خبر

بورس در هفته دوم خردادماه چه مسیری را طی می‌کند؟

بورس در هفته دوم خردادماه چه مسیری را طی می‌کند؟

353179 259 - بورس در هفته دوم خردادماه چه مسیری را طی می‌کند؟

اقتصاد۲۴- بورس در هفته اخیر افت کمتر از دو درصدی را ثبت کرد و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی ایستاد.

ارزش معاملات خرد بورس کاهش‌یافت. بیشترین ارزش معاملات مربوط به روز دوشنبه با ۷۲۱۵ میلیارد تومان و کمترین ارزش معاملات مربوط به روز سه شنبه با ۴۹۸۲ میلیارد تومان بود. در مابقی روز‌های هفته هم ارزش معاملات بین پنج میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان تا شش و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

هفته اخیر را می‌توان بدترین هفته در خروج نقدینگی دانست. طی پنج روز کاری این هفته، چهار روز خروج پول حقیقی داشتیم و تنها یک روز ورود پول اتفاق افتاد.


بیشتر بخوانید:  ۵ سیگنال جدید برای سهامداران بورس


در چهار روز ابتدایی هفته به ترتیب ۴۴۷، ۲۱۳، ۱۲۵۷ و ۴۵۵ میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت شد. تنها در روز چهارشنبه این روند معکوس شد. حقیقی‌ها ۱۳۵ میلیارد تومان نقدینگی وارد بورس کردند

با وجود این وضعیت خروج نقدینگی و پیش‌بینی کارشناس به نظر می‌رسد هفته آینده بورس روند متعادل و گا‌ها صعودی را تجربه کند.

در هفته اخیر صنعت حمل و نقل با رشد ۷.۴۷ درصدی پیشتاز صنایع بورس بود. بعد از آن سایر معاون با رشد ۲.۲۲ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۱.۶۴ درصد و فنی مهندسی با رشد ۱.۰۷ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در مقابل محصولات چوبی، منسوجات و محصولات چرمی بیشترین بازده منفی را داشتند.

از سوی دیگر کارشناسان عقیده دارند که اگر خبر قطعی از مذاکرات برسد، بازار تغییر مسیر می‌دهد. به طور کلی و با بررسی وضعیت صنایع موجود در بورس به نظر می‌رسد که روند این بازار تا پایان تابستان متعادل به سمت بالا است.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی