عمومی

چگونه کسب و کار خود را نامگذاری کنید

چگونه کسب و کار خود را نامگذاری کنید

در یک نام چیست؟ به گفته کارشناسان، وقتی نوبت به کسب و کار شما می‌رسد، پاسخ این است…

“شما زمان بسیار محدودی برای دریافت مارک جوینر، نویسنده کتابی درباره نام‌گذاری کسب‌وکار به نام و پاسخ به سؤالات کلیدی در مورد اینکه کسب‌وکار شما چه می‌کند. “_blank” rel=”noreferrer noopener”>پیشنهاد مقاومت ناپذیر: چگونه محصول یا خدمات خود را در ۳ ثانیه یا کمتر بفروشید. “این به ویژه برای مشاغل کوچکی که میلیون ها دلار برای خرج کردن در تلاش برندینگ بزرگ ندارند صادق است.”

جوینر می‌گوید:

کلید این است که ترکیبی از نام و برچسب ایجاد کنید “که در یک چشم شما را بین چشم‌ها قرار می‌دهد.” نام باید به یاد ماندنی باشد، در حالی که شعار باید به سؤالاتی پاسخ دهد که مشتری بالقوه می خواهد بداند: چه چیزی می فروشید؟ چه هزینه ای دارد (نه تنها از نظر قیمت، بلکه زمان)؟ چرا باید حرفت را باور کنم؟ چه سودی برای من دارد؟

برای اینکه بفهمید نام و برچسب باید چه باشد، این سوالات را که توسط Cheryl Isen، مدیر ارشد اجرایی و مالک Isen and Co.، که افسران ارشد بازاریابی را استخدام می کند:

  1. ویژگی ها و شخصیت شرکت چیست؟ آیا شما یک رهبر فکری جدی هستید؟ عجیب و سرگرم کننده؟ رانندگی سخت و تاثیرگذار؟
  2. هدف جمعیتی شما چیست؟/li>
  3. مسابقه را مطالعه کنید. چه کاری می توانید بهتر انجام دهید؟ چگونه می‌توانید خود را متمایز کنید؟ مراقب باشید نامی را انتخاب نکنید که خیلی شبیه یک کسب و کار موجود است.

نوع نامی را که دنبال می‌کنید در نظر بگیرید. شرکت‌های غول‌پیکر با دلارهای بازاریابی می‌توانند نام‌های انتزاعی را بخرند (به آمازون یا بلوتوث فکر کنید – کلمات بصری که چیزی در مورد محصول نمی‌گویند). ایسن می‌گوید: «نام شرکتی با عنوان و عنوان توصیفی بسیار کم‌هزینه‌تر است.

چند ابزار برای طوفان فکری نام شما:

  • ابزارهای نام‌گذاری کسب‌وکار آنلاین مانند Wordoid.com می‌تواند به تولید ایده کمک کند. .
  • برای شروع سریع طوفان فکری، فرهنگ لغت و اصطلاحنامه را بیرون بیاورید.
  • کیفیت ها، خدمات یا وعده هایی را که می خواهید به مشتری منتقل کنید فهرست کنید.

در طول این فرآیند بسیار مهم است که نام‌های احتمالی را در سایت‌هایی مانند GoDaddy.com، که می تواند به شما بگوید – به صورت رایگان – آیا یک URL در دسترس است. ایسن می گوید برای آینده شرکت شما بسیار مهم است که نام کسب و کاری را انتخاب کنید که آدرس وب برای آن در دسترس باشد و به راحتی با شرکت شما شناسایی و به آن متصل شود.

به عنوان مثال، شخصی که به استفاده از کلمه “سینرژی” برای نام شرکت مشاوره سلامت خود فکر می کند، باید تجدید نظر کند. یک جستجوی سریع گوگل نتایج برتر از جمله SynergyHealthConcepts.com، TheSynergyCompany.com، SynergyHealthCare.org، SynergyHealthPLC.com، و موارد دیگر را نشان می دهد. چگونه یک مشتری بالقوه شما را آنلاین پیدا می کند؟

هنگام طوفان فکری برای نام‌های اصلی و پرطرفدار، کلمات واقعی (آمازون)، کلمات غلط املایی (فلیکر، دیگ)، ترکیبات (فیس بوک)، ترکیبات (Pinterest)، عبارات کوتاه (MySpace)، پسوندها یا پیشوندها (Mashable) را در نظر بگیرید. ) یا کلمات ساختگی (Meebo).

Isen این آزمایش را برای هر نام‌گذاری احتمالی ارائه می‌کند:

  1. آیا کوتاه و ساده است؟ او می‌گوید: «شما یک نام ۱۱ حرفی نمی‌خواهید. «بازار به‌طور خودکار آن را کوتاه می‌کند یا آن را غلط املایی می‌کند – سپس کنترل برند خود را از دست می‌دهید.»
  2. آیا به یاد ماندنی و منحصربه‌فرد است؟ 
  3. آیا گفتن آن آسان است؟با قافیه و آلتراسیون (دانکین دونات) بازی کنید. باید از زبان خارج شود.
  4. آیا از نظر قانونی در دسترس است؟ علاوه بر یافتن یک URL در دسترس، پایگاه داده علائم تجاری ایالات متحده را در USPTO.gov را ببینید تا ببینید آیا این نام دارای علامت تجاری قانونی است یا خیر. برای اطمینان از در دسترس بودن نام، یک وکیل استخدام کنید.

Mercedita Roxas-Murray

معاون اجرایی سابق
کسب و کار: RedPeg Marketing، واشنگتن , D.C.
چرا این نام؟ با اشاره به بازی تخته کلاسیک Battleship، این نام نمادی از ماموریت شرکت برای اجرای استراتژی، تاثیر و نتایج است. قرار است به طور شهودی و تحقیق سریع درک شود.
نتایج: یکی از معدود آژانس های بازاریابی مستقلی است که از زمان تأسیسش در ۲۷ سال پیش، زنده مانده و رشد کرده است.

ما در سال ۱۹۹۵ به‌عنوان Momentum Marketing تأسیس شدیم، اما یک شرکت بازاریابی بسیار بزرگ‌تر و معتبرتر وجود داشت که نامی مشابه داشت. برای مدت طولانی ما از “Big Mo” (به قول ما آنها) بهره بردیم. وقتی با شرکت‌های تولیدکننده بلو‌تراشه صحبت می‌کردیم، آنها اغلب می‌گفتند، “اوه، ما شما و کارتان را می‌شناسیم” اما واقعاً به رقابت ما فکر می‌کردند.

بعد از مدتی سردرگمی شروع به صدمه زدن به ما کرد. ما در دوران رشد بودیم و از یک شرکت اجرای تراکنش به یک شرکت بازاریابی با خدمات کامل تبدیل می شدیم. ما نیاز به موفقیت و شکست بر اساس هویت خود داشتیم.

پیدا کردن یک نام جدید کار بزرگی بود که پنج سال کار واقعی طول کشید. یک تیم داخلی تعیین شد تا یک بار در ماه برای طوفان فکری و بررسی اسامی احتمالی ملاقات کنند. ما از کارکنان خود خواستیم تا در مورد ماهیت ما، آنچه که ما را متفاوت می‌کند و چگونه توانستیم آن ویژگی ها را تجسم کنیم. ما صدها ایده را در نظر گرفتیم و ۲۰ نام دامنه و علائم تجاری متعددی را در این فرآیند خریداری کردیم. ما از مشتریان، مشتریان و شرکا پرسیدیم که نظر آنها در مورد نام‌های مختلف چیست و در نهایت آن را به سه مورد کاهش دادیم. ما لوگوهای طراحی بخش خلاقانه خود را برای آن سه نام داشتیم و آنها را به کمیته اجرایی خود ارائه کردیم.

در نهایت ما در مورد RedPeg با اشاره به بازی تخته ای Battleship به توافق رسیدیم. کارمندی که این نام را پیشنهاد کرد توضیح داد: “شما هدف قرار می گیرید، ضربه مستقیم می زنید، تاثیرگذار هستید و یک میخ قرمز را برای نشان دادن ضربه و موفقیت وارد می کنید.” این هسته اصلی برند ما است. ما آن را در سال ۲۰۰۴ برای عموم عرضه کردیم.

حدود نیمی از افرادی که نام را می شنوند بلافاصله آن را دریافت می کنند. نیمی دیگر بلافاصله پس از توضیح ما آن را دریافت می کنند. این ترکیب خوبی به ما می دهد از اینکه بلافاصله قابل تشخیص باشیم و هنگام ارائه یک خط گفتگو باز کنیم. یک لحظه “آها” وجود دارد و نوستالژی نام آن را به یاد ماندنی می کند.

این نام جدید به ما کمک کرد از سایه “Big Mo” خارج شویم و خودمان را تعریف کنیم و ارزش ویژه برند خود را بسازیم.

ویلیام لاو

مدیر بازاریابی دیجیتال
کسب و کار: CanvasPaintings.com، بروکلین، نیویورک
چرا این نام؟ SEO قدرت عظیم است، و دقیقاً نشان می دهد که شرکت چه می کند.

نتایج: ۲۰٪ از ترافیک وب از کلمات کلیدی در نام شرکت می آید: “بوم” و “نقاشی”. فروش در سال ۲۰۱۲ ۲۳ درصد افزایش یافت.

ما یک خرده‌فروش آنلاین هستیم، بنابراین سئو برای انتخاب نام ما بسیار مهم بود. وقتی در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی کردیم، بلافاصله به کلمات کلیدی که مشتریان برای جستجوی آنچه ارائه می‌دهیم استفاده می‌کردند نگاه کردیم – هنر دیواری مقرون‌به‌صرفه، که با دست تمام شده و منحصراً به‌صورت آنلاین فروخته می‌شود. ما به سرعت به کلمات بوم و نقاشی پرداختیم. CanvasPaintings.com عالی بود—ارزش سئو بالا بود و نام دقیقاً توضیح می‌داد که ما چه می‌کنیم—از جمله «.com» که بخشی از نام شرکت است.

یک اصطلاح صریح و آشنا بهترین کار را برای ما داشت، زیرا بودجه‌ای در اختیار داشتیم. ما پول زیادی برای ایجاد نام تجاری حول یک نام و لوگوی عجیب و غریب نداشتیم. در آن زمان، یک فروشگاه کوچک خرده فروشی هنری متعلق به CanvasPaintings.com بود، و ما توانستیم آن را به راحتی با مبلغ پنج رقمی خریداری کنیم.

انتخاب نام ما برای موفقیت ما بسیار مهم بوده است: یک پنجم ترافیک وب سایت ما – که ویترین فروشگاه ما نیز هست – از طرف افرادی است که دو کلمه کلیدی برتر ما را که نام ما هستند در گوگل جستجو می کنند.

داشتن چنین نامی که به راحتی قابل درک است مزایای بازاریابی دیگری نیز دارد. ما درگیر شدن با کمپین های فیس بوک و کلیک- تبلیغات در گوگل ادوردز و همچنین تبلیغات ایمیلی. مشتریان بالقوه بلافاصله متوجه می شوند که ما چه می کنیم. وقتی آنها روی سایت ما کلیک می کنند، مجبور نیستند حدس بزنند چه چیزی پیدا می کنند و به احتمال زیاد وقتی به آنجا می رسند به محصول ما علاقه مند می شوند. این باعث افزایش فروش و کاهش نرخ پرش ما می شود. اگر یک نام انتزاعی داشتیم، این درست نبود.

این مقاله در می ۲۰۱۳ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Jacob Lund/Shutterstock

Emma Johnson 150x150 - چگونه کسب و کار خود را نامگذاری کنید

اما جانسون یک روزنامه‌نگار تجاری، فعال برابری جنسیتی، و بنیان‌گذار بزرگترین جامعه مادران مجرد در جهان است، WealthySingleMommy.com . اما و کتاب پرفروش او، مادر مجرد Kickass، و سازمان او، مادران برای والدین مشترک، بوده اند. در صدها رسانه ملی و بین المللی نمایش داده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی