عمومی

به دنبال خیر پنهان و 3 راه دیگر برای واکنش به آن باشید چالش ها و مسائل

به دنبال خیر پنهان و ۳ راه دیگر برای واکنش به آن باشید
چالش ها و مسائل

آنچه برای شما اتفاق می افتد مهم نیست. این نحوه واکنش شما به اتفاقاتی است که برای شما اتفاق می افتد — به خصوص زمانی که مشکلات غیرمنتظره ای وجود دارد .

در اینجا چهار کاری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که نگرش تان بدون توجه به شرایط، بهترین است:

۱٫ روی آینده تمرکز کنید.

با هر چالشی که با آن روبرو هستید، تمرکز کنید در مورد آینده به جای گذشته. به جای نگرانی در مورد اینکه چه کسی چه کاری انجام داده و چه کسی مقصر است، روی جایی که می خواهید باشید و کاری که می خواهید انجام دهید تمرکز کنید. تصویر ذهنی روشنی از آینده موفق ایده آل خود ایجاد کنید و سپس برای شروع حرکت در آن جهت اقدام کنید. ذهن، افکار و تصاویر ذهنی خود را بر روی آینده متمرکز کنید.

۲٫ به راه حل فکر کنید.

هر زمان که با مشکلی مواجه شدید، روی راه حل تمرکز کنید به جای مشکل. به جای اتلاف وقت برای بازخوانی و تأمل در مورد مشکل، به راه حل ایده آل برای مقابله با موانع یا شکست فکر کنید و در مورد آن صحبت کنید. راه حل ها ذاتا مثبت هستند، در حالی که مشکلات ذاتا منفی هستند.

برای نوشتن تمام جزئیات مشکل، زمان بگذارید و سپس منطقی ترین قدم بعدی را برای حل آن بردارید. لحظه ای که شروع به فکر کردن در مورد راه حل ها می کنید، به یک انسان مثبت و سازنده تبدیل می شوید.

۳٫ به دنبال خوبی ها باشید.

فرض کنید در هر مشکلی چیزی خوبی پنهان شده است یا چالش. نورمن وینسنت پیل، یکی از حامیان اصلی تفکر مثبت، زمانی گفت: «هرگاه خدا بخواهد به ما هدیه ای بدهد، آن را در یک مشکل جمع می کند.» هر چه هدیه ای که می آورید بزرگتر باشد، مشکل بزرگتر دریافت خواهید کرد. اما نکته شگفت انگیز این است که اگر به دنبال هدیه باشید، همیشه آن را پیدا خواهید کرد.

۴٫ به دنبال درس باشید.

فرض کنید هر موقعیتی که در حال حاضر با آن روبرو هستید دقیقاً موقعیت مناسبی است که در نهایت برای موفقیت به آن نیاز دارید. این وضعیت برای شما ارسال شده است تا به شما کمک کند چیزی یاد بگیرید، به به شما کمک می کند که بهتر شوید تا به گسترش و رشد شما کمک کند.

پس در هر سختی به دنبال درس ارزشمند باشید. فهرستی از هر ایده یا بینشی که می توانید از هر شکست یا دشواری به دست آورید، تهیه کنید.

نگرش ذهنی مثبت برای موفقیت شما ضروری است. اگر فقط به آینده فکر کنید و به دنبال چیزهای خوب باشید، می توانید آنقدر که می خواهید مثبت باشید. اگر همان کاری را انجام دهید که افراد موفق دیگر انجام می دهند، اگر از ذهن خود برای اعمال کنترل ذهنی بر موقعیت استفاده کنید، مثبت، شاداب خواهید بود و از مزایایی که همه افراد موفق از آن لذت می برند بهره مند خواهید شد.

این مقاله در اکتبر ۲۰۱۵ منتشر شده و به روز شده است. عکس @ebelodedova/Twenty20

کلاس Brian Tracy 150x150 - به دنبال خیر پنهان و 3 راه دیگر برای واکنش به آن باشید
چالش ها و مسائل

برایان تریسی رئیس و مدیر عامل شرکت بین المللی برایان تریسی، نویسنده پرفروش بیش از ۷۰ کتاب و سخنران حرفه ای است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی