مقالات

با «آواتار» اجازه دهید رویاهایتان پرواز کنند (شمانی)

با «آواتار» اجازه دهید رویاهایتان پرواز کنند (شمانی)

این هفته کمی احساس آبی دارم. با این حال، نه چندان به معنای احساسی – من واقعاً خوشحالم که با همه شما درباره آواتار صحبت می کنم.

با بحث درباره این فیلم زمان بسیار خوبی خواهیم داشت، و اکنون این موضوع را کنار می گذارم: اگر نفس می کشید، احتمالاً قبلاً آواتار را دیده اید. اما اگر این کار را نکرده اید، باید بدانید که ما زیاد نگران اسپویل های این قسمت نیستیم. این یک یادآوری عالی است که اگر قبلاً آن را ندیده‌اید، ادامه دهید و فیلم را ببینید، به خصوص به این دلیل که Avatar 2 در دسامبر منتشر می‌شود.

اگر در مورد آن تیتر بالا متعجب هستید، این چیزی است که باید بدانید: آواتار به ما می‌گوید چگونه شمنیک را در زندگی خود بگنجانیم، و پرواز شمنی به رشد شخصی بستگی دارد

به Success Movie Rewind—پادکست فیلمی که در آن قلاب مقدمه ممکن است مبهم باشد، اما دروسی که با آن کنار می گذارید باعث می شود شما شخصاً طوری پیشرفت کنید که قبلاً هرگز نداشته اید. با آن، بیایید وارد شویم. 

بقا صرف یک ارزش خودشکسته است.

من دیگر شما را به معنای “پرواز شامانی” معطل نمی‌کنم. سفر شامانی یک تکنیک ذهنی برای انجام یک سفر نمادین به دنیایی دیگر با استفاده از چیزی جز ذهن است، اغلب با راهنمایی یک درمانگر یا شمن. این راهی است برای رفتن به جایی و تجربه چیزی که شما را تغییر می دهد، درک شما را عمیق تر می کند یا به شما شفافیت بدهم.

کمی شبیه سفر شخصیت اصلی آواتار است؟ جیک سالی سام ورتینگتون به جای برادر متوفی خود به پاندورا سفر کرده است، جایی که آواتاری را کنترل می کند که شبیه یکی از ناوی ها است که بومی این سیاره هستند.

هر بار که جیک هدست را می‌گذارد و آواتار خود را کنترل می‌کند، به یک پرواز شمنی می‌رود و چیز جدیدی در مورد پاندورا می‌آموزد. چیزهای بسیار جالبی است.

اما این دقیقاً اولین پیشنهاد ما نیست. اولین غذای آماده ما زمانی شروع می شود که جیک و سایر انسان هایی که به این سیاره آمده اند توسط فرمانده خود (استیون لانگ) در جریان قرار می گیرند. او یک مربی تمرین‌کننده سخت‌گیر است و قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای بقا در این سیاره جدید وضع می‌کند.

برای خلاصه کردن آنچه در این صحنه گفته می شود، به بازدیدکنندگان انسانی پاندورا گفته شده است که برای زنده ماندن با این دنیا به عنوان یک “دیگری” رفتار کنند. ترس از ناشناخته بلافاصله این احساس را در آنها ایجاد می کند که در قلمرو متخاصم هستند و اگر امیدوارند به خانه بازگردند، گزینه های کمی وجود دارد.

همانطور که بعداً می بینیم، اولین شخصیت انسانی که قوانینی را که فرمانده نظامی وضع می کند زیر پا می گذارد، تنها شخصیت انسانی است که خود واقعی خود را پیدا می کند. به همین دلیل است که من می‌گویم بقای صرف یک ارزش خودباختگی است.

سیاره “متخاصم” شما هر چه باشد، هر نسخه ای از یک جلسه توجیهی ایمنی به شما گفته شود، باید به خاطر داشته باشید که اگر فقط برای زنده ماندن تلاش می کنید، خود واقعی خود را به فعلیت نخواهید رساند. اهداف کارآفرینی شما در مورد بقا نیست؛ آنها در مورد خواستن – و یافتن و دستیابی – چیزی بیشتر هستند. برای انجام این کار، باید مقداری ریسک را بپذیرید.

شما باید برای دیدن باشید.

می دانستید که این روز در راه است. من نه یک، بلکه دو قافیه برای شما دارم. باید اتفاق می افتاد.

این اولین مورد است: برای دیدن باید باشید. شما باید ساکن باشید، در لحظه باشید، ساکت باشید، با کیهان یکی باشید—هر نسخه ای از آن در مراقبه ترین لحظات خود دارید، اگر می خواهید فراتر از دنیای بیرونی را ببینید، باید آن را در آغوش بگیرید. و جایی که اکنون هستید.

چگونه از آواتار می آید؟ این زمانی اتفاق می افتد که جیک (به شکل آواتار) باید شب را در بیابان بگذراند، و او توسط علاقه نهایی عشق خود، Ney’tiri نجات می یابد. او اساساً او را نادان خطاب می‌کند و می‌گوید که نمی‌تواند «دیدن» را ببیند. وقتی جیک از او می‌خواهد که دیدن را به او بیاموزد، او می‌گوید: “هیچ‌کس نمی‌تواند به شما ببیند.”

درست می‌گوید—هیچ‌کس نمی‌تواند به شما یاد بدهد که ببینید. فقط شما می توانید این کار را انجام دهید، و باید یاد بگیرید که ببینید. جیک این کار را با یکی شدن با طبیعت خیره کننده پاندورا، ساکت بودن و یادگیری دنیای جدید باورنکردنی انجام می دهد.

برای شما، این امر مستلزم درخشش بسیار کمتری در تاریکی و هماهنگی بیشتر اعمال و خواسته های بیرونی شما با خود درونی شما خواهد بود. برای درک زندگی درونی خود، باید در لحظات آرام به درون نگاه کنید. تنها در این صورت است که آنچه را که واقعاً از زندگی خود می خواهید خواهید دید.

قبل از اینکه بتوانید پرواز کنید، باید بمیرید.

در اینجا دومین کار با قافیه از آواتار آمده است: قبل از اینکه بتوانید پرواز کنید، باید بمیرید. من می خواهم در مورد چیزی در اینجا روشن باشم: منظورم مرگ تحت اللفظی نیست. منظورم چیزی بیشتر شبیه مرگ نفس است. منظورم این است که شما باید جنبه های خاصی از خودتان را که در مسیر خودتان قرار می گیرد کنار بگذارید می تواند پرواز شمنی داشته باشد و واقعاً یاد بگیرد یا به دست آورد.

روشی که شما می‌سازید چیزی بزرگتر از خودتان این است که اجازه دهید قوانین مربوط به ایمنی و حفظ خود که یاد گرفته اید بمیرند. در آواتار، می‌بینیم که شخصیت سرهنگ دقیقاً برعکس آن عمل می‌کند و – هشدار اسپویلر – به همین دلیل است که او شکست می‌خورد.

او متوجه نمی شود که نیروی ناوی که برای نبرد نهایی جمع می شود می تواند با چیزی غیر از یک حمله پیشگیرانه خشونت آمیز مقابله شود. او نمی تواند دفاعیات خود را ناامید کند و رویکرد جایگزین بهتر، روشنگرتر را نمی بیند. با این حال، قهرمان داستان ما، جیک، آن را می بیند، و به همین دلیل است که او قهرمان داستان است.

در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان، احتمالاً عادت‌های تشریفاتی و الگوهای دایره‌ای بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید برای محافظت از شما در برابر آسیب‌هایی که تصور می‌کنید، دارید. و اگرچه ممکن است در حال حاضر متوجه آن نباشید، آنها ممکن است شما را از مرحله بعدی بازدارند – مرحله ای که در آن به یک هدف بلند مدت دست یابید، یک کسب و کار بسازید یا پادکست راه اندازی کنید.

قبل از اینکه بتوانید به آنجا برسید، باید اجازه دهید خود قدیمی خود بمیرد. شما باید دوباره متولد شوید و سپس واقعاً می توانید پرواز کنید.

هفته آینده: قسمتی در ساخت ۶۵ میلیون سال

این برای آواتار است، دوستان. چیزهای زیادی برای یادگیری از این فیلم وجود دارد، اما اینها درس‌های توسعه شخصی هستند که شمن محله شما می‌خواهد شما یاد بگیرید.

هفته آینده، ما به موضوع فیلم‌های پرفروش، پرهزینه، علمی تخیلی پایبند هستیم. این اپیزودی از SUCCESS Movie Rewind است که ۶۵ میلیون سال در حال ساخت است—البته ما در مورد پارک ژوراسیک صحبت می کنیم. آنجا می بینمت.

alex stevens 100x100 - با «آواتار» اجازه دهید رویاهایتان پرواز کنند (شمانی)

الکس استیونز نقد رسانه ای انگیزشی را اختراع کرد و هر هفته در SUCCESS Movie Rewind این ژانر را دوباره اختراع کرد. الکس همچنین یک وکیل، مشاور خلاق و هنرمند است، گاهی اوقات به یکباره. الکس با خانواده اش در دالاس، تگزاس زندگی می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی