عمومی

بهترین توصیه راه اندازی که تا به حال شنیده اید، بر اساس فیل نایت نایک

بهترین توصیه راه اندازی که تا به حال شنیده اید، بر اساس
فیل نایت نایک

فیلم جدید بن افلک/مت دیمون، Air، داستان فوق‌العاده فروشنده نایک، سانی واکارو و اینکه چگونه او شرکت را متقاعد کرد که کل بودجه بازاریابی خود را صرف مایکل جردن، یک بسکتبال کالج کند. بازیکنی که هنوز نتوانسته بود خود را در یک دادگاه حرفه ای ثابت کند.

اگرچه نایک در سال ۱۹۸۴ با اردن قرارداد امضا کرد، اما بذر موفقیت نایک کاشته شد. ۲۰ سال قبل از آن، زمانی که فیل نایت شروع به فروش کفش‌های دویدن از صندوق عقب Plymouth Valiant کرد.

در خاطرات خود، سگ کفش نایت روزی را به یاد می آورد که تصمیم گرفت شغل خود را به عنوان حسابدار رها کند و به طور تمام وقت یک تجارت کفش را اداره کند. رئیس نایت گفت: “لعنتی چرا چنین کاری می کنی؟”

پدر نایت خیلی بیشتر از این حمایت نمی کرد. نایت واکنش پدرش را به یاد می آورد: “به دوستانم چه بگویم؟” نایت مستقیماً با احساسی مواجه شده بود که عمیقاً در بسیاری از مردم ریشه دوانده است — تعصب وضعیت موجود.

چگونه نایت جلوتر رفت، پیشنهاد می کند درس ارزشمندی برای هر کسی که آرزوی راه اندازی یک شرکت یا دنبال کردن یک “ایده دیوانه” را دارد.

تعصب وضعیت موجود

سوگیری وضعیت موجود یک سوگیری شناختی است که به سادگی به این معنی است که افراد تمایل دارند از تغییر اجتناب کنند. تمام روز ما را دنبال می کند. این تصمیم گیری را آسان تر و کم خطر می کند.

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که تمایل دارید همان مکان را برای نشستن انتخاب کنید یا همان مواد غذایی خارج از منو این همان تعصب موجود در عمل است: ما به جای دنبال کردن چیزهای کاملاً جدید، به آنچه می دانیم پایبند می مانیم.

چسبیدن به همان غذا. اقلام موجود در یک رستوران شغل شما را از مسیر خارج نمی کند. مشکل زمانی پیش می‌آید که به تعصبات دیگران اجازه می‌دهیم فرصتی برای شروع کاری جدید نداشته باشیم.

کارآفرین بودن شجاعت می‌خواهد. – شجاعت باور کردن به خود در زمانی که بیشتر مردم می گویند این کار انجام شدنی نیست.

شجاعت برای تغییر 

شوالیه شهامت راه اندازی یک شرکت کفش را پیدا کرد زیرا از احساس قدرتمند دیگری بهره برد: باور.

نایت می‌گوید: “من نمی‌فروختم. من به دویدن اعتقاد داشتم”. “باور مقاومت ناپذیر است.”

یک شب، نایت عهد کرد که بر شکاکان و مخالفانی که هر لحظه با آنها برخورد می کرد غلبه کند. با خودش گفت، 

بگذارید همه ایده شما را دیوانه خطاب کنند. فقط ادامه بده متوقف نشو حتی تا زمانی که به آنجا نرسیدید به توقف فکر نکنید و زیاد به این فکر نکنید که «آنجا» کجاست. هر چیزی که پیش آمد، فقط متوقف نشوید.

نایت معتقد است که صحبت‌هایی که خودش انجام داده هنوز بهترین است. توصیه هایی که او می تواند به کارآفرینان مشتاق و صاحبان مشاغل ارائه دهد.

جف بزوس بر مقاومت غلبه کرد

در طرح اولیه بزوس< /em>، من دنبال جف بزوس برای ایده ای هستم که آمازون شد. او با همان معضلی مواجه شد که فیل نایت زمانی در آن قرار داشت.

در سال ۱۹۹۴، بزوس در یک صندوق تامینی کار می کرد. ایده ای برای فروش آنلاین کتاب او برای مشاوره به رئیس خود مراجعه کرد، که معلوم شد قابل پیش بینی بود — به بزوس گفته شد که به وضعیت موجود پایبند باشد.

رئیس او گفت: “ممکن است برای شخص دیگری که شغل خوبی ندارد ایده خوبی باشد.”

بزوس تصدیق می کند. که این نصیحت او را پاره کرد و او را وادار کرد تا به جستجوی عمیق روحی بپردازد. بزوس سپس کار هوشمندانه ای انجام داد. او در سن ۸۰ سالگی خود را فرافکنی کرد. با نگاهی به زندگی خود، آیا از راه طی نشده پشیمان خواهد شد؟ پاسخ “بله” بود، و بنابراین بزوس ثبات شغل فعلی خود را ترک کرد و آمازون را راه اندازی کرد.

کشش وضعیت سوگیری quo به قدری قدرتمند بود که بزوس مجبور شد برای غلبه بر آن یک بازی ذهنی با خود انجام دهد.

چه توصیه های نایت را قبول کنید و ” فقط این کار را انجام دهید یا مانند بزوس تمرینات ذهنی انجام دهید، اگر می‌خواهید کار جدیدی را شروع کنید، باید دائماً با تعصبات موجود در خود و دیگران مبارزه کنید.

سوگیری مانع از تعقیب بسیاری از افراد به ایده های خود می شود. برای مثال، اگرچه برنامه‌های کاربردی برای کسب‌وکارهای جدید سال گذشته افزایش یافت، تعداد نسبتاً کمی از مردم به تنهایی بیرون می‌روند. طبق نظرسنجی‌های اخیر، ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها قصد راه‌اندازی کسب‌وکار دارند. با این حال، کارآفرینان تنها حدود ۱۶ درصد از نیروی کار بزرگسالان را تشکیل می‌دهند.

تعصب وضعیت موجود، فکر کردن را آسان‌تر می‌کند. در مورد راه اندازی یک کسب و کار به جای انجام آن. اما اگر از سوگیری ذهنی قدرتمند و تأثیر آن آگاه باشید، در موقعیت قوی تری برای دنبال کردن رویاهای خود خواهید بود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی