خبر

پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲

584895 973 - پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲

اقتصاد ۲۴- در جریان معاملات روز جاری ارزش معاملات بورس تهران حوالی ۵۲۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و شاخص کل نیز رخ مثبت ۲۵۰۰ واحدی را به خود گرفت تا همچنان بر طبق بی‌رمقی کوبیده باشد.

نماد‌های شبندر، فولاد، فملی، پارسان نماد‌هایی بودند که به این ۲۵۰۰ واحدی مثبت شاخص کل کمک شایانی کردند! اما از بی‌رمقی بازار امروز باید این طور گفت که خودرو لیدر سنتی بازار که در اکثریت اوقات روز‌های معاملاتی در صدر برترین گروه از نظر ارزش معاملاتی قرار داشت در روز جاری رتبه و جایگاه اول را به گروه انبوه‌سازی داد و با ارزش معاملاتی در حدود ۳۲۲ میلیارد تومان در جایگاه دوم ایستاد. گروه انبوه‌سازی نیز با ارزش ۴۳۹ میلیارد تومان جایگاه اول بازار را به خود اختصاص داد.

اما امروز خبری با موضوع عوارض سنگین بر صادرات قراضه آهن در بین اهالی بازار سرمایه دست به دست می‌شد. سیف اله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، در جلسه فراکسیون معدن مجلس برای بررسی موضوع وضع عوارض صادراتی بیان کرد: براساس قانون به میزان نیم درصد عوارض برای کالا‌های خام و نیمه خام مشخص شد. بخشنامه وضع عوارض نیز با اختلاف یک رای در دیوان عدالت مجدد اجرایی شد. از ۲۳۸ کالایی که عوارض برای آن‌ها در نظر گرفته شده در ۱۸ مرود اختلاف وجود دارد و عوارض ۸۰ درصد تنها برای صادرات قراضه است و ۲۰ درصد برای سنگ آهن مگنتیت است، زیرا در کشور کمبود وجود دارد.

از سویی دیگر باز هم خودرویی‌ها خبر ساز شدند و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح روز (سه‌شنبه، ۱۹ دی) در نشست خبری که با حضور رسانه‌ها برگزار شد، گفت: با توافقات خوبی که در دولت و مجموعه‌های دولتی صورت گرفت آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده نهایی شد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

جهرمی این موضوع را هم اضافه کرد که آیین نامه خودرو‌های جدید نیز اصلاح شده و در خصوص خودرو‌های نو تسهیلاتی صورت گرفت و عموماً به سمت خودرو‌های برقی عمومی رفته‌ایم و تلاش شده کمک جدی به بازار خودرو باشد.


بیشتر بخوانید: عرضه ۴۸۹ هزار تن شمش و فولاد در بورس کالا


خاندوزی وزیر اقتصاد نیز جزییات جدیدی از فساد چای دبش مطرح کرد و گفت: شرکت چای دبش بابت ارزی که برای واردات چای دریافت کرده بود، پولش را پرداخته و اموال مردم به جایی نرفته است. به بانک مرکزی پول داده، ارز دریافت کرده و قرار بوده با آن کالا و تجهیزات وارد کند که نصف آن را وارد کرده و نصف دیگر را وارد نکرده است.

پولی از کشور خارج نکرده، ساختمان‌ها و ماشین‌آلات مربوط به آن نیز در اختیار قوه قضاییه است. اما برای جلوگیری از همین حد از تخلف هم که رخ داد از فروردین امسال با ایجاد سامانه‌ای قرار شد هر شرکتی می‌خواهد تخصیص ارز بگیرد، در سامانه ثبت شود تا معلوم شود سال گذشته و دو سال قبل چقدر دریافت کرده است. پرونده به قوه قضاییه ارجاع شده و ان‌شاءالله قوه قضاییه رأی محکم و قطعی صادر خواهد کرد.

خبر دیگر این که مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از اتمام شناسایی و انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های تحت کنترل بخش عمومی و یا دولتی تا پایان سال جاری خبر داد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورش اوراق بهادار رشد ۲۵۰۰ واحدی را به خود دید تا نشان دهد همچنان در کنترل قرار دارد و این موضوع در حال نگهداشتن سطح حمایتی است. البته که تا زمانی که این وضعیت ادامه دار باشد شاخص از منظر تکنیکالی تغییر خاصی را به چشم نخواهد دید.

584896 516 - پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی