خبر

بورس در تور برجام

بورس در تور برجام

377428 529 - بورس در تور برجام

اقتصاد۲۴– بازار سهام امروز به کارش پایان داد و رفتار سهامداران حاکی از گیر افتادن بورس در تور برجام بود، اتفاقی که در سال‌های اخیر بدل به امری عادی شده است.

شاخص کل بورس امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ با افتی بیش از چهار هزار واحدی به کار خود پایان داد. روند نزولی شاخص کل امروز نیز ادامه داشت و افت چهار هزار و ۱۹۰ واحدی آن باعث شد رقم یک میلیون و ۴۵۹هزار واحدی به ثبت برسد. شاخص هم‌وزن، اما شرایط دیگری داشت و با رشدی یک‌هزار و ۳۹۶ واحدی در محدوده ۳۹۸ هزار واحدی به کارش پایان داد. با این شرایط شاخص هم‌وزن در آستانه پس گرفتن کانال ۴۰۰هزار واحدی قرار گرفت که اخیرا آن را از دست داده بود.

جمهوری اسلامی ایران در دقایق پایانی روز گذشته پاسخ خود به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را ارسال کرد. این پاسخ در شرایطی داده شد که کماکان اطلاعات دقیق و موثقی از محتوای آن در اختیار رسانه‌های رسمی کشور قرار نگرفته است.

از همین رو فضای بیم و امید در جامعه پیرامون احیای برجام یا شکست مذاکرات تشدید شده است. بورس تهران نیز متاثر از همین فضا بیش از پیش در حالت انتظار فرو رفته است. این شرایط به اندازه‌ای نگران کننده است که برخی معتقدند بورس در تور برجام گیر افتاده و تنها راه خروج از وضعیت فعلی بازار نیز مشخص شدن تکلیف مذاکرات برجامی است.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بورس امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۱


البته بسیاری معتقدند هریک از سناریو‌های برجامی می‌تواند شرایط را برای بورس تغییر دهد. اما به طور کلی اغلب سهامداران اعتقاد دارند هرگونه تعیین تکلیف این پرونده می‌تواند به ایجاد ثبات در بازار سهام منجر شود. از دید این عده حتی شکست مذاکرات نیز می‌تواند با وجود ضرباتی که به اقتصاد خواهد زد می‌تواند بهتر از شرایط فعلی باشد.

به هر روی به نظر می‌رسد بورس در تور برجام گیر کرده و مانند سال‌های اخیر سهامداران باید فعلا منتظر نظر اروپایی‌ها پیرامون پاسخ ایران بمانند. انتظاری که بسیاری را عاصی کرده، ولی به نظر نمی‌رسد که گریزی از این وضعیت در بورس وجود داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی