عمومی

بنیانگذاران استارت‌آپ، مراقب این «اصطلاح سخت» باشید سرمایه گذاران

بنیانگذاران استارت‌آپ، مراقب این «اصطلاح سخت» باشید
سرمایه گذاران

این بازی برای سرمایه‌گذاری‌های اولیه تغییر کرده است، و برای بنیان‌گذاران چندان مناسب نیست.

مک کانول سرمایه‌دار خطرپذیر از RareBreed Ventures برداشت این هفته به توییتر هشدار دهد تا به بنیانگذاران هشدار دهد که سرمایه گذاران بیشتری را می بیند که مضامینی را به نام “جغجغه کامل” به قراردادهای مرحله اولیه اضافه می کنند.

یک ماده ضد رقیق شدن، زمانی که ارزش یک شرکت پرتفوی پس از سرمایه گذاری کاهش می یابد، به نفع سرمایه گذاران قبلی است. همانطور که کانول توضیح می دهد، “اگر شرکتی در آینده به عنوان ارزش گذاری یا قیمت سهام پایین تر پول جمع آوری کند، سرمایه گذاران اولیه ارزش سهام خود را مجدداً تنظیم می کنند تا با قیمت پایین تر جدید مطابقت داشته باشد.”

در یک دور به اصطلاح نزولی، سرمایه‌گذاران قبلی شما می‌توانستند به میزان قابل‌توجهی بیشتر از آنچه در شرکت قبلی شما خریداری کرده‌اند، مالکیت شرکت داشته باشند. ، ارزش گذاری بالاتر اگر ۲۵ درصد از شرکت خود را با ارزش گذاری ۱۰ میلیون دلار به اولین سرمایه گذاران خود بفروشید و به آنها یک جغجغه کامل بدهید، اما سپس با ارزش گذاری ۵ میلیون دلاری پول بیشتری به دست آورید، آن سرمایه گذاران اول اکنون مالک نیمی از شرکت شما خواهند بود و شما ممکن است دیگر کنترل کاملی بر تصمیم‌گیری نداشته باشید.

اگر شرکتی در مراحل اولیه هستید، چه کاری باید انجام دهید. سرمایه گذار بالقوه به دنبال گنجاندن یک جغجغه کامل در معامله است؟ توصیه کانول واضح است: “به عنوان یک بنیانگذار در مراحل اولیه، اگر این را دیدید … اجرا کنید.”

با این حال، سناریویی وجود دارد که در آن کانول پیشنهاد می‌کند که نباید از یک ضامن دار کامل ناراحت باشید. اگر شما یک شرکت در مرحله بعدی هستید که به زودی انتظار خروج از آن را دارید، استفاده از یک جغجغه کامل می تواند راهی برای ملاقات با سرمایه گذاران در وسط هنگام ارزیابی باشد. کانول بنیان‌گذاری را مثال می‌زند که معتقد است شرکتش در محدوده ۴ میلیارد دلار فروش خواهد داشت، در حالی که یک سرمایه‌گذار معتقد است خروج از آن به ۱٫۵ میلیارد دلار نزدیک‌تر است. یک جغجغه کامل به شما این امکان را می‌دهد که پول سرمایه‌گذار را با ارزشی نسبتاً بالا بگیرید و در عین حال از سرمایه‌گذار در برابر خروج با ارزش پایین‌تر محافظت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی