عمومی

با برنامه ریزی از قبل از استفاده از «اکنون بخرید، بعداً بپردازید» خودداری کنید

با برنامه ریزی از قبل از استفاده از «اکنون بخرید، بعداً بپردازید» خودداری کنید

اکنون بخرید، پرداخت کنید به نظر می رسد گزینه later (BNPL) در حال حاضر رایج است و توسط چندین شرکت در دسترس قرار گرفته است. اما در حالی که می‌تواند راهی راحت برای خرید و دریافت چیزهای مورد نیاز بدون استفاده از کارت اعتباری باشد، اما اگر مراقب نباشید می‌تواند به یک سردرد مالی تبدیل شود. عقب افتادن در پرداخت ها می تواند به معنای کارمزدهای دیرکرد و احتمالاً حتی افت قیمت شما باشد. امتیاز اعتبار اگر مشکل به سرعت برطرف نشد.

فکر کردن به اینکه BNPL پول رایگانی است برای استفاده در هر چیزی که می خواهید و نیاز دارید، آسان است، اما حقیقت این است که BNPL همچنان اعتباری است و باید مسئولانه از آن استفاده کرد.

به قسمت این هفته rich & REGULAR در مورد برخی از مشکلات این محصولات، و برای یافتن راه هایی که برنامه ریزی از قبل می تواند به شما در جلوگیری از مشکلات در وهله اول کمک کند، به مطالعه زیر ادامه دهید.

خطرها را بشناسید

پدیده خرید اکنون، پرداخت بعدی به سرعت در حال رشد است. طبق یک نظرسنجی اخیر NerdWallet، ۳۷٪ از پاسخ دهندگان از خدمات BNPL در سال ۲۰۲۱ استفاده کردند، و ۱۲٪ از این وام گیرندگان حداقل پنج بار در سال گذشته از این سرویس استفاده کردند.

در حالی که می تواند گزینه مناسبی باشد که ممکن است برای افراد جوان بهتر از کارت اعتباری کار کند یا حتی به عنوان پل کمکی بین چک های حقوقی عمل کند، اما با همه مشکلاتی که به همراه دارد، همچنان بدهی است. بنابراین در حالی که استفاده از BNPL ذاتاً اشتباه نیست، ضروری است قبل از ثبت نام، مشکلات را بدانید.

اگر از خدمات BNPL استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که متن را مطالعه کرده‌اید، از گرفتن بدهی برای خواسته‌ها یا خریدهای بزرگی که نمی‌توانید بازپرداخت کنید، اجتناب کنید، و چارچوب زمانی بازپرداخت و شرایط را درک کنید.

بسیاری فکر می‌کنند که پرداخت‌های ماهانه مورد نیاز را به‌سرعت به‌موقع و به‌طور کامل پرداخت می‌کنند، اما اگر اکنون پول ندارید، مطمئن هستید که ماه آینده آن را خواهید داشت؟ بسته به آنچه خریداری کرده‌اید، این پرداخت‌ها می‌تواند بسیار زیاد باشد، و ضروری است قبل از کلیک بر روی «خرید» برنامه‌ای برای بازپرداخت آن داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

به جای اینکه چیزی بخرید و سپس بفهمید که چگونه هزینه آن را پرداخت می کنید، خرید را به تعویق بیندازید، ایجاد یک برنامه هزینه و اندیشیدن در مورد موارد مورد نیاز.

از قبل برنامه ریزی کنید

مانند بسیاری از چیزهای زندگی، داشتن یک برنامه می تواند تفاوت بین انتخاب های آگاهانه ای باشد که در درازمدت برای شما مفید است و پشیمانی. در حالی که می تواند سرگرم کننده باشد که چیز جدیدی داشته باشید و هر چند وقت یکبار به خودتان هدیه بدهید، اگر مجبور باشید برای انجام آن از اعتبار استفاده کنید – به عنوان مثال. کارت های اعتباری یا شرکت های BNPL—ممکن است ارزش بازنگری در خرید خود را داشته باشد.

به جای تکیه بر اعتبار برای رفع نیازهای مالی خود، موارد زیر را در نظر بگیرید: 

بودجه بسازید

وقتی جذابیت چیزی براق توجه شما را به خود جلب کرد، در نظر بگیرید که چگونه در جا می شود بودجه ماهانه شما. در حالی که همه سزاوار ولخرجی هستند، اما مطمئن باشید که این واقعاً یک ولخرجی است و نه یک الگوی خرید بی‌دیده.

اگر هر ماه مقدار کمی از شما باقی می‌ماند، آن مبلغ را به یک حساب پس‌انداز منتقل کنید تا وقتی چیز هیجان‌انگیزی می‌بینید، پول را به راحتی در دسترس داشته باشید. بسیار سرگرم کننده تر است که یک خرید مستقیم انجام دهید و بدانید که کالا بدون هیچ رشته ای مال شماست، به جای اینکه وقتی سررسید صورت حساب را می بینید احساس غرق شدن را تجربه کنید.

برای خریدهای بزرگ صرفه جویی کنید

اگر چیز گران‌قیمتی مانند جدیدترین فناوری یا لباس‌های مد روز وجود دارد، فقط برای آن کالا یا دسته، یک حساب پس‌انداز جداگانه ایجاد کنید.

بسیاری از بانک های آنلاین به شما امکان می دهند چندین حساب پس انداز ایجاد کنید. می‌توانید سطلی برای صندوق اضطراری خود، هزینه‌های مرخصی، دامپزشک و هزینه های پزشکی، تعمیرات خودرو و حتی بودجه ای برای خرید بزرگ بعدی شما.

حتی ممکن است متوجه شوید که با گذشت زمان، علاقه خود را به موردی که به شدت می‌خواستید از دست می‌دهید. بهتر است قبل از خرج کردن پول متوجه شوید که واقعاً آن را نمی‌خواستید، نه اینکه بعد از آن احساس پشیمانی و شرمندگی کنید.

به یاد داشته باشید، هنوز بدهی است

اگر متوجه شدید که نیاز به استفاده از سرویس BNPL دارید، اشکالی ندارد. اگر نیاز به خرید ضروری دارید و نمی توانید منتظر بمانید تا حساب پس انداز خود را بسازید، می تواند ابزار مفیدی باشد.

بسیاری از شرکت‌ها پرداخت‌های بدون بهره در BNPL ارائه می‌کنند که ممکن است شما را به خرج کردن بیشتر ترغیب کند. به یاد داشته باشید که چیزی به نام پول رایگان وجود ندارد، و خارج خود را کنترل کنید و استفاده از اعتبار ضروری است. اطمینان حاصل کنید که برنامه ای برای پرداخت به موقع BNPL دارید تا هیچ هزینه ای متحمل نشوید یا به طور بالقوه بر امتیاز اعتباری خود تأثیر نگذارید.

افکار نهایی

BNPL می تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که به پل ارتباطی بین چک های حقوقی نیاز دارند یا برنامه ای برای پرداخت به موقع و کامل خرید خود دارند. با اطمینان از انباشت بیش از حد بدهی از طریق سرویس BNPL اجتناب کنید شما با خریدهای فوری دیوانه نمی شوید و از این سرویس فقط به عنوان پشتیبان استفاده می کنید تا در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارید به شما کمک کند.

به‌جای نگرانی در مورد نحوه بازپرداخت خرید در حال حاضر، سناریوی بعدی را پرداخت کنید، روی پس‌انداز برای اقلام بلیط بزرگ تمرکز کنید، بخش زیادی از بودجه خود را ایجاد کنید و فقط در صورت لزوم بدهی انباشته کنید.

553bbb02f18dfacc622039a602b6519a?s=100&d=mp&r=g - با برنامه ریزی از قبل از استفاده از «اکنون بخرید، بعداً بپردازید» خودداری کنید

جولین و کیرستن ساندرز، ویراستاران پول برای مجله SUCCESS، زوج پشت وبلاگ برنده جایزه و کتاب آینده، غنی و منظم هستند. آنها تهیه کننده و مجریان سریال اصلی «پول روی میز» هستند که اشتیاق آنها به غذا را با گفتگوهای متفکرانه درباره پول ترکیب می کند

6cd8a94407d3d4d5f672fb9958daccf3?s=100&d=mp&r=g - با برنامه ریزی از قبل از استفاده از «اکنون بخرید، بعداً بپردازید» خودداری کنید

جولین و کیرستن ساندرز، ویراستاران پول برای مجله SUCCESS، زوج پشت وبلاگ برنده جایزه و کتاب آینده، غنی و منظم هستند. آنها تهیه کننده و مجریان سریال اصلی «پول روی میز» هستند که اشتیاق آنها به غذا را با گفتگوهای متفکرانه درباره پول ترکیب می کند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی