عمومی

برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان نیمه وقت

برترین ایده شغل دوم و پولساز ۱۴۰۱ ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

 بسیاری از افراد به دنبال انتخاب شغل دوم هستند چرا که این روزها در بسیاری از موارد یک شغل جواب‌گوی هزینه‌های افراد نیست. شغل‌های دوم ویژگی‌های بسیار زیادی باید داشته باشند تا به شغل اول شما آسیبی وارد نکنند. برای مثال شغل‌ دوم باید حالت شناور داشته باشد تا شما بتوانید در زمان‌‌های آزادتان آن را انجام دهید.

در این مقاله می ‌خواهیم تمامی نکات شغل دوم را برای شما بررسی کنیم.

در نظر داشته باشید که در وبلاگ دکتر ویز مقالات مرتبط با شغل دوم می‌تواند به شما کمک زیادی داشته باشد که لیست آن‌ها را در ادامه نوشته ‌ایم.

۱٫ کسب درآمد با موبایل۳ـ کسب و کار خانگی

۲٫ ۱۰ گام طلایی تغییر شغل

۳٫ راه اندازی استارت آپ چگونه است

انتخاب شغل دوم مناسب

یکی از دغدغه‌های همیشگی بسیاری از کارمندان، انتخاب شغل دوم مناسب است. با توجه به اوضاع اقتصادی جوامع و همین طور ایده‌ها و اهداف شخصی افراد، شغل دوم مناسب برای کارمندان یک ضرورت است. چون افراد می‌توانند با یک انتخاب راهبردی و دوراندیشانه در برابر تورم و اوضاع بد اقتصادی تا حدودی ایمن باشند و همچنین بتوانند برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند. با این اوصاف، یک کارمند برای داشتن شغل دوم مناسب باید به چه موارد و ویژگی‌هایی توجه کند تا انتخاب بهتری داشته باشد؟ بدین منظورلازم است به بررسی پیشنهاد شغل دوم مناسب پرداخته شود تا  انتخاب بهتری صورت بگیرد.

یک شغل دوم مناسب برای کارمندان باید به‌گونه‌ای باشد که از نظر زمانی و مکانی محدودیتی برای شغل اول آنان ایجاد نکند یعنی بتوان در هر زمان و مکانی آن را انجام داد. همچنین یا نباید به سرمایه زیادی نیاز داشته باشد یا باید بتوان سرمایه کمی را برای آن در نظر گرفت به گونه ای که با بودجه کارمند مورد نظر هماهنگی داشته باشد.  ازسوی دیگر، شغل دوم مناسب باید دارای حقوق و درآمد کافی بوده و در ضمن از امنیت شغلی برخوردار باشد. باید این نکته بسیار مهم را در نظر گرفت که نباید شغل یاد شده در زمره شغل های کاذب یا غیر قانونی قرار داشته باشد.

با توجه به نکات یاد شده می‌توان نتیجه گرفت که یک شغل دوم با سرمایه کم  یا بدون سرمایه می‌تواند به عنوان بهترین شغل دوم مناسب برای کارمندان، گزینه مناسبی باشد. البته یک کار دوم در منزل نیز می‌تواند ویژگی های یاد شده را داشته باشد.

در اینجا از چند شغل دوم پردرآمد در خانه به منظور پیشنهاد شغل دوم مناسب برای کارمندان نام برده می شود:

اگر فردی دارای توانایی نوشتن بوده و بتواند بخوبی بنویسد می‌تواند از عهده این کاربرآید. البته لازم است که برای یادگیری تولید محتوا، نحوه کار با نرم افزار word و سئو و تایپ و فتوشاپ را نیز بیاموزد.

این شغل نیاز به آشنایی با حسابداری دارد و از لحاظ مالی هم دارای درآمد خوبی است.

بلاگری شغلی تقریباً ساده و پر درآمد است که همه افراد می‌توانند از عهده آن برآیند. یک بلاگر باید بتواند بر اساس توانایی‌های خود، محتوا تولید کند. مثلاً اگر در زمینه آرایشگری مهارت دارد باید محتواها و ویدئوهای جذاب و مورد پسند مخاطب در مورد لوازم آرایش و مطالب مربوط به آن منتشر کند.

بلاگری می‌تواند به عنوان یک شغل دوم پردرآمد در خانه محسوب شود اما نیاز به تلاش زیادی دارد زیرا بلاگر باید بتواند به صورت مداوم و مستمر حتی به مدت طولانی، محتوای جالب و مخاطب پسند تولید کند به‌گونه‌ای که تعداد افرادی که او را فالو می‌کنند به طور مداوم افزایش یابد.

تدریس کردن نیز یکی دیگر از مشاغلی است که می‌تواند به عنوان کار دوم در منزل و یک شغل دوم با سرمایه کم مورد نظر باشد. مدرس می تواند با استفاده از مهارت های خود،اقدام به آموزش کند. او می‌تواند به شکل مجازی و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و با بهره گرفتن از توانایی‌ها و مهارت‌های خویش، شغل آموزش را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کند.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم شغل دوم ویژگی‌‌های زیادی باید داشته باشد تا با شغل اول شما هماهنگی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب شغل دوم بررسی میزان درآمد آن است. برای مثال شما اگر از شغل اول‌تان ماهیانه ۵ میلیون توان درآمد دارید و احساس می‌کنید ۳ میلیون دیگر نیاز دارید باید شغل‌هایی را انتخاب کنید که در همین بازه، درآمد دارند.

برای مثال در بازه حقوق ۳ میلیون تومان تاکسی‌های مسافرتی بسیار مناسب هستند. البته تاکسی‌های مسافرتی برای شغل اصلی مناسب نیستند و ممکن است مشکلات زیادی داشته باشند اما اگر روزانه ۱۰۰ هزار تومان به کمک تاکسی‌های اینترنتی درآمد داشته باشید در انتهای ماه حدود سه میلیون تومان درآمد داشته‌ اید. بسیاری از افراد سعی می ‌کنند بیش‌تر از نیازی که دارند درآمد کسب کنند و آن را در یک موضوع خاص سرمایه ‌گذاری می‌کنند. نکات مصاحبه شغلی را بخوانید.

برای مثال فرض کنید شما ماهیانه ۳ میلیون تومان درآمد دارید اما به کمک شغل دوم‌تان ۵ میلیون تومان درآمد به دست می ‌آورید و مابقی درآمد را یک کسب و کار دیگر سرمایه ‌گذاری می‌کنید. صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بورس و بسیاری از موضوعات دیگر می‌توانند برای سرمایه ‌گذاری شما مناسب باشند.

البته باید در نظر داشته باشید که در حوزه مورد فعالیت‌تان اطلاعات حداقلی داشته باشید تا دچار ضرر و زیان نشوید. کسی که می‌خواهد در بورس سرمایه ‌گذاری کند بهتر است روزهای اول در مورد این موضوع تحقیق کنید و سپس اقدام به سرمایه‌ گذاری کنید.

در یکی از مقالات دکتر ویز به شکل کامل سرمایه ‌گذاری را توضیح داده‌ایم و برای مطالعه بیش‌تر می ‌توانید آن را مطالعه کنید. دقت داشته باشید که در سرمایه‌ گذاری باید به میزان پول‌تان هم توجه کنید. مثلا ممکن است شما ۱۰ میلیون تومان داشته باشید؛ در این صورت بورس، صندوق سرمایه‌گذاری و کسب و کارهای دیگری مناسب هستند اما قطعاً خرید زمین و ملک با این میزان پول کافی نیست.

اگر می‌خواهید ۲ شغل همزمان داشته باشید باید زمان‌بندی بسیار مناسبی داشته باشید تا بتوانید هر ۲ کارتان را سر وقت انجام دهید. این کارها ممکن است در برخی از موارد با یک‌دیگر تداخل داشته باشند و این شما هستید که باید برنامه‌ریزی درستی برای انجام آن‌ها داشته باشید.  پیشنهاد می شود مقاله «عوامل موفقیت در کار» و «شغل مورد علاقه من» را بخوانید.

2 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

شغل دوم خانگی

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند شغل دوم‌شان را به صورت خانگی انجام دهند و برای انجام شغل دوم، کارمند و حقوق ‌بگیر نباشند. در این شرایط بهترین انتخاب شغل‌های خانگی است. شغل‌های خانگی در ایران رشد بسیار زیادی در سال‌ های اخیر داشته است و بسیاری از استارت ‌آپ‌های موفق امروزی از شغل ‌های خانگی به این درجه رسیده‌‌اند.

شغل‌‌‌های خانگی ویژگی ‌های مثبت زیادی دارند اما مهم‌ترین آ‌ن‌‌ها این است که کمترین زمان با بیش‌ترین درآمد را برای شما به همراه می‌آورند. شغل‌های خانگی گسترش‌پذیر هستند با این معنا که می ‌توانند رشد کنند. این رشد در زمان کمی اتفاق می‌ افتد اما این زمان به صورت دقیق مشخص نیست. البته باید در نظر داشته باشید زمانی که می‌گوییم زمان کم، منظورمان یکی دو ماه نیست.

داشتن شغل خانگی نیاز به مهارت دارد؛ شما بدون مهارت نمی‌توانید یک شغل خانگی با درآمد بالا داشته باشید. شغل‌ های خانگی معمولا به صورت اینترنتی هستند و به همین خاطر بهتر است در کنار داشتن این شغل‌ ها مهارت‌ های ساده اینترنتی را هم بلد باشید. یکی از این مهارت‌‌ها که بسیار مهم است و برای داشتن کسب و کار خانگی لازم است، داشتن یک وب‌سایت است.

البته می‌توانید برای وب‌سایت‌تان یک نیرو هم استخدام کنید اما قطعا در روزهای اول نمی ‌توانید این کار را انجام دهید و توانایی مالی لازم برای این کار را ندارید. شغل دوم خانگی ممکن است خیلی زود به شغل دوم شما تبدیل شود، حقیقت این است که معمولا بسیاری از افراد بعد از مقایسه درآمد و مزایای شغل‌های خانگی، شغل اصلی ‌شان را کنار می‌گذارند و همه تمرکزشان را روی این موضوع می‌ گذارند.

شغل‌ های دوم می‌توانند یک سکوی کارآفرینی برای شما باشند البته به شرطی که پله ‌های این سکو را به درستی طی کنید و بتوانید به موقع از فرصت‌ هایتان استفاده کنید. همزمان با پیشرفت شغلی‌تان باید فکری هم به حال آموزش ‌تان داشته باشید. برای مثال مهارت‌ های کارآفرینی و کسب و کاری باید در شما نهادینه شود و این موضوع محقق نمی‌شود جز با مطالعه و تمرین.

معمولا شغل خانگی در روزهای اول نیاز به صرف زمان زیادی ندارد اما آرام آرام باید روزانه زمان زیادی را صرف آن کنید. این کار به شما کمک می‌ کند تا همزمان با پیشرفت شخصی‌تان، کسب و کارتان هم رشد کند. برای سایت‌تان بهتر است از یک وب سایت آماده وردپرسی استفاده کنید.

البته سایت‌سازهای دیگری هم برای شغل دوم خانگی مناسب هستند اما بهترین آن‌‌ها وردپرس است که رایگان است و از امکانات بسیار خوبی هم برخوردار است. البته ممکن است در ابتدا از یک پیج اینستاگرامی استفاده کنید که هیچ مشکلی ندارد اما در نهایت نیاز به داشتن یک سایت پیدا می‌‌کنید.

3 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

ویژگی‌های شغل دوم

تا حد زیادی با شغل دوم خانگی آشنا شدید اما شاید سؤال شما این باشد که ویژگی‌های شغل دوم چیست و چرا شغل دوم ما نیاز به چه ویژگی‌هایی دارد؟! یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌ های شغل‌ دوم این است که در ابتدا نیاز به زمان زیادی نداشته باشد؛ لطفاً در شروع کارتان محتاط باشید و سعی کنید شغل اول‌تان را حفظ کنید. بسیاری از افراد بلافاصله بعد از راه ‌اندازی شغل دوم، شغل اول‌شان را کنار می‌گذارند و این موضوع باعث می‌ شود شما دچار مشکلات مالی زیادی شوید.

یکی دیگر از ویژگی‌‌های شغل دوم این است که بتوانید با کمترین هزینه آن را راه ‌اندازی کنید. برخی از شغل‌ها نیاز به داشتن سرمایه اولیه دارند و نمی‌توانید با هزینه‌های کم آن را راه ‌اندازی کنید. اگر شغل دوم شما شناور باشد مزیت بسیار بزرگی است؛ شناور بودن به این معنا است که هر زمان که خواستید بتوانید روی را آن کار کنید.

برای مثال خرید و فروش سکه و طلا نیاز به زمان مشخصی ندارد و می‌توانید در هر زمانی که خواستید بازار را تحلیل کنید و در زمان خاص معامله انجام دهید. اگر نیاز به درآمد سریع دارید بهتر است شغلی انتخاب کنید که زودبازده باشد و نیاز به صرف زمان برای به دست آوردن پول نداشته باشد. مثلاً اگر به سراغ راه‌اندازی یک استارت آپ بروید ممکن است یکی دو سال زمان ببرد تا به درآمد مورد نظرتان برسید اما با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی احتمالا خیلی زود می‌توانید به درآمد برسید.

5 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

بهترین شغل دوم برای کارمندان

شغل‌های زیادی برای کارمندان وجود دارد که می ‌توانید از آن‌‌ها درآمد زیادی کسب کنید اما استارت آپ‌ها و سرمایه‌ گذاری‌‌ها یکی از مواردی هستند که برای کارمندان بسیار مناسب‌اند. شغل‌ های دوم مناسب کارمندان زیاد هستند اما مهم‌ترین نکته در این موضوع این است که کارمندان بتوانند شغلی مناسب علاقه و روحیات‌شان انجام دهند.

استارت آپ‌ها، شرکت‌هایی هستند که تا حد زیادی قابل گسترش‌اند و می‌توانند برای شما مناسب باشند اما باید صبر داشته باشید و آموزش‌های اصولی را به درستی پیگیری کنید.

۱۵ ایده برای شغل دوم پولساز؛ بهترین پیشنهاد برای کارمندان نیمه وقت!

یکی از دلایل ترغیب شدن افراد برای ایجاد یک شغل دوم، بدست آوردن درآمد بیشتر است. البته گزینه‌هایی مانند پرداختن به علایق و کارهای جدید نیز از مواردی هستند که می‌توانند باعث ایجاد شغل دوم شوند. نکته قابل توجه نوع شغل دومی است که هرکسی برای خود انتخاب می‌ کند. انتخاب این شغل بسته به توانایی ‌ها، علایق و امکانات قابل دسترس برای هر شخص متفاوت است.

بنابراین در این مطلب سعی کرده‌ایم به ‌صورت کلی شغل‌های دوم مناسب برای خانم ‌ها، آقایان، دانشجویان و بازنشستگان را معرفی کرده و مورد بررسی قرار می ‌دهیم. اگر شما نیز قصد راه‌اندازی یک شغل دوم دارید، می ‌توانید بسته به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای تحقق این امر با ما همراه باشید.

مشاوره برای کسب و کار

چگونه شغل دوم پیدا کنیم؟

در جواب به این سؤال که چگونه شغل دوم پیدا کنیم لازم است تا یک ارزیابی کلی نسبت به خودمان داشته باشیم. اینکه در چه سنی هستیم، آیا توانایی فراگیری مهارت‌‌های مورد لزوم برای یک شغل جدید را داریم، چقدر می‌خواهیم از آن کار درآمد بدست بیاوریم، برای انجام چه کارهایی اشتیاق داریم و …… همگی در انتخاب شغل دوم انتخابی ما تأثیر خواهند داشت.

بنابراین بهتر است قبل از اقدام به پیدا کردن شغل در صدد پاسخگویی به این دست از سؤالات باشید تا در نهایت بتوانید شغل‌هایی که از هر نظر برای شما مناسب هستند را پیدا کنید. اگر شناخت کاملی از خود و توانایی ‌هایمان نداشته باشیم، ممکن است شغل دوم خوبی پیدا کنیم، اما از انجام آن هرگز لذت نخواهیم برد.

بنابراین فاکتور علاقه را بیشتر از سایر گزینه‌‌ها مورد توجه قرار دهید و در نظر داشته باشید که اگر کاری که به عنوان شغل دوم انجام می‌دهید، در راستای علایق‌‌تان باشد، در آن بسیار پیشرفت خواهید کرد؛ به‌گونه‌ای که در مدت زمانی کوتاهی حتی جایگزین شغل اصلی‌تان خواهد شد.

pic1 1 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

شغل دوم در منزل برای آقایان

بیشتر شغل ‌هایی که به‌ صورت پاره‌وقت انجام می‌شوند، هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مناسب هستند؛ مثل شغل‌های اینترنتی. اما دسته‌ای دیگر از شغل‌ها هستند که برای آقایان مناسب ‌ترند.

در اینجا پنج مورد از شغل دوم در منزل برای آقایان را معرفی خواهیم کرد:

  • پرورش پرندگان خوراکی

در سال‌های اخیر مصرف گوشت پرندگانی مانند بلدرچین، بوقلون، شترمرغ و کبک گسترس پیدا کرده است. مردم عصر حاضر تنوع‌ طلب‌تر از گذشته هستند و تحت تأثیر رسانه و سبک زندگی جدید به دنبال مصرف گوشت پرندگانی غیر از مرغ هستند. در همین راستا نیز آموزش‌های آنلاین زیادی در سطح وب قرار گرفته است.

بنابراین اگر شما به چنین پرندگانی علاقه داشته و خود یکی از مصرف کنندگان گوشت آنان هستید، می‌توانید با استفاده از آموزش‌های موجود و اختصاص یک فضای مناسب، کار پرورش پرنده خود را شروع کنید. البته پیشنهاد می‌‌شود فقط یک نوع پرنده را برای پرورش انتخاب کنید و از پرورش چند نوع پرنده در یک مکان خودداری کنید.

  • پرورش گیاهان دارویی

یکی از کارهایی که می‌توانید به عنوان یک شغل دوم در حیاط یا محیط منزل خود انجام دهید، پرورش گیاهان دارویی مانند نعناع، گل‌گاو زبان یا زعفران است. البته مهندسین کشاورزی و زراعت در سال‌های اخیر موفق شده‌اند تا امکان پرورش خیار، گوجه، فلفل و سیب‌زمینی را در داخل گونی یا گلدان‌‌های کوچک امکان‌پذیر کنند. بنابراین می‌توانید با یک آموزش کوتاه و مفید نحوه انجام این کار را فراگرفته و به پرورش این دست از گیاهان در داخل منزل‌تان مشغول شوید.

به غیر از گزینه ‌هایی که عنوان شد، پرورش قارچ هم می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ چراکه قارچ یک محصول محبوب است و طرفداران بسیار زیادی دارد. می‌توانید حتی بازار کار خود را منحصر به خانواده و همسایه‌های خود کنید و نیازی به بازاریابی گسترده و تبلیغات هم نداشته باشید.

pic2 1 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

با توجه به اینکه در سال گذشته بازار بورس کشورمان رشد قابل توجهی را تجربه کرد، افراد بسیار زیادی وارد این بازار شده و پس ‌اندازهای خود را در آن سرمایه ‌گذاری کرده ‌اند. در این بین نیاز به افراد متخصص برای خرید سهم ‌های بنیادین و بهتر بیشتر شده است. شما می‌ توانید با استفاده از پکیج‌ های آموزش بورس، این علم را فراگرفته و در اختیار دیگران قرار دهید. همچنین برای آشنایی صفر تا صد بورس می توانید مقاله ای که به تازگی نوشته ایم را مطالعه نمایید.

می ‌توانید پکیج‌ های آنلاین آموزش بورس تهیه کرده و آن را در اینترنت و شبکه ‌های اجتماعی به فروش برسانید. البته با توجه به اینکه آموزش ‌های مشابه در بستر وب بسیار زیاد هستند، باید بتوانید آموزش‌هایی کاربردی و سطح بالا ارائه دهید تا شما نیز حرفی برای گفتن داشته و پکیج‌های خود را بیشتر به فروش برسانید.

اگر به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسوی یا ….. آشنایی داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید به عنوان یک مترجم در کنار شغل اصلی‌تان مشغول به کار شوید. همچنین با داشتن توانایی تایپ ده‌انگشتی و آشنایی با نحوه نگارش محتوا می‌توانید به عنوان یک تایپیست مشغول به کار شوید.

البته اگر با دنیای نویسندگی آشنایی داشته باشید، می‌توانید تولید محتوا نیز انجام دهید که یکی از کارهای پرطرفدار و مناسب برای انتخاب به عنوان شغل دوم است.

  • تعمیر وسایل الکترونیکی

با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از وسایل الکترونیکی مانند گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها، اگر مهارت لازم برای تعمیر این وسایل را کسب کنید، می‌توانید در ساعات باقیمانده خود به عنوان یک تعمیرکار وسایل الکترونیکی مشغول به کار شوید و بازار خوبی نیز برای خود دست‌و‌پا کنید.

شغل‌هایی که در این قسمت معرفی کردیم بیشتر برای آقایان پیشنهاد شغلی می‌ شود اما خانم‌ها نیز می‌توانند بسته به توانایی و علاقه خود هریک از آن‌ها را انجام داده و به عنوان شغل اول یا دوم خود انتخاب کنند.

در ادامه به پنج مورد از شغل‌های دوم مناسب برای خانم‌ها  نیز اشاره خواهیم کرد.

pic3 1 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

شغل دوم در منزل برای خانم‌ها

شغل‌هایی وجود دارند که خانم‌ها برای انجام آن‌ها اشتیاق بیشتری نسبت به آقایان دارند. دلیل این موضوع فرهنگ حاکم بر جامعه ما است. بنابراین به معرفی پنج شغل مناسب برای خانم‌ها می‌پردازیم که می‌ توانند آن‌ها را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کنند:

  • تولید مربا و ترشی خانگی

با توجه به اینکه اکثر خانم‌های ایرانی خودشان مربا و ترشی‌های منزل‌شان را تهیه می‌کنند، می‌توانند در کنار شغل کارمندی یا خانه‌ داری خود، با تولید مربا و ترشی بیشتر در صدد فروش آن به اقوام، همسایگان یا مغازه برای شغل دوم باشند. این کار حتی در فروش به نزدیکان هم می‌تواند درآمد خوبی برای خانم‌ها ایجاد کند.

آشپزی یکی از مهارت‌هایی است که اکثر خانم‌ها دارند و می‌توانند علاوه بر پختن غذا برای اعضای خانواده خود از این مهارت خود کسب درآمد نیز داشته باشند. پختن سفارشی غذاهای خانگی برای مراسمات می‌تواند گزینه خوبی برای ایجاد شغل دوم برای یک خانم خانه‌دار باشد که امروزه بسیاری از خانم‌ها مشغول به آن هستند.

  • بسته‌بندی محصولات

بسته‌بندی محصولات خوراکی مانند سبزیجات، شیرینی، گیاهان دارویی، تنقلات و … گزینه‌ی دیگری است که خانم‌ها می‌توانند چند ساعتی را به آن اختصاص داده و در داخل منزل خود به آن مشغول شوند و کسب درآمد کنند. ایشان می‌توانند برای فروشگاه‌های بزرگ بسته‌بندی انجام دهند و یا خود مستقیم محصولات‌ بسته‌بندی شده خود را به‌صورت حضوری یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌فروش برسانند.

  • ساخت و فروش بدلیجات

ساختن انواع بدلیجات در منزل با استفاده از امکانات مخصوص این کار که در تمام خرازی‌های سطح شهر موجود است نیز یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای شغل دوم خانم‌ها است. شما می‌توانید انواع دستبند، انگشتر، گردنبند و سایر جواهرات جنس استیل یا ژوپینگ را در داخل منزل خود تولید کرده و به فروشگاه‌های بدلیجات یا مشتریان مستقیم خود بفروشید.

pic4 1 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

  • فعالیت به‌عنوان ادمین شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام و تلگرام جزو محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در کشورمان هستند که حدود چند میلیون کاربر ایرانی دارند. بنابراین پیج‌ها و کانال‌های پرطرفدار زیادی وجود دارند که برای تولید محتوای روزانه به یک مدیر یا ادمین نیاز دارند. شما می‌توانید با یادگیری تمام اصول کار با این رسانه‌ها، به عنوان یک ادمین برای شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و در برابر هر پستی که روزانه در پیج یا کانال‌ها منتشر می‌کنید، هزینه مشخصی دریافت کنید.

گزینه‌های فوق، تنها بخشی از فعالیت ‌هایی است که خانم‌ها می‌توانند در کنار فعالیت‌های روزانه خود انجام دهند و از انجام آن‌ها کسب درآمد کنند. اگر خانمی خود توانایی خاص دیگری داشته باشد، می‌تواند کسب‌وکار دیگری برای خود دست‌و‌پا کرده و در کار موردعلاقه خود به فعالیت بپردازد.

شغل دوم بعد از بازنشستگی

اکثر خانم‌ها و آقایانی که بازنشسته می‌شوند، دوست دارند در دوران بازنشستگی خود فعالیت‌هایی دیگری انجام دهند تا بتوانند هم درآمد دیگری غیر از حقوق بازنشستگی داشته باشند و هم سرگرم شوند. شغل‌هایی که تا به اینجا معرفی کردیم می‌توانند برای بازنشستگان نیز مناسب باشند.

البته کارهایی که نیاز به کسب مهارت خاص دارند مانند مهارت سرمایه‌گذاری در بورس نمی‌تواند شغل مناسبی برای یک فرد بازنشسته باشد. اما پرورش پرنده و تولید مربا و ترشی می‌تواند گزینه‌های خوبی برای آقایان و خانم‌های بازنشسته باشند.

رانندگی و تدریس خصوصی نیز از دیگر مواردی هستند که در سطح جهان بیشترین طرفدار را در بین بازنشستگان دارند. گردشگری و مسافرت می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که به سفر علاقمند هستند اما تا به‌امروز به دلیل مشغولیت به کار نتوانسته‌اند زیاد سفر کنند.

pic5 1 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

از سایر شغل‌های موردعلاقه افراد بازنشسته داخل کشورمان می‌توان به باغبانی، رانندگی، نگهبانی، مغازه‌داری، خرید و فروش ملک و ماشین، کشاورزی، بنگاه‌داری و میوه‌فروشی اشاره کرد. مغازه برای شغل دوم کجا خوب است؟

البته این کارها بیشتر برای آقایان بازنشسته مناسب هستند و اکثراً خانم‌های بازنشسته ایرانی ترجیح می‌دهند در ایام فراغت از کار خود به تفریح و استراحت بپردازند. بسیاری از افراد نیز با دست‌و‌پا کردن یک یا چند ملک در دوران کاری خود، درآمد حاصل از اجاره این املاک را به دوران بازنشستگی خود اختصاص می‌دهند و از ایجاد یک شغل دوم جدید اجتناب می‌کنند.

خوشبختاته شغل دوم بعد از بازنشستگی برای این افراد در کشورمان زیاد است و بازنشسته‌ها به‌راحتی می‌توانند به کارهای متعددی مشغول شوند.

شغل‌ دوم اینترنتی

با توجه به فراگیر شدن استفاده از اینترنت و ارائه انواع محصولات و خدمات به صورت آنلاین، گرایش به کسب وکارهای آنلاین طرفدارن بسیار زیادی پیدا کرده است.

بنابراین اشاره به پنج مورد از رایج‌ترین مهارت‌های کسب درآمد از اینترنت خالی از لطف نیست.

اگر کسی بتواند در زمینه‌های زیر اطلاعات و مهارت کافی را کسب کند، می‌تواند شغل دوم مدرن و ایده‌آلی برای خود ایجاد کرده و درآمد خوبی نیز از آن بدست بیاورد:

۱٫ برنامه‌نویسی و ایجاد وبسایت

اگر علاقه به زیان‌های برنامه نویسی داشته باشید و بتوانید بر زبان‌های مبتنی بر وب مسلط شوید، می‌توانید سفارش ایجاد وبسایت قبول کنید و کسب درآمد از این راه داشته باشید. حتی می‌توانید وب‌سایت‌های خود را راه‌اندازی کرده و با آموزش مهارتی که دارید در آن کسب درآمد کنید. با گسترش خرید و فروش اینترنتی، هر کسب‌وکار سنتی به یک وب‌سایت نیاز دارد.

حتی کسانیکه محصولات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسانند به یک پشتوانه نیاز دارند؛ پشتوانه فعالیت گسترده هرکسی در شبکه‌های اجتماعی وب‌سایتش است.

البته دانش برنامه‌نویسی به ایجاد سایت خلاصه نشده و می‌تواند برای اهداف دیگر مانند تولید نرم‌افزارهای کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد. زبان‌های برنامه‌نویسی برای تولید نرم‌افزار با زبان‌های برنامه‌نویسی سایت تفاوت دارند. بنابراین شما می‌توانید بسته به علاقه خود یکی از آن‌ها را به‌صورت حرفه‌ای فرابگیرید. البته دانش برنامه‌نویسی از پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به شغل اصلی نیز برخوردار است.

pic6 1 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

۲٫ خدمات سئو سایت

بعد از اینکه یک وبسایت ایجاد شد و مطالب، خدمات و محصولات موردنظر در آن قرار داده شد باید برای اینکه این اطلاعات در دسترس مخاطبان هدف قرار بگیرند، سئو شوند. سئو دانشی است که کمک می‌کند با جستجو در موتورهایی مانند گوگل و یاهو مطالب موردنظر خود را در وب پیدا کنیم. اگر مطالب سایت شما به درستی سئو شده باشد، افرادی که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند، به‌راحتی شما را پیدا خواهند کرد.

در غیر اینصورت پیدا کردن شما به راحتی در بین هزاران سایت موجود در اینترنت کار سختی خواهد بود. بنابراین اگر مایل باشید می‌توانید به عنوان یک سئوکار مشغول به کار شوید.

۳٫ دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه بتوانید در زمینه دیجیتال‌مارکتینگ فعالیت کنید، باید به ترفندها و مهارت‌های لازم برای کار با تمام شبکه‌های اجتماعی و نحوه بهینه کردن آن‌ها آشنایی داشته باشید. دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند افراد بتوانند با فعالیت در رسانه‌های مجازی مخاطبان و مشتریان هدف بیشتری پیدا کرده و درآمد بالاتری کسب کنند.

۴٫ بلاگر یا ولاگر

امروزه بلاگر شدن یکی از کارهایی است که هرکسی می‌تواند به‌راحتی انجام دهد؛ تنها کافیست یک پیج در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام ایجاد کنید و در یک زمینه خاص به تولید محتوا بپردازید. برای مثال می‌توان به بلاگرهای مشهوری اشاره کرد که در زمینه مد و فشن، تست کردن غذا، لایف‌استایل، موسیقی یا سایر زمینه‌ها در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند.

شما نیز می‌توانید با تولید محتوای مستمر در یک زمینه خاص به کمک نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ویدئو به یک بلاگر موفق یا ولاگر (تولید کننده ویدئو) تبدیل شوید و از این راه (به کمک فروش محصول یا تبلیغات) درآمد کسب کنید. فعالیت در اینستاگرام یکی از گزینه‌های محبوب برای راه‌اندازی یک فعالیت یا شغل دوم به وسیله تلفن همراهتان است. مقاله «ایده برای بلاگر شدن»را مطالعه نمایید.

برای آموزش بلاگری کلیک کنید.

pic7 1 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

۵٫ طراحی اپلیکیشن

حتماً توجه کرده‌اید که برای انجام هرکار خاصی یک اپلیکیشن جداگانه وجود دارد. مثلاً اپلیکیشن‌های پرداخت آنلاین، اسنپ، آموزش‌ آشپزی، آموزش موسیقی، ورزشی، ادیتور عکس و فیلم، تقویم، ضبط صوت، بازی و دیگر اپلیکیشن‌های روی تلفن همراه از گزینه‌هایی هستند که همگی به دست فرد یا گروه خاصی طراحی شده و در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.

اگر شما نیز به اپلیکیشن‌های موبایل علاقه دارید، می‌توانید با فراگیری برنامه‌ها و زبان‌های تولید اپلیکیشن، یک شغل برای خود ایجاد کنید. این شغل نیز مانند برنامه‌نویسی سایت و نرم‌افزار قابلیت تبدیل شدن به یک شغل اصلی و پردرآمد را دارد.

شغل‌های اینترنتی بهترین شغل دوم  جهان امروزی هستند. همچینن این مشاغل به فضای کاری خاصی نیاز نداشته و به عنوان شغل دوم خانگی نیز مطرح هستند. شغل‌های خانگی فقط به تولید و بسته‌بندی خلاصه نمی‌شوند؛ شما با فعالیت در زمینه برنامه‌نویسی و دیجیتال‌مارکتینگ می‌توانید در منزل خود فقط با یک لپ‌تاپ یا کامیپوتر یا حتی یک گوشی تلفن همراه کار خود را انجام داده و مدیریت کنید.

شغل‌های اینترنتی به دلیل داشتن ویژگی‌‌هایی مانند تنوع زیاد و زمان شناور می‌توانند برای هر شیفت کاری به‌عنوان شغل دوم در نظر گرفته شوند. چه شما شیفت صبح سرکار اصلی‌تان باشید و چه شغل شما در شیفت بعدازظهر باشد، در هر صورت می‌توانید کار دوم اینترنتی خود را به انجام برسانید. حتی اگر تمام روز به فعالیت‌های دیگر بپردازید، می‌توانید کار اینترنتی خود را در ساعاتی از شب انجام دهید.

این ویژگی فقط مختص شغل‌های آنلاین است که سایر کارهای فیزیکی از آن بی‌بهره هستند  و به زمان‌های معینی برای انجام نیاز دارند.

pic8 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

۲۱ ایده شغل دوم پولساز برای ۱۴۰۱؛ بهترین پیشنهاد کارمندان نیمه ‌وقت

۱٫ کترینگ

مشاغل خانگی مربوط به غذا از جمله مشاغلی به حساب می‌آیند که افراد می‌توانند به‌عنوان شغل های پولساز نسبت به انجام آن بپردازند و درآمد خوبی از آن به دست آورند. کترینگ به شغلی گفته می‌شود که در آن فرد می‌تواند به صورت نیمه‌وقت، غذا و یا خدمات کترینگ را برای مراسم‌های گوناگون مانند ازدواج آماده کند. شما برای راه‌اندازی چنین شغلی، به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارید. البته توجه داشته باشید که انتخاب این حرفه به‌عنوان شغل دوم خانگی، نیاز به مهارت و حرفه مخصوص به خود دارد.

۲٫ درست کردن کیک و شکلات در خانه

از دیگر انواع کار دوم مناسب، می‌توان به تهیه کیک، شیرینی و شکلات در منزل در اشاره کرد. شما برای پرداختن به چنین حرفه‌ای، به لوازم و تجهیزاتی نیاز دارید که این تجهیزات و لوازم را می‌توان مواردی چون قالب، شکلات، خامه، وسایل لازم برای آماده کردن مواد و … در نظر گرفت.

این شغل در زمان مناسبت‌ها می‌تواند درآمد مناسبی را برای افراد به‌ویژه خانم‌ها به همراه داشته باشد؛ بنابراین اگر کارمند هستید و به دنبال کار دوم برای خود می‌گردید، این حرفه‌های پولساز می‌تواند مناسب به نظر برسد. نکته‌ای که در این شغل و یا بسیاری از مشاغل درگر وجود دارد، داشتن علاقه به آن کار است. اگر از کارهای قنادی لذت می‌برید این کار می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد اما اگر فقط بخاطر پول، این شغل را انتخاب کرده‌‌اید نتیجه کارتان شکست است.

۳٫ گرفتن کلاس خصوصی

در حوزه آموزش نیز می‌توانید شغل های پولساز مناسبی را برای خود پیدا کنید. یکی از این شغل‌ها را می‌توان تشکیل کلاس خصوصی در نظر گرفت. این حرفه‌های پولساز می‌تواند یک شغل دوم در منزل برای آقایان و خانم‌هایی باشد که در آموزش‌وپرورش و یا حوزه آموزشی فعال هستند. برای مثال یک دبیر می‌تواند در زمان‌های تعیین شده در مدرسه فعالیت کند و سپس کلاس‌های خصوصی را برای خود در دیگر زمان‌ها گیرد.

۴٫ وبلاگ نویسی

امروزه مشاغل مربوط به حوزه اینترنت از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند و افراد بسیاری به آن می‌پردازند. یکی از این مشاغل که می‌توانید به صورت نیمه‌وقت به آن بپردازید، وبلاگ نویسی است. این شغل برای شما درآمد مناسبی را نیز به همراه خواهد داشت و اگر به خوبی در آن به فعالیت بپردازید، می‌توانید تبلیغات بسیاری را به عهده بگیرید و درآمد خوبی نیز از آن زمینه برای خود به دست آورید.

%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA %D8%AA%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D9%86%DB%8C - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

 

۵٫ ادمین و کنترل کانال و پیج های شبکه اجتماعی

یکی از زمینه‌هایی که امروزه افراد بسیاری آن را به عنوان کار دوم انتخاب می‌کنند، ادمین شدن برای کانال و شبکه‌های اجتماعی است؛ البته توجه داشته باشید که ادمین بودن را نمی‌توان یک شغل نیمه ‌وقت در نظر گرفت، چرا که شما باید به صورت مداوم به بررسی و انجام امور بپردازید. این شغل می‌تواند برای افرادی که شغل اول‌شان یک کار آزاد به حساب می‌آید، مناسب باشد؛ به‌شرط آن که مشکل و اختلالی پیش نیاید.

برای آموزش ادمین اینستاگرام کلیک کنید

۶٫ طراحی وب‌ سایت

امروزه به سبب آن که فعالیت در زمینه ‌اینترنت پیشرفت کرده است، بسیاری از افراد برای اداره حرفه و شغل خود به یک وب‌سایت نیاز دارند. این حرفه های پولساز به عنوان کار دوم می‌تواند مناسب باشد و اگر چنین دانشی دارید، توصیه می‌شود از آن بهترین استفاده را ببرید. شما می‌توانید چند ساعت در کنار شغل اول خود، به چنین حرفه‌ای بپردازید و درآمد خوبی را برای خود رقم زنید.

۷٫ تدریس دروس به صورت آنلاین

اکنون با توجه با شرایطی که وجود دارد و مدارس تعطیل هستند، تدریس آنلاین به عنوان شغل دوم در تهران جایگاه بالایی پیدا کرده است. شما می‌توانید در زمینه‌ای که اطلاعات دارید، کلاس آنلاین تشکیل دهید. یکی از دروسی که بسیار طرفدار دارد، زبان انگلیسی و ریاضی خواهد بود. اگر شما در چنین دروسی مهارت دارید، می‌توانید تدریس آنلاین آن‌ها را در راستای کار خود قرار دهید و از طریق آن درآمد جداگانه‌ای برای خود رقم بزنید.

۸٫ راه‌اندازی سالن آرایشی

یکی از شغل‌های مناسب برای خانم‌های کارمند که دنبال شغل های پولساز نیمه ‌وقت هستند، راه‌اندازی یک سالن آرایشی و زیبایی است. البته برای فعالیت در چنین زمینه‌ای، شما باید دوره‌های لازم برای پرداختن به این کار را دیده باشید. در رابطه با سرمایه اولیه نیز باید گفت که راه‌اندازی چنین سالنی، در محیط خانه امکان و با وجود یک میز و صندلی امکان‌پذیر خواهد بود؛ البته توجه داشته باشید که رفت و آمد مشتریان، سبب آزار و اذیت همسایه‌ها نشود.

۹٫ ساخت لوازم تزئینی

شما می‌توانید به راحتی در خانه و در زمان‌هایی که وقت آزاد دارید، به ساخت لوازم تزئینی گوناگون بپردازید. افراد بسیاری هستند که به دنبال نیرو برای سپردن چنین کاری به آن‌ها هستند. شما می‌توانید برای زمان‌هایی که در منزل هستید و به عنوان کار دوم به ساخت چنین لوازمی مشغول شوید و برای خود درآمد جداگانه‌ای را شکل دهید.

%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA %D8%B2%DB%8C%D9%88%D8%B1 %D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

 

۱۰٫ فروش پوشاک

فروش پوشاک یک شغل دوم مناسب برای افراد به حساب می‌آید. شما می‌توانید در صورت داشتن سرمایه مناسب، نسبت به این کار اقدام کنید. این حرفه یک شغل دوم خانگی مناسب به حساب می‌آید و شما می‌توانید به راحتی و در زمان‌هایی که وقت خالی دارید، نسبت به این کار، امور لازم را انجام دهید. البته موفق شدن در چنین حرفه‌ای، به بررسی برخی از شرایط و بازار وابسته است و باید شرایط را به گونه‌ای رقم زنید که سود مناسبی به دست آورید.

۱۱٫ فعالیت به عنوان پشتیبان و مشاور

فعالیت به عنوان پشتیبان و مشاور را می‌توان یک شغل دوم مناسب برای کارمندان در نظر گرفت. این افراد می‌توانند در کنار انجام کار و وظیفه اصلی خود، فعالیت یک فرد محصل و دانش‌آموز را در نظر بگیرند و مسیر او را به گونه‌ای رقم زنند که در کوتاه‌ترین زمان به موفقیت و پیشرفت برسند. توجه داشته باشید که انتخاب این حرفه به عنوان کار دوم نیازمند برخی از توانایی‌هایی چون مدیریت و کنترل است.

۱۲٫ ساخت هدیه‌های دست ‌ساز 

شاید تا به حال در فضایی چون اینستاگرام، با صفحات و پیج هایی که محصولات و هدایای گوناگونی تولید می‌کنند، روبه‌رو شده باشید. شما نیز می‌توانید به عنوان کار دوم، به این حرفه بپردازید و در محیط منزل خود و با استفاده از ابزار و تجهیزات لازم، هدایای گوناگونی را طراحی کنید و آن‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهید و درآمد مناسبی داشته باشید.

۱۳٫ بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین می‌تواند یک شغل دوم در منزل برای آقایان به حساب آید. فرد در راستای چنین شغلی، می‌تواند با استفاده از اینترنت و شبکه‌های متفاوت، برای یک شرکت و سازمان، بازاریابی اینترنتی انجام دهد. توجه داشته باشید که برای بازاریابی، شیوه و روش‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توان به بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیل، اینترنتی و … اشاره کرد.

۱۴٫طراحی گرافیکی

اگر شما از دسته افرادی هستید که در زمینه گرافیک مهارت و علم کافی دارید، نباید هیچ‌گاه نگران شغل دوم برای خود باشید؛ چرا که امروزه شرایط به سمتی می‌رود که بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال یک طرح قوی می‌گردند و چنین کاری تنها از یک طراح گرافیکی برمی‌آید.

۱۵٫ ساخت انواع زیورآلات

از دیگر انواع شغل دوم خانگی، می‌توان به ساخت زیورآلات توسط افراد به ویژه خانم‌ها اشاره کرد. این حوزه از فعالیت، امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و بسیاری از افراد به ساخت و طراحی چنین سازه‌هایی می‌پردازند و سپس محصولات تولید شده را در شبکه‌های مختلف اجتماعی که می‌توانند از طریق آن‌ها کسب درآمد داشته باشند به فروش می‌رسانند.

%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF %D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

 

۱۶٫ فعالیت به عنوان مترجم

مترجمی به عنوان یک شغل دوم مناسب برای کارمندان به حساب می‌آید که افراد می‌توانند در زمان‌های بیکاری نسبت به آن اقدام کنند. توصیه می‌شود اگر زبان خارجی بلدید هستید، از این حرفه دست نکشید؛ چرا که می‌توانید به راحتی یک درآمد دیگر برای خود رقم بزنید.

۱۷٫ فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای

با توجه به شرایط، شما می‌توانید شرکت‌های بسیاری که در زمینه بازاریابی فعال هستند را بشناسید. این حرفه نیز می‌تواند یک کار دوم مناسب برای افراد شاغل و کارمند به حساب آید؛ چرا که امکان انجام و مدیریت آن به صورت نیمه ‌وقت وجود دارد.

۱۸٫ نگهداری از کودک به عنوان مربی

فعالیت به عنوان مربی را می‌توان یک شغل دوم برای کارمندان در نظر گرفت. اگر شما کارمند هستید و به دنبال شغل دیگری می‌گردید، می‌توانید به عنوان مربی مشغول به فعالیت شوید. امروزه نگهداری از کودکان به سبب آن که اکثریت مادرها و پدرها شاغل هستند، بسیار دیده می‌شود و شما می‌توانید به راحتی چنین مسئولیتی را به گردن گیرید؛ البته باید متذکر شد که چنین حرفه‌ای به برخی از مهارت‌ها و مدارک نیاز دارد تا افراد شما را به عنوان یک مربی خوب برای کودک خود قبول کنند.

۱۹٫ عکاسی و عکس‌برداری

اگر شما از دسته افرادی هستید که مهارت عکاسی دارید، می‌توانید از طریق آن و به عنوان شغل دوم کسب درآمد داشته باشید. از طرفی به دلیل آنکه افراد امروزه به این حوزه توجه بسیاری دارند، مسیر موفقیت ساده و راحت‌تر به نظر می‌رسد.

۲۰٫ فعالیت در زمینه رزومه نویسی

از دیگر مشاغلی که می‌توانید به چشم شغل دوم به آن نگاه کنید، رزومه نویسی است. همان‌طور که می‌دانید، رزومه یک مدرک مهم به حساب می‌آید، از همین جهت افراد بسیاری به دنبال یک شخص هستند که برای آن‌ها یک رزومه قوی و قابل قبول بنویسند. شما می‌توانید در زمان‌هایی که وقت خالی دارید، به چنین کاری بپردازید و یک رزومه قوی به فرد تحویل دهید؛ البته مطمئن شوید که مهارت چنین کاری را دارید.

۲۱٫ فروش آنلاین کتاب

شما می‌توانید بستری را آماده کنید و از طریق آن فروش کتاب را انجام دهید. همچنین می‌توانید در این راستا از افراد دیگر نیز کمک بگیرید و درصدی را برای هر فرد لحاظ کنید. این شغل در بسیاری از نقاط به عنوان یک شغل اصلی و حرفه‌ای به حساب می‌آید، اما شما می‌توانید از آن به عنوان یک شغل دوم نیز یاد کنید.

شغل‌های اینترنتی بهترین گزینه برای دانشجویانی هستند که می‌خواهند در کنار تحصیل شغلی نیز داشته باشند و از درآمد حاصل از آن هزینه‌های تحصیل خود را فراهم کنند. دانشجویان با داشتن مهارت‌های عمومی استفاده از کامپیوتر می‌توانند به راحتی با یک آموزش کوتاه کسب‌وکار اینترنتی خود را در هر زمینه‌ای راه‌اندازی کنند.

درواقع با داشتن یک سایت می‌توانید شغل دوم پردرآمدی برای خود دست و پا کنید.

برای طراحی سایت کلیک کنید

سخن پایانی

با توجه به اینکه بالغ بر ۸۰ درصد کارمندان ادارات به کاری که انجام می‌دهند علاقه ندارند و برای برخورداری از مزایای خاص شغل‌های کارمندی آن را انتخاب کرده‌اند، گرایش به ایجاد کارهای جدید در کنار کار کارمندی‌شان بسیار دیده می‌شود.

معمولاً این کارمندان فاکتور علاقه را در شغل‌های دوم خود لحاظ می‌کنند و سعی می‌کنند حتماً کاری را انتخاب کنند که از انجام آن لذت ببرند. البته در این بین افرادی نیز هستند که صرفاً برای پوشش دادن هزینه‌هایشان به دنبال ایجاد یک شغل دوم هستند.

pic9 - برترین ایده شغل دوم و پولساز 1401 ; بهترین پیشنهاد کارمندان
نیمه وقت

چنین افرادی تنها به مزایا و درآمد حاصل از شغل فرعی‌شان توجه می‌کنند. این افراد برای پیدا کردن کار می‌توانند به سراغ صفحه استخدام روزنامه‌ها نیز بروند و از بین انواع شغل دوم در تهران یا آگهی‌های کاری شهری که در آن زندگی می‌کنند، شغل مناسبی برای خود پیدا کنند.

معمولاً شغل دوم بعد از ظهر بیشتر از شغل‌های شیفت صبح هستند. اگر کار اصلی شما در شیفت صبح است، به‌راحتی می‌توانید برای بعدازظهر خود شغل دوم خوبی پیدا کنید. مقاله «نکات مهم در مصاحبه کاری» و «اموزش کار در منزل برای خانم ها»  را بخوانید.

برخی از سوالات رایج

مهم ترین ویژگی که در انتخاب شغل دوم باید در نظر بگیریم چیست؟

شغل‌ دوم باید حالت شناور داشته باشد تا شما بتوانید در زمان‌های آزادتان آن را انجام دهید.

چگونه شغل دوم پیدا کنیم؟

قبل از انتخاب شغل دوم لازم است تا یک ارزیابی کلی نسبت به خودمان داشته باشیم. سپس براساس آن ارزیابی اقدام به پیدا کردن شغل کنیم.

مناسب ترین شغل برای دانشجویان چه شغلی می باشد؟

شغل‌های اینترنتی بهترین گزینه برای دانشجویانی هستند که می‌خواهند در کنار تحصیل شغلی نیز داشته باشند و از درآمد حاصل از آن هزینه‌های تحصیل خود را فراهم کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی