عمومی

با یادگیری گوش دادن به رهبر بهتری تبدیل شوید

با یادگیری گوش دادن به رهبر بهتری تبدیل شوید

ورونیکا ذاتاً شنونده خوبی بود. در اوایل، او متعهد شد که «گوش دادن» را به یک جنبه کلیدی از سبک رهبری خود تبدیل کند. این یکی از دلایلی است که او به عنوان یک مدیرعامل بسیار محبوب و مورد اعتماد بود. با ورونیکا به عنوان یک الگو، شرکت او به عنوان یک محل کار شناخته شد که در آن مردم عمیقاً به آنها گوش می دادند و واقعاً به آنها اهمیت می دادند.

سه ویژگی ورونیکا و سایر رهبران را شنونده عمیق می کند: کنجکاوی، فروتنی و انعطاف پذیری. کنجکاوی به این معناست که شما واقعاً به دیدگاه های دیگران علاقه مند هستید. شما با ذهن باز در مورد چیزها تعجب می کنید. تواضع به این معناست که می دانید همه پاسخ ها را ندارید و تظاهر نمی کنید. شما به آنچه دیگران می دانند احترام می گذارید و به دنبال آن هستید. انعطاف‌پذیری به این معنی است که شما مایل به درخواست هستید، می‌توانید آنچه را که ممکن است شما را ناراحت کند بشنوید و بدون شرمندگی به کاستی‌های خود بپذیرید.

سپس تمرین است. بهترین رهبران بسیار گوش می دهند و مهارت های خود را از طریق دوره ها، مربیگری و درخواست بازخورد از همکاران بهبود می بخشند. آنها می دانند که گوش دادن به یادگیری منجر می شود، و یادگیری منجر به عشق ورزیدن می شود – یعنی نشاط بخشیدن و ایجاد ارتباط. اینگونه است که رهبران فرهنگ های آماره.

  • آیا شنونده خوبی هستید؟
  • چه چیزی مانع از این می شود که بهترین شنونده ای باشید؟
  • آیا شرکت شما واقعاً برای گوش دادن ارزش قائل است؟

۷ روش آماره برای تبدیل شدن به عمیق گوش دادن و رهبری با عشق

  1. انعطاف‌پذیری ایجاد کنید. تصور کنید از همکاران می شنوید که می گویند شما شنونده خوبی نیستید. تصور کنید آنها چیزهایی را در مورد کار شما به اشتراک می گذارند که شما دوست ندارید بشنوید. اگر احساس می کنید تحریک شده اید، یک نفس عمیق بکشید و دوباره شروع کنید تا زمانی که واکنشی نشان ندادید. این شجاعت در عمل است.

  2. یک خط مبنا دریافت کنید. از همکارانی که به آنها اعتماد دارید بپرسید که آیا شما را به عنوان یک شنونده خوب تجربه می کنند. با این حال، ابتدا به آنها بگویید که حقیقت را می خواهید و صادق بودن برای آنها بی خطر است (مطمئن باشید که اینطور است!). توجه داشته باشید که دیدگاه آنها چگونه با دید شما نسبت به خودتان مقایسه می شود. سپس، برای چند مکالمه ضبط شده، مدت زمان گوش دادن در مقابل صحبت کردن را پیگیری کنید.

  3. عجب کردن را تمرین کنید. وقتی به مشکلی فکر می کنید، دلایل و راه حل های دیگری را در نظر بگیرید. سپس از چند نفر بپرسید که چگونه آن را می بینند. هر زمان که می خواهید بفهمید، نوآوری کنید و تصور کنید، “من تعجب می کنم…” را به شعار خود تبدیل کنید.

  4. گوش کن، گوش کن، گوش کن. زندگی فرصت های زیادی برای گوش دادن به شیوه ای معتبر ارائه می دهد. هر زمان که می توانید تمرین کنید – وقتی از مردم می پرسید که چگونه هستند، هنگام ملاقات با همکاران، هر زمان و هر کجا. سپس آنچه را که برای آن شخص شنیده اید خلاصه کنید و بپرسید که آیا درست متوجه شده اید یا خیر.

  5. به احساسات توجه کنید. فراتر از محتوا بروید و بر نحوه بیان افراد تمرکز کنید. به تفاوت های ظریف کلمات، زبان بدن و لحن آنها توجه کنید. اگر مطمئن نیستید که این احساس چیست، با تعجب و احترام، بپرسید.

  6. مراقب ذهن خود باشید. وقتی به صحبت های دیگران گوش می دهید، در درون شما چه می گذرد. به توجه خود توجه کنید، چه چیزی حواس شما را پرت می کند، چه چیزی شما را میل به پریدن می کند و چه چیزی شما را خوشحال یا عصبانی می کند. ذهن خود را به گوش دادن کامل برگردانید. این یک تمرین مادام العمر است!

  7. فرهنگ گوش دادن ایجاد کنید. مدل گوش دادن معنادار دیگران را به انجام همین کار تشویق کنید. ابزارهایی را برای توانمندسازی افراد برای موفقیت در گوش دادن فراهم کنید و آن را به یک هنجار در فرهنگ سازمانی خود تبدیل کنید.

گوش دادن عمیق یکی از بزرگترین هدایایی است که می توانید به افراد و شرکت خود بدهید. این یک عمل عاشقانه است. وقتی مردم احساس می کنند شنیده می شوند، بیشتر متعهد می شوند و مشارکت می کنند. این طبیعت انسان است سرمایه گذاری شما در مهارت های گوش دادن، راه بسیار خوبی برای افزایش اثربخشی رهبری شما است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی