتریان شما با مطالعه اطلاعات مفید و مختصری که شما به آنها ارائه می‌کنید باید به نتیجه موردنظر خود برسند.

۴– مشتریان تخفیف پسند (Discount customers)

مشتریان تخفیف پسند، به افرادی گفته می‌شود که اغلب خرید خود را بر اساس کاهش قیمت‌ها قرار می‌دهند. این مشتریان معمولاً ارزش محصول و یا خدمات شما را درک می‌کنند؛ اما بااین‌حال تمایلی به پرداخت کل هزینه ندارند و به دنبال اطلاع‌یافتن از تخفیف‌های آن هستند.

البته باید در نظر بگیرید که تبدیل مشتریان تخفیف پسند به مشتریان دائمی دشوار است و شما باید به این افراد نشان دهید که در صورت بهره‌مندی از تخفیف‌های ارائه شده، از خدمات شگفت‌انگیز دیگری نیز بهره‌ می‌برند.

روش صحیح برخورد با مشتریان تخفیف پسند به این صورت است که باید حتماً توضیحاتی در مورد معامله به آنها ارائه کنید تا از ایجاد سردرگمی در آنها جلوگیری شود. همچنین با ارائه ارزش‌افزوده می‌توانید یک رابطه دائمی را با مشتریان تخفیف پسند ایجاد کنید.

۵– مشتریان وفادار (Loyal customers)

در قیف فروش به مشتریانی که برای رفع نیازهای خود به شما مراجعه می‌کنند و به‌عنوان سفیر کسب‌و‌کارتان تلقی می‌شوند، مشتریان وفادار می‌گویند. مشتریان وفادار به‌صورت خودکار، مزایای محصولات شما را تبلیغ می‌کنند و باعث می‌شوند که افراد جدیدی را به سمت‌ شما هدایت می‌کنند.

در برخورد با مشتریان وفادار باید بستر مناسبی را فراهم کنید  تا  مشتریان بتوانند تأثیر خود را در کسب‌و‌کار شما به جا بگذارند. همچنین مطمئن شوید که مشتریان وفادار شما از خدمات و محصولاتتان همیشه راضی باشند.

در ادامه به انواع مدل‌های استراتژی قیف بازاریابی می‌پردازیم.

svg%3E - قیف فروش چیست و چگونه طراحی می شود؟

انواع مدل های استراتژی قیف بازاریابی

مدل های استراتژی برای قیف فروش متفاوت است و به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شود. در ادامه به آنها می‌پردازیم:

استراتژی قیف (Self-Liquidating Offer Funnel) SLO

قیف SLO رایج‌ترین و سنتی‌ترین قیف فروش است. SLO مخفف عبارت self-liquidating offer است که روشی مختصرتر برای جبران بخشی از هزینه‌های تبلیغات شما است.

قیف فروش SLO ، هزینه‌های مربوط به تبلیغات را پوشش می‌دهد. در این روش هزینه تبلیغات به کمک کالاهایی با قیمت بالاتر جبران می‌شود. به‌عبارت‌دیگر لیدهایی باکیفیت بالاتر را به‌رایگان جذب می‌کند.

استراتژی قیف تولید لید (Lead Generation Funnel)

قیف تولید لید که به آن قیف سرنخ نیز می‌گویند، یک رویکرد سیستماتیک برای تولید سرنخ‌ها (مشتریان بالقوه) است. این فرایند هدایت‌کردن مخاطبان هدف شما از طریق مراحل خاصی است تا بتوانید آنها را متقاعد به خریدکردن کنید.

این نوع قیف فروش، از جمله قیف‌های رایج و کاربردی در بازاریابی است و به‌عنوان سنگ بنای هر نوع قیف فروش در دیجیتال مارکتینگ مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این نوع استراتژی به «لید مگنت» (Lead Magnet) نیز مصطلح است. هدف اصلی از این نوع قیف فروش، به‌دست‌آوردن لید بیشتر از قسمت بالای قیف است و در کنار این هدف، قادر به انجام عملیات تبدیل لیدها به مشتری‌ در انتهای مسیر نیز است.

استراتژی قیف وبینار (Webinar Sales Funnel)

قیف وبینار مانند یک قیف فروش معمولی است که در آن وبینار اساساً به‌عنوان آهنربای سرنخ و همچنین راهی برای تبدیل سرنخ‌های شما عمل می‌کند و با هدایت ترافیک به صفحه فرود وبینار شما شروع می‌شود. در این نوع قیف فروش شما باید اطلاعاتی را از بازدیدکنندگان خود جمع‌آوری کنید تا بتوانند به سرنخ‌های شما تبدیل شوند.

این نوع قیف فروش از بهترین قیف‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌های فروش دوره‌های آموزشی، روش‌های مدیریت و محصولات آموزش‌محور تلقی می‌شود. همچنین این روش یکی از بهترین‌های حوزه بازاریابی به‌منظور معرفی محصولات یا خدمات شما به هر فردی در سراسر جهان محسوب می‌شود.

استراتژی قیف رونمایی محصول (Product Launch Funnel)

این نوع قیف‌های بازاریابی که به‌عنوان قیف رونمایی محصول نیز شناخته می‌شوند، یک راه عالی برای راه‌اندازی محصول هستند که به مشتری در مورد محصولتان آموزش می‌دهد؛ بنابراین قبل از اینکه کسی روی یک محصول سرمایه‌گذاری کند، باید درک اولیه‌ای از اینکه محصول چگونه می‌تواند در زندگی یا تجارت او قرار بگیرد داشته باشد.

به‌طورکلی، قیف رونمایی محصول قبل از تاریخ ِامکان خرید یک محصول، از آن محصول رونمایی می‌کند، این حرکت باعث افزایش رغبت خریدکردن و ایجاد هیجان در افراد می‌شود. این نوع استراتژی را می‌توان در مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات شرکت اپل و سامسونگ مشاهده کرد.

 استراتژی قیف مشاوره رایگان (Free Consultation Funnel)

قیف فروش مشاوره رایگان برای تبدیل سرنخ‌های بالقوه به مشتریان پولی است. این استراتژی یک فرایند گام‌به‌گام است که مشتریان بالقوه را در مراحل مختلف سفر خرید راهنمایی می‌کند.

قیف مشاوره رایگان به افراد کمک می‌کند تا با شما و یا کسب‌وکارتان مکالمه مستقیم داشته باشند و یکی از بهترین استراتژی‌های قیف فروش برای تولید لید محسوب می‌شود. در این مدل این فرصت را به وجود می‌آورید که بازدیدکنندگان را با سرعت بیشتری به مشتری (customer) تبدیل کنید. به‌خاطر داشته باشید که قیف مشاوره رایگان برای فروش کالاها یا خدماتی به کار می‌روند که نیاز به گفت‌وگوی قبل از خرید دارند.

حال که با انواع مدل‌های قیف فروش آشنا شدیم، نوبت به طراحی آن می‌رسد. در ادامه به طراحی قیف فروش می‌پردازیم.

چگونه قیف فروش طراحی کنیم؟

ایجاد یک قیف فروش برای انتقال مشتریان بالقوه از تماس اولیه به فروش نهایی ضروری است. پس از ایجاد یک قیف فروش، شما می‌توانید رفتار و تعامل مشتریان بالقوه را در هر مرحله دنبال کنید تا مشخص کنید که آنها در کجای قیف فروش قرار دارند.

راه‌های زیادی برای طراحی قیف فروش وجود دارد و مشاغل و صنایع مختلف انواع متفاوتی از قیف فروش را به کار می‌برند. بااین‌حال، اکثر آنها فاکتورهای مشترکی دارند. این مراحل را برای طراحی قیف فروش برای کسب‌وکارتان این مراحل را دنبال کنید:

گام اول: یک صفحه فرود یا لندینگ‌پیج ایجاد کنید.

صفحه فرود یا لندینگ‌پیج اغلب اولین فرصت برای مشتریان احتمالی است که می‌خواهند در مورد کسب‌وکار شما، محصولات و خدمات آن اطلاعات لازم را کسب کنند. کاربران به روش‌های مختلف به صفحه فرود شما می‌رسند. به‌عنوان‌مثال، آنها ممکن است روی یک تبلیغ یا لینک در یک صفحه شبکه اجتماعی کلیک کنند، یا یک کتاب الکترونیکی دانلود کنند و به طور مثال برای یک وبینار ثبت‌نام کنند.

گام دوم:  محصول یا خدماتی باارزش ارائه دهید.

برای اینکه مشتری بتواند آدرس ایمیل با اطلاعات شخصی خود را بدهد، باید در ازای آن چیزی به آنها بدهید. برای مثال، ممکن است یک کتاب الکترونیکی رایگان با محتوای ارزشمند و آموزنده ارائه دهید.

گام سوم: حضور مداومتان را نشان دهید.

اکنون که مشتری به‌اندازه کافی برای ارائه اطلاعات شخصی خود علاقه نشان داده است، زمان آن فرارسیده است که با محتوایی که به آنها در مورد پیشنهادتان آموزش می‌دهد، حضور خود را تقویت کنید.

برای این کار شما باید به طور منظم (یک یا دو بار در هفته) با آنها در تماس باشید، به‌خاطر داشته باشید که نه آن‌قدر زیاد که حوصله آنها سر برود و نه آن‌قدر کم که شما را فراموش کنند. همچنین توجه داشته باشید که به نیازهای کلیدی آنها پاسخ دهید و جای هیچ‌گونه نقدی را نگذارید.

کام چهارم: فروش را با پیشنهادهای عالی، قطعی کنید.

بهترین پیشنهاد خود را یا به‌عبارت‌دیگر، پیشنهادی که نادیده‌گرفتن یا ردکردن آن برای مشتری دشوار است را برای فروش ارائه دهید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید یک محصول جانبی یا کد تخفیف ویژه ارائه دهید.

گام پنجم: به روند فروش خود را ادامه دهید.

در این مرحله از قیف فروش، مشتری بالقوه یا به مشتری واقعی تبدیل شده است یا تصمیم به خرید ندارد. درهرصورت، شما باید به روند ارتباط و ایجاد رابطه ادامه دهید.

اگر مشتری بالقوه تبدیل به مشتری واقعی شد، با آموزش آنها در مورد محصولات یا خدمات خود، تعامل منظم داشته باشید تا باعث ایجاد وفاداری در آنها شوید.

گام ششم:قیف فروش خود را بهینه کنید.

حتی اگر موفق به طراحی یک قیف فروش شدید، کار شما هرگز در این مرحله تمام نمی‌شود. شما باید به طور مداوم به دنبال راه‌هایی برای بهبود و بهینه‌سازی قیف فروش خود باشید و مشخص کنید که در کجا ممکن است مشتری خود را از دست بدهید. سعی کنید روی حوزه‌هایی تمرکز کنید که مشتریان بالقوه از یک مرحله قیف فروش به مرحله بعد و در نهایت فروش حرکت می‌کنند.

چگونه قیف مارکتینگ را بهینه کنیم؟

قیف‌های فروش نیز در هدایت سرنخ‌ها به سمت فروش عمل می‌کنند. آنها به شما کمک می‌کنند تا رشد درآمد خود را افزایش دهید و بازدهی بهتری را در سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی خود به دست آورید.

بااین‌حال، این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که قیف فروش خود را مطابق با تجارت، صنعت و مخاطبان هدف خود بهینه کنید. ازآنجایی‌که اهداف تبدیل در هر مرحله از قیف فروش بسیار متفاوت است؛ پس قیف فروش برای تبدیل سرنخ‌ها به فروش در اولین تعامل نیست؛ بنابراین باید مطمئن شوید که کاربران را مجبور به خرید نمی‌کنید.

در عوض در هر مرحله از قیف فروش بر روی تبدیل‌های کوچک و درعین‌حال ثابت تمرکز کنید و خلاقیت‌های خود را تغییر دهید تا نیازهای متغیر مشتری را در هر مرحله از سفر خرید مورد هدف قرار دهید تا بتوانید بیشترین نتیجه را از قیف فروش به دست آورید.

در آخر برای کسب اطلاعات بیشتر و یا طراحی قیف فروش برای کسب وکارتان با کارشناسان ما در موسسه مشاوره کسب و کار دکتر ویز ۸۸۷۴۰۰۷۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱- ۵ مرحله قیف فروش چیست؟

آگاهی، علاقه، میل، عمل‌کردن و وفاداری

۲- قیف فروش B2B چیست؟

 قیف فروش B2B یک مدل مرحله‌به‌مرحله است که نحوه حرکت مشتریان بالقوه B2B را در فرایند خرید نشان می‌دهد. این ممکن است با استفاده از مدل‌بالا/وسط/پایین قیف، یا با مراحل واضح‌تر تعریف شده (مانند آگاهی، علاقه، ارزیابی، خرید) نشان داده شود.

۳- استراتژی قیف فروش چیست؟

یک استراتژی فروش شامل تنظیم‌کردن پیام‌های بازاریابی شما با مرحله خاصی از خرید مشتری است که در حال حاضر در آن قرار دارد. به‌جای تمرکز فقط بر فروش، کل سفر ۳۶۰ درجه مشتری را در نظر می‌گیرد و سعی می‌کند روابط را تقویت کند و تجارب بهتری برای برند ایجاد کند.

منبع : drways.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی