عمومی

بازگشت 3 روز در هفته اپل به طرح آفیس نشان می دهد شرکت چیزی یاد نگرفته است

بازگشت ۳ روز در هفته اپل به طرح آفیس نشان می دهد
شرکت چیزی یاد نگرفته است

روز دوشنبه، اپل به کارکنان خود در مقر خود در کوپرتینو، کالیفرنیا گفت که حداقل باید به دفتر بازگردند سه روز در هفته تا ۵ سپتامبر. اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد، تیم کوک در ایمیلی به کارمندان گفت که آنها انتظار می رود سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها در دفتر حضور داشته باشید، تیم‌ها روز سومی را انتخاب می‌کنند که بهترین کار را برای آنها دارد: 

وقتی یک سال پیش آزمایشی را اعلام کردیم، گفتیم که این یک تجربه یادگیری برای همه ما خواهد بود. و ما خود را متعهد به تطبیق در طول مسیر برای ایجاد یک محیط منعطف که تیم‌های ما را قادر می‌سازد تا پیشرفت کنند، متعهد شدیم. بر اساس بازخورد و بینش‌هایی که از شما و مدیرانتان دریافت کرده‌ایم، تنظیمات زیر را انجام می‌دهیم:

تیم‌های شرکت‌کننده در آزمایشی سه روز در هفته با سه‌شنبه و پنج‌شنبه به‌عنوان روزهای تعیین‌شده در سراسر شرکت به دفتر می‌آیند، اما اکنون سومین روز ورود شما توسط تیم‌های شما تعیین می‌شود. هر تیم تصمیم می گیرد که چه روزی برای آنها مناسب است، و شما به زودی از رهبران خود خواهید شنید. مانند گذشته، بسیاری از کارمندان این امکان را خواهند داشت که دو روز در هفته از راه دور کار کنند. بسته به نقش خود، شما همچنین می توانید تا چهار هفته در سال از راه دور کار کنید.

در حال حاضر، هر شرکتی در تلاش است تا دریابد که چگونه کارمندان خود را به دفتر بازگرداند. علیرغم این واقعیت که دنیا در واقع طی دو سال گذشته متوقف نشده است، این احساس وجود دارد که افرادی که تصمیم می‌گیرند در مورد اینکه کارمندان کجا باید کار کنند، بر این عقیده هستند که باید در یک اداره باشد– حداقل بیشتر اوقات.

اما به نظر می‌رسد نیمه اول آن جمله نادیده گرفته می‌شود، یعنی بسیاری از شرکت‌ها– به خصوص اپل – بهترین دو سال خود را زمانی که اکثر کارمندان آنها از خانه کار می کردند سپری کردند. در هر صورت، به نظر می‌رسد شواهدی نشان می‌دهد که این ایده برای شرکت بهتر بود.

مطمئنا، اپل یک دفتر مرکزی زیبا و عظیم ۴ میلیارد دلاری. می توانم میل به کنار هم بودن افراد را درک کنم. کریگ فدریگی، معاون نرم‌افزار اپل، ایمیل کوک را با یکی از ایمیل‌های خودش دنبال کرد و گفت که «بی‌صبرانه منتظر است تا انرژی ویژه‌ای را که همه ما دوباره با هم به دفتر بازگردیم، تجربه کند!»

این عالی است، اما تصور می‌کنم بسیاری از افرادی که در سازمان نرم‌افزاری کار می‌کنند از خود می‌پرسند که آیا این «انرژی ویژه» واقعاً آنها را بهره‌وری می‌کند یا اینکه آیا این فقط چیزی است که مدیران هنگام تماشای کارمندان در پشت میز کارشان احساس می کنند.

در مورد اپل، به نظر می رسد که این شرکت به خوبی انجام داده است در نظر بگیرید که ارزش بازار اپل در مارس ۲۰۲۰، ۱٫۱ تریلیون دلار بود. امروز، فقط سه برابر آن خجالتی است. در طول همه‌گیری، در حالی که اکثر کارمندانش از خانه کار می‌کردند، اپل اولین شرکت ۳ تریلیون دلاری.

یا، در نظر بگیرید که اپل کل خط تولید مک خود را به پردازنده‌های خود تغییر داده است، در حالی که طرح‌های جدیدی را برای MacBook Pro، MacBook ارائه می‌کند. ایر و آی مک اوه، و یک مک کاملاً جدید به نام مک استودیو را برای اولین بار پس از یک دهه راه اندازی کرد. به نظر می رسد که کارمندان به خوبی با هم کار می کنند بدون اینکه همه به ساعت در دفتر ضربه بزنند.

که من را به چیزی می رساند که به نظر می رسد اپل با تمام این بازگشت به استراتژی دفتر از دست داده است. از ایمیل کوک: 

ما هیجان زده هستیم که با خلبان پیش برویم و معتقدیم که این اصلاح شده چارچوب توانایی ما را برای کار انعطاف پذیر افزایش می دهد، در حالی که همکاری حضوری را که برای فرهنگ ما ضروری است حفظ می کند. ما همچنین می دانیم که هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری داریم. و ما متعهد به گوش دادن، تطبیق و رشد با هم در هفته ها و ماه های آینده هستیم.

Apple شده است. تلاش برای بازگرداندن کارمندان به دفتر برای بیش از یک سال. در ماه آوریل، کوک برنامه سه روزه در هفته را معرفی کرد، که این شرکت قصد داشت از آوریل شروع کند.

“ما مشتاقانه منتظریم که هرچه می‌رویم یاد بگیریم و جایی را که نیاز داریم تنظیم کنیم، همه اینها در خدمت تقویت یک مشارکت واقعاً و کوک در آن زمان گفت: رویکرد منعطف به کار ما. این به عقب رانده شد، زیرا، خوب، کووید هنوز یک چیز است و کارمندان از اینکه به آنها گفته شود به سر کار بازگردند، هیجان‌زده نبودند.

البته، هر دوی این موارد هنوز درست است.

در آن زمان، در مورد اینکه چگونه رویکرد شرکت هوشمندانه بود، نوشتم زیرا مبتنی بر یادگیری و انعطاف پذیری بود. به نظر می رسید اپل قصد دارد از یک برنامه آزمایشی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین راه برای “همکاری” استفاده کند. مسئله این است که اکنون به نظر می رسد این فرض همیشه این بوده است که در نهایت به معنای کار مجدد فیزیکی با هم در دفتر است.

اگر هیچ چیز دیگری از همه‌گیری یاد نگرفته‌ایم، فکر می‌کنم این منصفانه است که بگوییم – برای بسیاری از مردم — آمدن به دفتر کار آنها را بیشتر نمی کند. ممکن است باعث شود مدیران احساس بهتری نسبت به حضور همه کارکنانشان در کنار هم داشته باشند، اما این چیزی شبیه به همکاری واقعی نیست. با این حال، با آخرین ایمیل کوک، انگار اپل چیزی یاد نگرفته است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی