خبر

بورس در هفته‌ای که گذشت با پول حقیقی‌ها چه کرد؟

بورس در هفته‌ای که گذشت با پول حقیقی‌ها چه کرد؟

341289 877 - بورس در هفته‌ای که گذشت با پول حقیقی‌ها چه کرد؟

اقتصاد۲۴– آقای آراد پورکار گفت: برخلاف شاخص کل، شاخص هم وزن هفته را مثبت به پایان رساند و با رشد ۱.۴۴ درصدی بر روی پله ۳۸۲ هزار واحد قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز با رشد ۰.۹۲ درصدی به تراز ۲۰ هزار و ۳۸ واحد رسید.
به گفته کارشناس بازار سرمایه، در هفته گذشته شاهد خروج یک هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم. به طوری که در روز شنبه ۳۲۸ میلیارد تومان خروج، یکشنبه ۱۱۸ میلیارد تومان ورود، دوشنبه ۱۵۹ میلیارد تومان خروج، سه‌شنبه ۹۵۰ میلیارد تومان خروج و روز چهارشنبه ۳۰۹ میلیارد تومان ورود پول حقیقی ثبت شد.
همچنین شاهد ورود ۲۴۵ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.

بازار تحت تاثیر اخذ عوارض از صادرات

آقای بهراد موسوی گفت: بازار روز سه‌شنبه با انتشار مصوبه وزارت صمت در مورد دریافت عوارض از صادرات محصولات فولادی و فلزی‌ها، منفی سنگین ۳۳هزار واحدی را تجربه کرد. این عرضه‌ها حتی در ابتدای روز چهارشنبه ادامه داشت، اما در نیمه دوم بازار با لیدری صندوق پالایش یکم تقاضا در بازار سرمایه بهتر شد.
به گفته کارشناس بازار سرمایه تحولات بین المللی، معافیت مالیاتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از محل سپرده بانکی و خبر وزارت صنعت در مورد اخذ عوارض از صادرات شرکت‌های فولادی، پتروشیمی، سیمانی از مهم‌ترین اخبار این هفته بودند که هر کدام به صورت جدا تاثیر بسیاری بر روند شاخص گذاشتند. به نظر می‌رسد برآیند اتفاقات این هفته باعث شود هفته‌ی آینده بازاری نوسانی و متمایل به مثبت داشته باشیم.
به گفته این کارشناس از میان گروه‌های مختلف، گروه سیمان، خودرو و فلزات اساسی معاملات روان و بازدهی معقول و قابل توجهی داشتند و بیشترین ورود پول افراد حقیقی در هفته گذشته به صنعت خودروسازی اختصاص داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی