خبر

بورس در هفته پیش رو کم نوسان خواهد بود

بورس در هفته پیش رو کم نوسان خواهد بود

357842 118 - بورس در هفته پیش رو کم نوسان خواهد بود
اقتصاد۲۴– محمد خبری‌زاده گفت: شایعه افزایش نرخ بهره که در عمل شاهد کاهش آن بودیم و اخبار مرتبط با عدم عرضه خودرو در بورس کالا، از جمله موارد اثرگذار بر روند هفته معاملاتی قبل بود که در نهایت منجر به کاهش ۱.۴۲ درصدی شاخص کل شد.

به گفته او در بازار موازی نرخ دلار آزاد سقف ۳۲ هزار تومان را شکسته و اکنون بازار در حال پذیرش این قیمت است.

او می‌گوید، نکته مهم اینجاست که دلار مد نظر بازار سرمایه که فروش شرکت‌های صادرات محور به آن قیمت رخ می‌دهد، دلار نیمایی است. دلار نیمایی همچنان بر روی قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان قفل شده که اختلاف بیش از ۳۰ درصدی در این بین وجود دارد و این اختلاف برای بازار سرمایه ناامید کننده است. یکی از دلایل کاهش حجم معاملات در روز‌های اخیر همین مسئله است.


بیشتر بخوانید: رشد ۳۹۶ واحدی شاخص کل بورس


 خبری زاده گفت: اگر بخواهیم پیش‌بینی از کل بازار داشته باشیم، این هفته اگر اتفاقی در دو مورد مطرح شده رخ ندهد، بازار پر نوسانی را نخواهیم داشت و احتمالا بازار با همین شرایطی که در دو هفته اخیر داشته پیش می‌رود. در کل بازار به یک ثبات کلی رسیده و کف‌سازی کرده، اما برای رشد نیازمند یک محرک قوی است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در هفته کاری پیش رو نمی‌توان صنعتی را پیشرو معرفی کرد، ولی اگر بازار بخواهد رشدی داشته باشد صنایع صادراتی محور می‌توانند مثبت‌های بازار باشند.

شاخص کل بورس هفته گذشته، روز دوشنبه (۱۶ خرداد) روی پله یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد قرار گرفت و این شاخص چهارشنبه (۱۸ خرداد) روی پله یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی ایستاد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی