عمومی

این شماره استراتژی هدف را برای شکست توضیح می دهد آمازون

این شماره استراتژی هدف را برای شکست توضیح می دهد
آمازون

Target و Amazon رقیب هستند به این معنا که هر دو طیف وسیعی از چیزها را می فروشند – مانند لباس، لوازم الکترونیکی، دکور خانه و حتی مواد غذایی. با وجود این شباهت، این دو شرکت های بسیار متفاوت و استراتژی های بسیار متفاوت.

Target در مقایسه با آمازون خرده فروش بسیار سنتی تری است. به عنوان مثال، اکثر ۴۰۰۰۰۰ کارمند Target در یکی از ۱۹۳۱ فروشگاه آن کار می کنند که در آنجا روزانه با مشتریان تعامل دارند. اکثر ۱٫۶ میلیون کارمند آمازون در انبارها و مراکز انجام کار کار می کنند یا با وانت های تحویل کار می کنند.

این یک تمایز مهم است: هدف این است. خرده‌فروشی مبتنی بر فروشگاه‌های فیزیکی که مشتریان به خرید می‌روند. آمازون وب‌سایتی است که در آن مردم از آیفون یا لپ‌تاپ خود خرید می‌کنند و شبکه‌ای از مراکز توزیع است که سفارش‌ها را به خانه‌های مشتریان تحویل می‌دهند – معمولاً ظرف چند روز.

منصفانه بگوییم، آمازون چند فروشگاه دارد، اما هیچ کس استدلال نمی کند که آنها کسب و کار اصلی آن هستند. آنها نیستند. کسب و کار اصلی آمازون بیشتر به عنوان یک بازار آنلاین و شبکه توزیع برای فروشندگان شخص ثالث و همچنین تعداد فزاینده ای از برندهای خانه آمازون است.

البته Target چیزهایی را به صورت آنلاین می فروشد، اما راه اصلی آن برای تعامل با مشتریان هنوز از طریق فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی است. در واقع، کل تجارت آنلاین آن نه بر روی انبارها، بلکه بر روی آن فروشگاه ها ساخته شده است. Target از با ارزش‌ترین دارایی‌های خود، فروشگاه‌های خود استفاده می‌کند و افرادش، تا به مشتریان خود بدون توجه به اینکه چگونه می خواهند خرید کنند، خدمات رسانی کند.

براساس%D8%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D9%85%D8%A7%D9%87%20%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%8C%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%20%D8%A7%D8%B2%2095%20%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85%20%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AA%20%D8%A2%D9%86%D8%8C%20%D8%A7%D8%B9%D9%85%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%20%D9%88%20%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7%20%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D9%87%D8%A7%20%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%B9%D8%AF%D8%AF%20%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C%20%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7%20%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%A4%D8%AB%D8%B1%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.

به عنوان مثال، حتی زمانی که سفارشی را به صورت آنلاین ثبت می‌کنید، به احتمال زیاد توسط یک فروشگاه خرده‌فروشی اداره شود، نه یک مرکز فروش. در واقع، Target از فروشگاه‌های خود به عنوان یک شبکه بزرگ بهره‌برداری کرده است.

این طرح هوشمندانه به آن کمک کرد نه تنها با رقبای بزرگتری مانند آمازون و والمارت رقابت کند، بلکه به شرکت کمک کرد درآمد خود را نیز افزایش دهد. ۳۵ درصد نسبت به قبل از همه گیری به بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار رسیده است. این هنوز فاصله زیادی با ۴۷۰ میلیارد دلاری آمازون در سال ۲۰۲۱ دارد. از سوی دیگر، وقتی نرخ رشد فروش آنلاین را در دو سال گذشته مقایسه می‌کنید، Target به مراتب از آمازون پیشی گرفته است و حتی به آن نزدیک هم نیست.

منصفانه بگوییم، Target در مقایسه با آمازون که قبلاً بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان بود، تقریباً از هیچ شروع می کرد. وقتی آنقدر بزرگ هستید، ادامه رشد با همان سرعت دشوار است. از سوی دیگر، تارگت فضای زیادی برای رشد داشت.

حتی در سال ۲۰۱۷، مدتها قبل از اینکه کسی در مورد COVID-19 بشنود، شرکت هزینه ۵۰۰ میلیون دلار در سرویس تحویل حمل و نقل الف>. با شروع شیوع همه‌گیری در سراسر کشور، شرکت میلیون‌ها بیشتر برای رسیدگی به سفارش‌های آنلاین خرج کرد و همچنین تحویل در فروشگاه و کنار خیابان.

اما این موفقیت را تضمین نمی‌کند، و Target می‌توانست همان کاری را انجام دهد که بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر انجام دادند: به آنچه رقبای شما انجام می‌دهند نگاه کنید و فقط آن را کپی کنید. این یک تاکتیک بسیار رایج است.

به جز سه چهارم آمریکایی‌ها در ۱۰ مایلی یکی از آن فروشگاه‌ها زندگی می‌کنند. این بدان معناست که یک مرکز تکمیل و محل وانت در فاصله کوتاهی از اکثر مشتریانش وجود دارد. چرا نمی‌خواهید از آن استفاده کنید؟

این دقیقاً همان کاری است که Target انجام داد. این شرکت به جای تلاش برای تغییر استراتژی متفاوت برای رقابت با آمازون، این دارایی ها را دو برابر کرده و از آنها برای ارائه خدمات به مشتریان حتی با تغییر نیازهایشان استفاده کرده است. آن کار می کند.

تغییر به سمت خریدهای آنلاین به شرکت کمک کرد تا در زمانی که تقریباً هیچ کس نمی‌دانست چه چیزی باید انتظار داشته باشد، بسیار بیشتر از حد انتظار رشد کند. تنها در سال گذشته، درآمد این شرکت ۱۲٫۷ درصد رشد داشته است. این پس از افزایش بیشتر در سال ۲۰۲۰ است. 

برای مقایسه، در سال ۲۰۱۹ — که ممکن است سالی عادی در نظر گرفته شود — فروش قابل مقایسه این شرکت تنها ۳٫۹ درصد رشد کرد. در حالی که سال ۲۰۲۰ یک تغییر اساسی در شیوه تجارت Target و هر شرکتی ایجاد کرد، به نظر می رسد که این تغییر حداقل در حال حاضر همچنان ادامه دارد. هیچ کس نمی توانست دو سال گذشته را ببیند، اما پاسخ این شرکت یک نبوغ است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی