عمومیمقالات

با این غذاها شادی خود را تغذیه کنید

با این غذاها شادی خود را تغذیه کنید

می گویید یک دونات لعاب شکلاتی و به دنبال آن آستین مالومار خوشحالتان می کند؟ ما شک نداریم ما همچنین شک نداریم که وقتی قند بالا بیفتد، اصلاً احساس خوشحالی نخواهید کرد. شکی نیست که آنچه می خورید و می نوشید روی احساس شما تأثیر می گذارد ، نه فقط از نظر جسمی بلکه روحی. هر کسی که هر روز صبح برای اولین بار به یک فنجان قهوه دست می زند، همین را می داند. غذا می تواند خلق و خوی شما را تقویت کرده و را شاد کند.

چگونه از طریق غذا خلق و خوی خود را تقویت کنیم

با این حال، برخی غذاها در تقویت (و سپس حفظ) خلق و خوی مثبت، وضوح ذهنی و رفاه کلی بسیار بهتر از سایرین هستند. متأسفانه، دونات و مارشمالو با روکش شکلاتی در میان آنها نیستند. غذاهای شاد را بیابید و چگونه آنها را به بخشی از یک “غذاهای شاد” کلی تبدیل کنید.

دونات و مارشمالو با روکش شکلاتی بخورید.

بله، ما می دانیم که چه چیزی گفتیم. این غذاها حاوی ذره ای از مواد مغذی (مگر اینکه پوشش شکلات ۸۵ درصد شکلات تیره باشد، در ادامه در مورد آن بیشتر خواهیم شد) یا اسیدهای چرب ضروری یا هر چیز دیگری غیر از آشغال های فرآوری شده ندارند. اما اگر آنها را دوست دارید – یا بستنی، پنیر یا سیب زمینی سرخ شده – نباید خودتان را از خوردن گاه به گاه محروم کنید. خداحافظی برای همیشه با زیاده‌روی‌های ناسالم، احتمالاً باعث می‌شود که آنها را بیشتر بخواهید. غیبت باعث می شود که قلب علاقه مند شود، درست است؟ فقط از آنهایی که دارای چربی های ترانس هستند صرف نظر کنید (در یک لحظه بیشتر در مورد آن).

قانون ۷۵% برای تقویت خلق و خوی خود با غذا.

لازم نیست لذت های گناهکار را به طور کامل حذف کنید. الیزابت سامر، یک عضو ثبت شده، توصیه می‌کند در عوض، سعی کنید سالم غذا بخورید در سه چهارم مواقع متخصص تغذیه، متخصص تغذیه و نویسنده راه خود را به سوی شادی بخورید . “سالم” چیست؟ هر چیزی که بیش از حد فرآوری نشده باشد و با موادی مانند شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده پر نشده باشد. این یعنی بلغور جو دوسر با میوه در صبح به جای پاپ تارت. این به معنای سالادی با آووکادو، گوجه فرنگی و نخود است به جای سالادی با تکه های بیکن، کروتون های خریداری شده از فروشگاه و پنیر خرد شده فرآوری شده. یعنی بادام برای میان وعده به جای کیسه چیپس.

یک مطالعه منتشر شده در تغذیه سلامت عمومی به این نتیجه رسید که کسانی که رژیم غذایی سرشار از «غذاهای فرافرآوری شده» نسبت به همتایان خود که رژیم غذایی کم «غذاهای فوق فرآوری شده» مصرف می کردند، «افزایش آماری معنی داری در علائم سلامت روانی نامطلوب افسردگی خفیف، «روزهای ناسالم روانی» و «روزهای مضطرب» داشتند. یک مطالعه دیگر نشان داد کسانی که مقادیر بیشتری مصرف کردند میوه ها و سبزیجات سطوح پایین تری از استرس درک شده را تجربه کردند—اما نشان داد که “مصرف بیشتر [میوه و سبزیجات] با استرس کمتر درک شده در بزرگسالان میانسال مرتبط بود… اما در شرکت کنندگان جوان (<45 سال) و مسن تر (≥65 سال) نه ).»

چربی های ترانس را به طور کامل حذف کنید.

این «چربی‌های تقلبی»، به‌عنوان درو رمزی، M.D.، نویسنده Eat to Beat افسردگی و اضطراب: راه خود را برای سلامت روان بهتر در شش هفته تغذیه کنید، آنها را در روغن های نیمه هیدروژنه یافت می شود که در بسیاری از غذاهای فرآوری شده امروزی، از مارگارین گرفته تا کلوچه های آماده و کراکر وجود دارد. ما از دهه ۱۹۹۰ را می شناسیم این چربی ها چقدر می توانند برای سلامت جسمی ما مضر باشند، اما آنها برای خوب احساسی ما بد است بودن نیز. در تلاش برای کاهش اثرات چربی‌های ترانس بر سلامتی، FDA استفاده از روغن های نیمه هیدروژنه – “منبع غذایی اولیه چربی ترانس مصنوعی در غذاهای فرآوری شده” – در غذاها را در سال ۲۰۱۸ ممنوع کرد و اجازه داد تا تا ۱ ژانویه ۲۰۲۱، تا این غذاها “از طریق توزیع کار کنند.”

نزدیک ترین چیزی که در حال حاضر به یک گلوله جادویی خوراکی در مورد غذای تقویت کننده خلق و خوی داریم، ماهی قزل آلا وحشی است. مطالعات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این ماهی ممکن است به بهبود عملکرد شناختی. نه به ماهی؟ روزانه با امگا ۳ مشتق از جلبک که می توانید آن را در داروخانه محلی خود پیدا کنید، مکمل کنید.

میان وعده آجیل.

گردو نوع متفاوتی از امگا ۳ به نام آلفا لیپوئیک اسید (ALA) دارد. اگرچه ممکن است همان قابلیت تقویت مغز را نداشته باشد، اما هنوز هم ممکن است بسیار قوی باشد. تحقیق منتشر شده در Frontiers in Aging Neuroscienceدریافت که برای موش‌های مقاوم به انسولین، «تجویز ALA باعث بهبود اختلالات شناختی می‌شود». مهره رورشاخ شکل نیز سرشار از منیزیم است که دارای پتانسیل برای کمک به درمان اضطراب و افسردگی و بهبود کیفیت کلی زندگی.

اگر کمبود منیزیم دارید، احتمالاً احساس تحریک پذیری، استرس و خستگی می کنید. ” rel=”noreferrer noopener”>برنامه تغذیه بهتر و یکی از نویسندگان انرژی مادر: طرحی ساده برای زندگی کامل. بادام زمینی، بادام و بادام هندی نیز حاوی منیزیم هستند، بنابراین دفعه بعد که احساس کمبود کردید، یک مشت آجیل مخلوط کنید.

زغال اخته را با همه چیز – ماست، اسموتی، بلغور جو دوسر، غلات، سالاد، و غیره مخلوط کنید. 

چرا؟ زیرا بلوبری یک نیروگاه است آنتی اکسیدان که می توانند از محافظت و پردازش شناختی بازیابی کنند سرعت—در حالی که به طور بالقوه محافظت می کند الف> “در برابر کاهش عصب شناختی آینده در افراد آسیب پذیر.” کوف زغال اخته وحشی را توصیه می کند که ممکن است دارای غلظت بیشتری از آنتی اکسیدان باشد.

با غذاهای غنی شده با ویتامین D خلق و خوی خود را تقویت کنید.

سامر می گوید: «ویتامین D به کاهش علائم اختلال عاطفی فصلی کمک می کند و نوسانات خلقی مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد. مصرف توصیه شده ویتامین D 600 واحد در روز است. روز – ۸۰۰ واحد برای افراد بالای ۷۰ سال – بنابراین ممکن است برای رسیدن به آن حد نیاز به مصرف مکمل داشته باشید. اما رژیم غذایی خود را با بسیاری از غذاهای تقویت کننده خلق و خوی غنی از D نیز پر کنید، از جمله ماهی آزاد وحشی، ماهی تن و محصولات لبنی که با ویتامین D غنی شده اند.

از شکلات تلخ لذت ببرید.

در کنار ماهی قزل آلا وحشی و زغال اخته ارگانیک، کوف شکلات تلخ ارگانیک را یکی از سه غذای شاد برتر می داند. اما همه شکلات ها یکسان ساخته نمی شوند. یک مطالعه ۲۰۲۲ منتشر شده در Journal of Nutritional Biochemistry دریافت که مصرف روزانه ۸۵ درصد شکلات تلخ کاکائو کاهش می یابد. تأثیر منفی در شرکت کنندگان. با این حال، این موضوع برای کسانی که شکلات تلخ کاکائویی ۷۰ درصد مصرف می‌کنند صدق نمی‌کند.

این مقاله در نوامبر ۲۰۱۴ منتشر شده و به روز شده است. عکس توسط Monkey Business Images/Shutterstock

0debe61b9db7e417b2dd387317942813?s=100&d=mp&r=g - با این غذاها شادی خود را تغذیه کنید

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی