خبر

پیش‌بینی بورس امروز / اخباری که برای سهامداران مهم است

پیش‌بینی بورس امروز / اخباری که برای سهامداران مهم
است

389684 536 - پیش‌بینی بورس امروز / اخباری که برای سهامداران مهم
است

اقتصاد۲۴- شاخص کل بورس روز دوشنبه برخلاف روز‌های معاملاتی اخیر خود رفتار کرد و با رشد بیش از شش هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افزایش ۰٫۴ درصدی به محدوده ۳۸۸ هزار واحدی رسید.

ابوذر سروش، معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار، به هیئت انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند. (بانک‌مرکزی)

این موضوع به نفع بورس است، یعنی هر چقدر سود‌های بانکی کنترل و به نرخ مصوب نزدیک شوند پول جدید و پرقدرتی وارد بورس می‌شود و این یعنی رشد بورس در میان مدت.

تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان از مهم‌ترین موضوعاتی است که وراث این افراد مدت‌هاست چشم انتظار آن هستند، با این حال زمان نهایی آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. (ایسنا)

عدم تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان به اعتماد مردم و سهامداران ضربه می‌زند و حتی در بلند مدت می‌تواند عامل خروج نقدینگی باشد.


بیشتر بخوانید: چرا بورس برخلاف تورم نزولی است؟


مجید پیره، دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: «صندوق وقف» ابزار مالی ـ اسلامی نوینی است که واقفان می‌توانند با خریداری واحد‌های این صندوق حتی با مبالغ خرد و اندک به نیات عام‌المنفعه خود از طریق بازار سرمایه جامه عمل بپوشانند. (سنا)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این صندوق‌های وقف می‌تواند به گردش و افزایش نقدینگی در بازار سرمایه کند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی