عمومی

با این اثبات شده اعتماد به نفس خود را در سخنرانی عمومی ایجاد کنید برنامه تمرین

با این اثبات شده اعتماد به نفس خود را در سخنرانی عمومی ایجاد کنید
برنامه تمرین

وقتی در هاروارد کلاسهای آموزش اجرایی تدریس می کنم، مهلتی برای دانش آموزان تعیین می کنم تا اسلایدهای نهایی خود را ارسال کنند. مهلت حدود دو هفته قبل از اینکه آنها موظف شوند ارائه های خود را به کلاس تحویل دهند است. با مجبور کردن سخنرانان به پایان اسلایدهای پاورپوینت دو هفته زودتر، زمان زیادی را برای تمرین سخنرانان فراهم می کند.

یک بار دانش آموزان عرشه های نهایی خود را برای من بفرستند، آنها اغلب از من می پرسند “چقدر باید تمرین کنم؟”

خب، من یک بار با یک دانشمند مصاحبه کردم. که قبل از استفاده از مرحله TED. “سکته بینش” جیل بولت تیلور میلیون ها بیننده را به خود جذب کرد و آن را به یکی از برترین سخنرانی های TED در تمام دوران تبدیل کرد.

در اینجا آمده است. خبر خوب – لازم نیست ۲۰۰ بار تمرین کنید. بولت تیلور ماه‌ها فرصت داشت آماده کند، اما در دنیای واقعی، تعداد کمتری وجود دارد که موثر است. و قابل دستیابی است.

تعداد ایده آل تمرین ۱۰ جلسه است.

اگر سخنرانی یا ارائه خود را ۱۰ بار تمرین کنید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و ارائه شما این را نشان خواهد داد. به یاد داشته باشید، این جلسات تمرین کاملی است که در آن محتوا را از ابتدا تا انتها مرور می کنید. این بدان معناست که اسلایدهای شما باید ۸۰ درصد کامل باشند، و در حین صحبت کردن با صدای بلند، فضای کمی برای تغییرات باقی بماند.

Don نگران نباش لازم نیست در اولین تلاش کامل باشید. طرح کلی تمرین زیر باید جلسات تمرین شما را راهنمایی کند.

قسمت اول (جلسات تمرین ۱-۳).

سه روش اول صرفاً به شما کمک می کند تا با محتوا راحت باشید. شما متوجه خواهید شد که به یادداشت‌ها نگاه می‌کنید، مکان خود را فراموش می‌کنید و تغییراتی در عرشه خود ایجاد می‌کنید، مانند جابجایی اسلایدها یا حذف کامل برخی از آنها. به این فکر کنید که چگونه ایده های هر اسلاید را بیان می کنید. آیا راهی واضح تر و مختصرتر برای بیان آن وجود دارد؟ در صورت تمایل می توانید از کرونومتر استفاده کنید، اما زمان بندی در جلسه بعدی بسیار مهم است.

قسمت دوم (جلسات تمرینی ۴ و ۵).

اکنون باید استفاده از کرونومتر را جدی بگیرید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید. اگر ۱۸ دقیقه برای یک سخنرانی TED (یا هفت دقیقه در کلاس های من) به شما داده می شود، به زمان خود پایبند باشید. اگر در تمرین پیش رفتید، موارد را حذف کنید. با هر تمرین، اتکای خود را به یادداشت ها به حداقل برسانید. دو دقیقه اول ارائه، نتیجه گیری و ایده اصلی هر اسلاید را به خاطر بسپارید تا بتوانید به جای خواندن از روی اسلایدها، با مخاطب ارتباط چشمی برقرار کنید.

بخش سوم. (جلسات ۶-۸ تمرین کنید).

ارائه کامل ارائه را تا پایان راه ارائه دهید. بدون توقف. اگر خطوط خود را فراموش کردید، بداهه بگویید و ادامه دهید. این ارائه ها را ضبط کنید. ویدیو را تماشا کنید تا عادت‌های آزاردهنده‌ای مانند استفاده از کلمات پرکننده زیاد یا خواندن از اسلایدهایتان را پیدا کنید.

قسمت چهارم (جلسه‌های تمرین ۹ و ۱۰).

اکنون زمان تقلید از شرایط دنیای واقعی است تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. با ارائه سخنرانی در حضور دوستان یا همسالان، سطح استرس را افزایش دهید. اگر این امکان وجود ندارد، حداقل یک اتاق جلسه یا دفتر خالی پیدا کنید که بتوانید در آن بایستید و ارائه را با نمایشگر و یک کلیک برای پیشبرد اسلایدها ارائه دهید. به صدای خود و حرکاتی که انجام می دهید فکر کنید. و فراموش نکنید که لبخند بزنید.

وقتی از من دعوت می‌شود که سخنرانی‌های اصلی ۴۵ دقیقه تا یک ساعته داشته باشم، ساعت‌های زیادی را صرف تحقیق می‌کنم تا ارائه‌ام با مخاطب مرتبط باشد. اما زمانی که از محتوا و اسلایدها راضی باشم، در تقویم خود برای حداقل ۱۰ جلسه تمرین (معمولاً یک بار در روز برای دو هفته قبل از رویداد) وقت می گذارم.

از آنجایی که اکثر سخنرانان متعهد به تمرین نیستند، با اختصاص دادن زمان برای تمرین و اصلاح ارائه خود، برجسته خواهید شد. مهمتر از همه، شما با اعتماد به نفسی که برای ایجاد یک تاثیر قوی نیاز دارید صحبت خواهید کرد.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی