خبر

اعتماد بیشتر به بورس با بستن کد حقوقی‌های متخلف

اعتماد بیشتر به بورس با بستن کد حقوقی‌های متخلف

354205 351 - اعتماد بیشتر به بورس با بستن کد حقوقی‌های متخلف
اقتصاد۲۴– آقای محمد خبری‌زاد گفت: موضوع تذکر به معامله‌گران حقوقی که نوع خرید و فروش‌شان باعث اختلال در بازار می‌شود قبلا هم سابقه داشته و بار‌ها شاهد چنین اقدامی بوده‌ایم. اما موضوعی که این بار سبب برجسته شدن بیشتر این اقدام شد این بود که حقوقی که تذکر گرفت، حقوقی مهم و شناخته شده‌ای بوده و همچنین موارد قبلی این چنین رسانه‌ای نشده بود.

به گفته خبری‌زاده این اقدام نهاد ناظر مناسب است چرا که معامله‌گران و افرادی که مسئولیت سبد‌ها و پرتفو‌های بزرگ را دارند باید بدانند یک مسئولیت اجتماعی هم در قبال بازار سرمایه دارند و به راحتی نمی‌توانند بازار را با تنش مواجه کنند. این افراد باید متوجه شوند که حتی با حقوقی بزرگ و مرتبط با وزرات صمت نیز برخورد می‌شود. نکته دیگر اینکه با این نوع برخورد حساب کار دست بقیه فعالان بزرگ و کوچک بازار هم می‌آید که نباید جو روانی بازار را به هم بزنند.

او گفت: مورد مهم‌تر این است که اگر تخلفی محرز شود برخورد‌ها باید جدی‌تر شود. محدود کردن و بستن کد شاید برای تذکر ابتدایی خوب باشد، اما برخورد جدی، جرایم سنگین و رسانه‌ای کردن می‌تواند گامی مهم در پیشگیری از این اتفاقات در آینده باشد. چنین اقداماتی به سهامداران این اطمینان خاطر را می‌دهد که نهاد ناظر به فکر است و خود این حس اعتماد ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید: اصلاح بازار بورس تا نیمه خردادماه ادامه دارد


دو روز قبل در اطلاعیه شرکت بورس تهران اعلام شد پیرو شکایت برخی فعالان بازار در خصوص فشار فروش شخص حقوقی در نماد خودرو، معاونت نظارت بازار شرکت بورس تهران به فروشنده مذکور که دارای تأثیر بر روند نزولی این نماد شده بود، تذکر نظارتی ارسال کرده و دسترسی مستقیم شخص حقوقی متخلف به سامانه معاملاتی را به مدت ۵ روز کاری محدود کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی