خبر

شناسایی ۱.۶ میلیون واحد مسکونی مشکوک به خالی

شناسایی ۱.۶ میلیون واحد مسکونی مشکوک به خالی

344770 655 - شناسایی ۱.۶ میلیون واحد مسکونی مشکوک به خالی

اقتصاد۲۴– مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از شناسایی ۱.۶ میلیون واحد مسکونی مشکوک به خالی خبر داد و گفت:‌بر اساس قانون وزارت راه باید حدود ۲۵ میلیون خانوار را به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌کرد.
پروانه اصلانی با اشاره به ورود یک میلیون و ۵۹۴ هزار نفر به سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: از این تعداد حدود ۵۶۸ هزار نفر خوداظهاری اقامتگاه و ۴۶۰ هزار نفر خوداظهاری مالکیت داشته‌اند.
وی ادامه داد: همه این افراد دارای خانه خالی نبوده‌اند و نوع سکونت خود را اعلام کرده‌اند.وی افزود: بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی باید حدود ۲۵ میلیون خانوار را به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌کرد که این صورت خوشی نخواهد داشت.وی تاکید کرد: از این رو ناچار بودیم که از بانک‌های اطلاعاتی موجود در کشور برای شناسایی و احصا خانه‌های خالی استفاده کنیم. در این راستا وزارت راه و شهرسازی با تمام امکانات کم که در اختیار داشت از ۱۵ بانک اطلاعاتی، اطلاعات را احصا کرد.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: با این اقدامات یک میلیون و ۱۶۴ واحد مشکوک به خانه خالی احضا شده است.اصلانی با یادآوری این‌که از سال ۹۴ اجرای قانون اخذ خانه‌های خالی باید اجرا می‌شد، گفت: به هر دلیلی که در دولت‌های قبل بوده این اتفاق روی نداده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی