8 نکته برای ایجاد یک برنامه وفاداری با کیفیت
۸ نکته برای ایجاد یک برنامه وفاداری با کیفیت
در فضای رقابتی شدید کسب و کار، ایجاد یک برنامه وفاداری که با مشتریان طنین انداز می شود و تجارت مجدد را تشویق می کند، مهم تر از همیشه است. یک برنامه وفاداری خوب نه تنها به مشتریان پاداش می دهد، بلکه ارتباط عمیق تری با برند شما ایجاد می کند و خریداران گاه به گاه را به حامیان مادام العمر تبدیل می کند. اما چه چیزی باعث میشود یک برنامه وفاداری واقعاً متمایز شود و مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند؟ در زیر، رهبران شورای کارآفرینان جوان (YEC) بینش ارزشمند خود را در مورد این سوال به اشتراک میگذارند:
«یک نکته برای ایجاد یک برنامه وفاداری با کیفیت که باعث میشود مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند چیست؟ ? چرا؟»
پاسخهای آنها عناصر اساسی برنامههای وفاداری موفق را روشن میکند، از پاداشهای شخصی گرفته تا استفاده از فناوری برای افزایش تجارب مشتری.
۱٫ پاداشهای انعطافپذیر
«یک نکته برای ایجاد یک برنامه وفاداری باکیفیت که باعث میشود مشتریان برای دریافت بیشتر بازگردند، ارائه پاداشهای انعطافپذیر است. اجازه دادن به مشتریان برای انتخاب از بین انواع امتیازات مختلف، باعث میشود که کاربران به بازگشت بازگردند، زیرا کنجکاوی مشتری را افزایش میدهد تا ببیند هر بار چه چیزی میتواند بازخرید شود.” ~ جردن ادلسون، Appetizer Mobile
۲٫ ترجیحات مشتری را در نظر بگیرید
“شخصیسازی پاداشها و تجربیات بر اساس ترجیحات و رفتارهای مشتری. سفارشیسازی پیشنهادات ارتباطی و پاداشها میتواند باعث شود مشتریان احساس ارزشمندی و درک کنند و باعث افزایش تعامل و وفاداری به برند شما شود. پاداشهای متناسب، ارتباط، افزایش ارزش درک شده برنامه و تشویق مجدد تجارت را تضمین میکنند.» ~ کریستین کیمبرلی مارکت، رسانه مارکت
۳٫ پیاده سازی چند لایه
«شما می توانید یک برنامه وفاداری با کیفیت با اجرای یک برنامه وفاداری چند لایه ایجاد کنید. در این برنامه می توانید سطوح مختلفی را اضافه کنید و مشتریان را برای پیشرفت و تعامل بیشتر با برند خود تشویق کنید. هر سطح می تواند مزایای فزاینده ای را ارائه دهد، احساس موفقیت را ایجاد کند و مشتریان را تشویق کند تا برای رسیدن به سطوح بالاتر وفادار بمانند. ~ توماس گریفین، OptinMonster
۴٫ مشتریان را غافلگیر کنید
“گاهی اوقات مشتریان خود را با جوایز غیرمنتظره یا پیشنهادهای شخصی شگفت زده کنید. این عنصر غافلگیری باعث ایجاد هیجان می شود و به طور مثبت بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد. همچنین نشان می دهد که شما برای وفاداری آنها ارزش قائل هستید و از آنها قدردانی می کنید. همچنین به آنها انگیزه می دهد که دوباره برگردند.” ~ اندرو مونرو، AffiliateWP
۵٫ جوایز واقعی ارائه دهید
«به مشتریان این احساس را بدهید که واقعاً از یک برنامه وفاداری سود می برند. بسیاری از برنامه های وفاداری به سادگی پس از تراکنش های زیاد پاداش های جزئی ارائه می دهند. با این حال، برندهایی مانند استارباکس به طور مکرر به مشتریان با نوشیدنی های رایگان یا تخفیف های قابل توجه پاداش می دهند. مطمئن شوید که مشتریان اغلب جوایز واقعی دریافت میکنند و خرید مکرر از شما مقرونبهصرفهتر است.» ~ بلر ویلیامز، MemberPress
۶٫ بازخورد را وارد کنید
«برنامههای وفاداری نباید همیشه درباره پیشنهادها و تخفیفهای ویژه باشد. علاوه بر آن، از برنامه های وفاداری خود استفاده کنید تا از مشتریان خود در مورد اینکه چگونه می توانید راه حل های خود را بهبود ببخشید، نظر آنها را جویا شوید. این نشان می دهد که شما اهمیت می دهید و بازخورد آنها برای شما بسیار مهم است. با دانستن اینکه نظرات آنها اهمیت دارد، مشتریان شما همچنان برای خرید بیشتر به شما مراجعه می کنند و کمتر به گزینه های جایگزین روی می آورند.” ~ کریس کلوسوفسکی، دانلودهای دیجیتال آسان
۷٫ مشارکت های برنامه وفاداری را تشکیل دهید
«شما می توانید با همکاری با کسب و کار دیگری و ایجاد یک مشارکت برنامه وفاداری، فروش و تعامل را به طور چشمگیری افزایش دهید. اساساً، این بدان معناست که افراد می توانند با خرید از وب سایت شریک و بالعکس، برای سایت شما امتیاز کسب کنند. این یک راه عالی برای بهبود آگاهی و متقاعد کردن افرادی است که از سایت شما بازدید کنند که در غیر این صورت ممکن است از وجود برند شما اطلاعی نداشته باشند.” ~ دامن جیت سینگ، FunnelKit
۸٫ مشتریان با ارزش را حمام کنید
“من فکر می کنم مهم است که مشتریان خود را بشناسید و به آنها احساس خاص بودن بدهید. شما میتوانید این کار را با دادن امتیاز به آنها برای اقداماتی که انجام میدهند، با اختصاص دادن آنها به سطوحی که به نظر منحصر به فرد میآیند، و من از طریق محتوا و هدایا به آنها ارزش میبخشم. وقتی مشتریان احساس کنند که از شما بیشتر از رقیب شما می گیرند، همیشه به شما باز می گردند. ~ سید بلخی، WPBeginner
تصویر: Envato Elements
آماده کننده