عمومی

بایدن برنامه ای برای متحد کردن آسیا و اقیانوسیه در زمینه تامین دارد زنجیره و اقلیم فقط انتظار نداشته باشید که به شما کمک کند کسب و کار

بایدن برنامه ای برای متحد کردن آسیا و اقیانوسیه در زمینه تامین دارد
زنجیره و اقلیم فقط انتظار نداشته باشید که به شما کمک کند
کسب و کار

رئیس جمهور جو بایدن به تازگی از طرحی برای تشکیل یک اتحاد جدید الف> بین ایالات متحده و کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه، نقطه مقابلی برای تسلط فزاینده چین در آنجا ارائه می دهد. اما بدون بهبود دسترسی به بازارهای بین‌المللی در میان کشورهای عضو، ممکن است دامنه – و همچنین مزایای اقتصادی – اتحادیه محدود شود.

“ما در حال نوشتن قوانین جدید برای بیست و یکمین هستیم. بایدن در سخنرانی خود از توکیو، جایی که با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، ملاقات کرد، گفت: اقتصاد قرنی که به اقتصاد همه کشورهای ما کمک می کند سریعتر و عادلانه تر رشد کنند. انتظار می‌رود همراه با ژاپن، ده‌ها کشور دیگر از جمله هند، برونئی، استرالیا و سنگاپور به این پیمان بپیوندند. بایدن خاطرنشان کرد که اگر کشورهای دیگر با رعایت استانداردهای مشابه موافقت کنند، می‌توانند در آینده به آن بپیوندند.

این توافق به‌طور قابل‌توجهی متفاوت خواهد بود. قراردادهای تجاری قبلی به طور عمده، انتظار نمی رود که IPEF هیچ تضمینی برای حذف یا کاهش تعرفه ها در بین کشورهای عضو ارائه دهد. و بر خلاف آخرین پیمان پیشنهادی برای متحد کردن منطقه – مشارکت ترانس پاسیفیک (TPP)، که باراک اوباما در سال ۲۰۱۴ رهبری کرد و دونالد ترامپ تصویب کرد – IPEF کشورهای عضو را ملزم نمی‌کند که موانع پایبندی، سهمیه‌های تجاری، یا حذف شوند. نوار قرمز دیگر

در عوض، طبق چارچوب، کشورهای عضو می‌توانند اقداماتی را که می‌خواهند در آن ثبت نام کنند انتخاب و انتخاب کنند. به عنوان مثال، استرالیا غنی از زغال سنگ می‌تواند با کشورهای عضو برای تضمین زنجیره تامین جهانی موافقت کند، اما از مشارکت در هر نوع طرح انرژی پاک خودداری کند.

این فقدان قدرت ممکن است در خنثی کردن اهمیت رو به رشد چین در منطقه موثر نباشد. بسیاری از همان کشورهایی که برای IPEF در حال رقابت هستند، اعضای TPP نیز هستند، که امضاکنندگان از جمله چین را ملزم می‌کند تا موانع تجاری را کاهش دهند. از زمانی که ترامپ ایالات متحده را از TPP خارج کرد در سال ۲۰۱۷، چین به یک نیروی پیشرو در پشت بلوک تبدیل شده است، بنابراین از بین بردن این نفوذ نیاز به انجام برخی کارها دارد.

پس چرا بایدن توافقی با دندان های بیشتر پیشنهاد نکرد یا دوباره به TPP امضا نکرد؟

مطمئناً نتایج متفاوت بوده است. به عنوان مثال توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا)، اکنون معروف به USMCA، که ترامپ در سال ۲۰۱۹ با آن مذاکره کرد. در حالی که تجارت منطقه ای در دو دهه اول NAFTA افزایش یافت و به ۱٫۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسید، از حدود ۲۹۰ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۳، قضاوت درباره تأثیر روی دستمزد و نیروی کار در کل دشوارتر بود.

اگرچه برخی تلاش کرده اند. به گفته رابرت ای اسکات، مدیر تحقیقات سیاست تجارت و تولید در مؤسسه سیاست اقتصادی، یک اندیشکده غیرحزبی در واشنگتن دی سی، در طی همان دوره ۲۰ ساله، نفتا به از دست دادن تقریباً چهار میلیون شغل در ایالات متحده کمک کرد. پس از توافق، در سال ۲۰۰۱، اسکات از دست دادن شغل را حدود ۷۶۶۰۰۰ ارزیابی کرد. او ارزیابی دیگری را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد که نشان داد از دست دادن شغل در مجموع ۳٫۲ است. میلیون دلاری بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۳٫

مورد تجاری برای جهانی‌شدن، فروش آسان‌تری است – و فراتر از صادرات مشاغل به پایین‌تر می‌رود. کشورهای هزینه بر اساس آخرین U.S. انتشارات اداره سرشماری از آوریل. در سال ۲۰۲۰، شرکت‌های کوچک تا متوسط، ۶۵۱ میلیارد دلار کالا وارد کردند که نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳ درصد کاهش داشت. با این حال، نمی‌توان نتایج کاهش‌یافته را به نارضایتی جهانی‌شدن نسبت داد. ممکن است عوامل مختلفی از جمله شوک‌های آشفته زنجیره تامین که همچنان به طنین خود ادامه می‌دهند، کاهش یافته باشد.

حتی همین‌طور است. اشتها برای معاملات تجارت آزاد آن چیزی نیست که قبلا بود. بنابراین جای تعجب نیست که چرا بایدن ممکن است مسیر کمتر بحث برانگیزی را انتخاب کند، اما اشتباه نکنید: IPEF یک معامله تجاری نیست و همان منافع اقتصادی را به همراه نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی