خبر

سفارت آمریکا هم باز شود دلار زیر ۲۳ هزار تومان نمی‌آید

سفارت آمریکا هم باز شود دلار زیر ۲۳ هزار تومان
نمی‌آید

377499 445 - سفارت آمریکا هم باز شود دلار زیر ۲۳ هزار تومان
نمی‌آید

اقتصاد۲۴– این کارشناس اقتصادی گفت: بنده بعید می دانم اگر سفارت آمریکا در تهران نیز باز شود قیمت دلار به زیر عدد ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان بیاید؛ قیمت ارز در بازار ارز به وسیله عرضه و تقاضا ارز تعیین می شود. وزیر نفت در برنامه هفتم ۲۰۰ میلیارد دلار قرار است سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت ایران کند و رقمی از آن به صندوق توسعه ملی می رود که به خصولتی ها وام می دهد و اینها واقعیت‌هایی از اقتصاد ایران است و در نتیجه ارز ۱۰ هزار تومانی یک آرزو است و در صورتی که برجام پذیرفته نشود وضعیت وحشتناک خواهد شد به خصوص با سیاست‌های نابخردانه‌ای که دولت در یک سال گذشته داشته است.

پازوکی در ادامه افزود: تصمیمات نابخردانه تعادل را در بازار ایران بر هم زده است. هر کجا می روید قیمت‌ها فزاینده افزایش پیدا کرده و عامل بیکاری شده است. دولت برنامه ای ندارد و استراتژی آن مشخص نیست و یک سال و ۱۰ روز از روی کار آمدن این دولت گذشته است و سیاست‌های کلی برنامه هفتم را در نیاورده اند و برای اینکه بخواهیم برسیم به اهدافمان باید وضع موجود را برای رسیدن به کمال مطلوب بررسی کنیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: بنده فکر می کنم مهمترین نکته در اقتصاد ایران این است که دولت برنامه اش را مشخص کند؛ بنده طرفدار پذیرش برجام هستم اما این دولت باید این درخواست مدنی که سعی کند از نیروی انسانی متخصص استفاده کند را اجرایی کند. مدیریت ستاد اجرایی اقای رئیسی کوتوله شده و اقتصاد ایران به شدت از بی انضباطی اقتصادی رنج می برد که شامل سه بی انضباطی پولی در سیستم بانکی، بی انضباطی در سند بودجه و در دولت است.

پازوکی در ادامه افزود: در حال حاضر دولت باید ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در بودجه اش نفت بفروشد تا کسری بودجه نداشته باشد و تاکنون زیر ۷۰۰ هزار بشکه نفت فروخته ایم و اقتصاد ایران نیاز دارد که حداقل پول ایرانیان خارج از کشور را که دو تریلیون دلار تخمین زده شده است بازگرداند و ۱۰ درصد این پول اگر وارد اقتصاد ایران شود ، برای اقتصاد ایران بسیار اثرگذار خواهد بود. دلار های این مملکت که باید کارخانه و تکنولوژی وارد می شده است از کشور خارج شده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: عراق امروز در اوپک جای ما را گرفته است و بعد از عربستان سعودی دومین صادر کننده نفت اوپک است و شرکت‌های آمریکایی در آنجا سرمایه گذاری کرده اند و از ما در حال جلو زدن است و ما امروز باید این را از دولت ایران مطالبه کنیم و از این فرصت اوکراین استفاده کنیم و گاز خود را صادر کنیم.

این کارشناس اقتصادی در آخر گفت: به نظر بنده آقای رئیسی به جای اینکه در روزهای جمعه و پنجشنبه به شهرهای مختلف برود فکر کند و از اقتصاددانان بهره گیرد.

منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی