خبر

استقبال بورسی‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت

استقبال بورسی‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت

374251 268 - استقبال بورسی‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت

اقتصاد۲۴– در این هفته شاخص کل هم وزن با کاهشی معادل ۱.۳۹ درصد کار خود را به اتمام رساند. شاخص کل فرابورس نیز بدون تغییر این هفته را سپری کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار ۸۶۲ واحد باقی ماند.

374252 517 - استقبال بورسی‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت

آقای کوروش آسایش تحلیلگر بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات خرد در روز شنبه برابر بود با ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان، یکشنبه دو هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان، دوشنبه یک هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان، سه‌شنبه یک هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان و چهارشنبه ۲ هزار و ۸۶ میلیارد تومان که در مجموع در این هفته ۱۰ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد را داشته‌ایم.

یک هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار خارج شد

او می‌گوید: میزان خروج پول افراد حقیقی به ترتیب در روز شنبه ۲۸۷ میلیارد تومان، یکشنبه ۵۴۴ میلیارد تومان، دوشنبه ۲۸۷ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۱۹۸ میلیارد تومان و در آخر روز چهارشنبه ۸۹ میلیارد تومان بوده که در مجموع در این هفته کاری شاهد خروج یک هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار بودیم.

آسایش گفت: همچنین در این هفته به میزان ۳۶۵ میلیارد تومان شاهد ورود پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت بودیم.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بورس شنبه


او می‌گوید: در این هفته کاری میانگین سرانه خرید هر شخص حقیقی برابر با ۱۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و همچنین میانگین فروش هر شخص حقیقی برابر با ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

برترین صنعت؛ فلزات اساسی با رشد ۱.۶۹ درصد

این تحلیلگر گفت: بیشترین رشد این هفته را صنعت فلزات اساسی با ۱.۶۹ درصد افزایش داشت. پس از آن نیز صنعت سایر معادن با رشد ۱.۶۱ درصد در جایگاه بعدی قرار گرفت. بیشترین کاهش نیز مربوط به صنعت حمل‌ونقل با ۵.۹۱ درصد افت و بعد از آن صنعت منسوجات با کاهش ۴.۵۷ درصد بود.

ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار را در شرایطی سپری می‌کنیم که هر روز شاهد خروج پول افراد حقیقی هستیم. این خروج مداوم نشان می‌دهد اعتماد به قدری آسیب دیده که میل و رغبتی به حضور در بازار وجود ندارد. در هفته‌ای که گذشت حتی کاهش نرخ بهره بین بانکی نتوانست جلوی خروج نقدینگی را بگیرد، اما در پایان هفته خبر عرضه دو خودرو از گروه بهمن و همچنین خودرو‌های شاهین و هایما از گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو در بورس کالا نشان داد بازار توجه زیادی به این گروه دارد که تا حدودی توانست جلوی ریزش شاخص بورس را بگیرد و سهام شرکت‌های خودروسازی را توانست تا حداکثر قیمت رشد دهد.

او می‌گوید: همچنین افزایش قیمت ارز نیما و بهبود معاملات کامودیتی‌ها سایر گروه‌های مرتبط را در پایان هفته سبز رنگ کرد. باید گفت بازار به لحاظ ارزندگی در شراطی قرار دارد که می‌تواند نقطه مقابل مرداد ۹۹ باشد، چرا که ریسک ریزش قیمت‌های جهانی و نرخ بهره کاهش یافته، اما نوع حمایت‌هایی که از بازار می‌شود نتوانسته اعتماد را به آن بازگرداند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی