عمومی

با استفاده از این 4 مورد، یک کمپین بازاریابی موفق ایجاد کنید لایه های درک

با استفاده از این ۴ مورد، یک کمپین بازاریابی موفق ایجاد کنید
لایه های درک

چشم انداز بازاریابی به طور قابل توجهی در دهه گذشته تکامل یافته است و فرصت های ظاهراً بی پایانی را برای جذب مخاطبان خود به متخصصان بازاریابی ارائه می دهد. اما گزینه های فراوان می توانند به سرعت حواس را پرت کنند. بین تاکتیک‌های آزمایش‌شده و واقعی در بازاریابی محتوا تا استراتژی‌های جدید هیجان‌انگیز مانند شخصی‌سازی بیش از حد هدفمند، می‌توان به راحتی تحت تأثیر پتانسیل‌ها قرار گرفت. به همین دلیل است که بسیاری از بازاریابان، نه با توسعه تاکتیک های خود، بلکه با تکیه بر موفقیت های خود از ترس شکست، پاسخ می دهند. آنها شبکه گسترده ای را ایجاد کردند و رگباری از محتوا را به هر کانال ممکن برای مخاطبان خود ارسال کردند، به این امید که مشتریان جدید را جذب کنند. اما آیا این رویکرد “همیشه فعال” واقعا سود سهام را پرداخت می کند؟ نه کاملا.

در پایان سال ۲۰۲۱، ۴۳ درصد از بازاریابان مورد بررسی خاطرنشان کردند که جلب توجه مخاطبان آنها به طور فزاینده ای دشوار شده است. با وجود این، ۶۶ درصد از بازاریابان B2C همچنان از سال قبل خواسته می‌شود کارهای بیشتری انجام دهند، در حالی که با همان منابع کار می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که چرا ۷۴ درصد از بازاریابان، استراتژی بازاریابی سازمان خود را فقط نسبتاً موفق یا بدتر می دانند.

اگر در شرایط فعلی بازاریاب هستید، وقت آن رسیده است که تنظیماتی را انجام دهید. با اولویت بندی این چهار لایه از درک مشتری شما تا کمپین های بازاریابی شما را از رقبا متمایز کند.

۱٫ استراتژی مخاطب: ایجاد پیام مناسب برای مصرف کننده مناسب 

مخاطبان مدرن از برندهایی که به دنبال توجه آنها هستند، شخصی سازی می خواهند. در واقع، ۸۰ درصد مشتریان چیزی کمتر از یک تجربه شخصی شده انتظار ندارند در حالی که ۶۳ درصد گزارش می دهند که از برندهایی که پیام های عمومی را در محتوای بازاریابی خود ارائه می دهند، عصبانی هستند. مشتریان به قدری خواهان شخصی سازی هستند که حتی مایلند به ارائه تسهیلات برای برندها کمک کنند. به عنوان مثال، گوگل یک ۲٫۵ میلیارد بازدید در سال از کاربرانی که به دنبال مشاهده یا تنظیم نحوه شخصی سازی تبلیغات برای آنها هستند. بنابراین، چرا ۴۲ درصد از بازاریابان هنوز با تقسیم بندی مخاطبان خود در شخصی سازی پیشرو نیستند؟ و از آنهایی که این کار را انجام می دهند، تنها ۴ درصد به بیش از یک منبع داده برای اطلاع رسانی آن تقسیم بندی متکی هستند.

قبل از اینکه بتوانید استراتژی محتوای خود را برنامه ریزی کنید، باید مخاطبان خود را بشناسید. درک بخش‌های هدف شما همه چیز را از انتخاب کلمه گرفته تا احساس فوریت شما، تا لحن و گزاره‌های ارزشی، در میان چیزهای دیگر، آگاه می‌کند.

به جای اینکه به روند بزرگ بعدی در محتوا بروید، عقب نشینی کنید و مخاطبان خود را با دقت ارزیابی کنید. بازاریاب هایی که پیام درست را به مصرف کننده مناسب ارائه می دهند، میانگین ۵-۸ برابر افزایش بازگشت سرمایه در هزینه های بازاریابی و افزایش ۱۰ درصدی در فروش. برای دیدن این نوع رشوه به بینش نیاز است!

۲٫ استراتژی لحظه ها و طرز فکر: یادگیری زمانی که مخاطب هدف پذیراتر است 

۳۲ درصد از مخاطبان گزارش می دهند که از حجم محتوای موجود امروز غرق شده اند و انتظار می رود این تعداد فقط افزایش یابد. پس جای تعجب نیست که بازه توجه ادامه یابد کم شدن. برای مبارزه با این، اکثر کسب‌وکارها عادت کرده‌اند محتوای خود را هر بار منتشر کنند. تنها یک روز در یک رویکرد تا حدی تصادفی، “همه چیز را به دیوار بیندازید و ببینید چه چیزی می چسبد” به بازاریابی.

این روش شناسی رویکردی منفعلانه برای بازاریابی دارد که مزایایی دارد، اما ممکن است بازدهی کاهشی نیز داشته باشد. با هر محتوای منتشر شده، نقطه ورود دیگری به برند خود ایجاد می کنید که همیشه ایده آل است. اما در حالی که این رویکرد از سابقه مشتریانی که به تنهایی به دنبال برندها و خدمات بودند، سود می برد، جدول در سال های اخیر تغییر کرده است. این روزها، ۵۱ درصد از مخاطبان انتظار دارند که برندها اولین حرکت را انجام دهند. آن‌ها نمی‌خواهند کارهای سنگینی انجام دهند تا درباره برند یا خدمات شما بیاموزند، بلکه می‌خواهند کسب‌وکارها زمانی که نیازی دارند که کسب‌وکار می‌تواند آن را برطرف کند، با آنها ارتباط برقرار کنند.

برای جلب توجه و حفظ توجه مخاطبان خود، باید در مواقعی با آنها ارتباط برقرار کنید که آنها بیشترین استقبال را از شما دارند. پیام بازاریابان بزرگ صرفاً محتوا را بر اساس یک تقویم انتشار از پیش تعیین شده ارائه نمی کنند، بلکه در عوض زمان هایی را که مخاطبانشان قابل دسترس ترین هستند را شناسایی می کنند و از آنجا می سازند.

۳٫ استراتژی رسانه: کشف کجا مخاطب شما وقت خود را سپری می‌کند 

دانستن اینکه چه زمانی باید با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید به همان اندازه مهم است که بدانید کجابه آن متصل شوید. به هر حال، شرم آور است که روی مجموعه ای از محتوای خلاقانه سرمایه گذاری کنید که برای کانال هایی که مشتریان شما به آنها مراجعه می کنند بهینه نشده است. و با وجود بسیاری از کانال‌های دیجیتال جدید و هیجان‌انگیز که در کنار بازگشت به رویدادهای حضوری ظاهر می‌شوند، می‌توان به راحتی از کانال‌ها یا گرایش‌های جدید پرت شد.

عصبانیت ایجاد دنبال کننده در توییتر بعدی گاهی اوقات می تواند اهمیت ملاقات با مخاطبان را در جایی که قبلا هستند تحت الشعاع قرار دهد. . هیجان اولیه در کلاب هاوس در اوج همه گیری را در نظر بگیرید. بازاریابانی که در هیجان پیرامون این کانال جدید منحصر به فرد غرق شده بودند، احتمالاً زمانی که برنامه کاهش یافت تقریباً به همان سرعتی که رشد کرد.

به جای اینکه با تلاش برای تسلط بر هر کانال پرطرفدار، خود را بیش از حد گسترش دهید، مشخص کنید که بخش‌های مخاطبان شما بیشتر وقت خود را در کجا می‌گذرانند و تمرکز دارند. تلاش شما در آنجا با برقراری ارتباط با ۱۰۰ فرد توجه، موفقیت بسیار بیشتری نسبت به تلاش برای جلب توجه ۱۰۰۰ فرد جدا شده در مکان های متفاوت خواهید دید.

۴٫ استراتژی هدف‌یابی متنی: همراستایی تبلیغات و محتوا با اطلاعاتی که مخاطبان شما مصرف می‌کنند 

بعد از اینکه پیام‌هایی را که هر بخش مشتری ارسال می‌کند، شناسایی کردید. بهترین پاسخ – همراه با زمان‌ها و مکان‌هایی که مخاطبان بیشترین استقبال را دارند – قدم بعدی شما این است که اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای آن مخاطب ارزش دارد. برای اینکه این کار را به خوبی انجام دهید، انواع محتوایی را که مخاطبان شما در کانال‌هایی که بیشتر بازدید می‌کنند مصرف می‌کنند، در نظر بگیرید، سپس تبلیغات و محتوایی را ارائه دهید که دقیقاً و با آن اطلاعات مطابقت دارد.

مثلاً شاید بتوان مخاطبان شما را در حال بازدید از یک گروه LinkedIn خاص یافت. آیا می توانید نقل قول هایی از آن گروه را جمع آوری کنید و یک کتاب الکترونیکی از نکات گروهی ایجاد کنید؟ شاید بتوان مخاطبان شما را در TikTok پیدا کرد. آیا می توانید یک تأثیرگذار را که آنها دنبال می کنند برای تبلیغ واقعی برند شما جذب کنید؟ اینها تنها نمونه هایی از آنچه ممکن است هستند.

متاسفانه، این مرحله نهایی اغلب می تواند سخت ترین کار یک بازاریاب باشد. در واقع، ۴۲ درصد از بازاریابان مورد بررسی، ایجاد محتوایی که برای بخش‌های مختلف مشتریان جذاب باشد، بزرگترین چالش آنهاست. برای مقابله با این چالش، مهمترین بخش مشتری خود (یا بخش آزمایشی کوچکتر) را شناسایی کنید و ابتدا روی استفاده از این تاکتیک با آنها تمرکز کنید. هنگامی که ارزش این استراتژی را اثبات کردید، توجیه منابع مورد نیاز برای گسترش به بخش های دیگر آسان تر خواهد بود.

علوم رفتاری را با استراتژی رسانه خود ترکیب کنید تا تأثیر را به حداکثر برسانید 

در حال استقرار چهار لایه درک در استراتژی بازاریابی شما به شما کمک می کند تا تلاش های خود را متمرکز کنید و نتایج بیشتری کسب کنید، اما برای انجام درست این کار باید مخاطبان خود را بشناسید. شخصیت‌های بزرگ مشتری از بینش قوی و درک عمیق انسانی ساخته شده‌اند. یک دیدگاه جامع و عملی از مشتری خود بسازید، و خواهید دید که این چهار استراتژی در این فرآیند خود را نشان خواهند داد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی