خبر

هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد

هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد

371842 270 - هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد

اقتصاد۲۴– مهدی قلی پور کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته‌ای که گذشت، روند شاخص‌ها از همه نظر منفی بود، شاخص هم وزن بورس و شاخص کل فرابورس ۳.۵ درصد افت کردند و سه روز ابتدایی هفته بازار‌ها به شدت منفی بودند، ولی دو روز آخر وضعیت بهبود یافت.

او می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار تاثیر گذار بر بازار سرمایه، افزایش نرخ بهره بانکی و رسیدن آن به کانال ۲۲ درصد بود. همچنین بی رمق بودن بازار‌های جهانی در کنار کاهش انتظارات از رشد اقتصادی جهان، تعمیق کسری بودجه دولت و فشار ناشی از آن بر شرکت‌های بورسی چه از نظر عوارض و مالیات و چه از نظر قیمت گذاری‌های دستوری مهمترین اخبار موثر بر بازار بودند.

پیشتازی صنعت وسایل ارتباطی در ۵ روز گذشته

محمودی کارشناس بورس گفت: در هفته گذشته، صنعت وسایل ارتباطی با رشد ۱۰ درصدی کاملا برعکس بازار حرکت کرد و صنایع رایانه و خدمات پرداخت، پالایشی (فراورده‌های نفتی) و پتروشیمی (شیمیایی) تنها صنایع با بازدهی مثبت طی هفته گذشته بودند که بین ۰.۳ درصد تا ۱ درصد رشد داشتند. از نظر ورود نقدینگی حقیقی، صنایع زراعت، حمل و نقل، لاستیک و پلاستیک، انبوه سازی، ساخت دستگاه‌ها و وسایط ارتباطی موفق به جذب نقدینگی حقیقی به ترتیب از ۱۷ تا ۳ میلیارد شدند.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بازار سرمایه شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱/ سهامداران چشم به راه مساعدت بورس


به گفته کارشناس بازار سرمایه، طی هفته گذشته نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد، این عدد برای یک ماه منتهی به ۵ مرداد، ۷هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود. از شهریور ۱۳۹۹ جمع خروج پول حقیقی از بازار به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که ناامنی و عدم اطمینان را نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی