عمومی

این بزرگترین نقطه ضعف من به عنوان یک کارآفرین است و این است چگونه با آن مبارزه کنم

این بزرگترین نقطه ضعف من به عنوان یک کارآفرین است و این است
چگونه با آن مبارزه کنم

کارآفرینان حیوانات ناقصی هستند.

کسی که عمداً از فرصتی برای به دست آوردن پول کمتر برای سخت‌تر کار کردن و بدون شناخت استفاده می‌کند، مشکلی پیش می‌آید.

اما با جدیت تمام، حتی ما کارآفرینانی که در پوستی که انتخاب کرده‌ایم راحت‌تر هستیم، می‌دانیم که در حال بازی کردن هستیم. نقشی که اغلب ما را ملزم می کند همیشه در بسیاری از چیزهای مختلف واقعاً خوب باشیم. برای من، این یک چالش و حتی یک شادی است — بیدار شدن در هر روز و ندانستن اینکه آیا قرار است در آن روز فروشنده باشم یا بازاریاب یا کدنویس یا رئیس. یا همه آنها.

اما در اینجا رازی وجود دارد که هیچکس در مورد یک کارآفرین موفق به شما نمی گوید: شما نه تنها باید باشید در بسیاری از مهارت‌های تاکتیکی متنوع، باید در بسیاری از مهارت‌های استراتژیک نیز بهتر از سایرین باشید.

و یک مهارت نرم وجود دارد که من هنوز از آن لذت می برم — حتی پس از بیش از ۲۰ سال از تاسیس و شرکت های پیشرو. و فکر نمی‌کنم تنها باشم.

چرا مهارت‌های استراتژیک برای موفقیت راه‌اندازی بسیار مهم هستند

تسلط گسترده بر مهارت های تاکتیکی بسیار ضروری نیست. برای اداره یک شرکت موفق، لازم نیست یک تکنسین پیشرفته و یک جادوگر مالی، یک متخصص فروش و یک ماشین استخدام باشید.

به عنوان مثال، توسعه نرم افزار را در نظر بگیرید. من یک کدنویس خوب بودم، بهتر از حد متوسط. اما در استارت‌آپ، وقتی به پایان مفید بودن کد نوشتن رسیدم، می‌توانم یک بنیانگذار فنی یا یک مدیر ارشد فنی پیدا کنم تا خلأهایم را پر کند 

آن مهارت‌های رمزگذاری استراتژیک‌تر واقعاً علیه من در دنیای شرکت‌ها کار می‌کرد. اگر کسی به من گفت که چیزی را با مشخصات کدنویسی کنم، و من راه بهتری برای انجام آن پیدا کردم، آن را به روش خودم انجام می دهم. و سپس به خاطر آن دچار مشکل می شوم (نه یک بازیکن تیمی، دستورالعمل ها را دنبال نمی کند).

در راه اندازی، یافتن راه‌های بهتر برای انجام کارها پاداش دارد – با مشتریان، درآمد و سهم بازار.

اما، مهارت های نرم — خلاقیت، رهبری، متقاعدسازی، مذاکره، ارتباطات و غیره — مهارت هایی هستند که کارآفرینان شکست خورده را از کارآفرینان موفق جدا کنید. و نه فقط در موارد خاص. این چیزی است که می بینم تقریباً هر بار اتفاق می افتد.

حالا، من نمی گویم که باید ذهن خلاق چندلایه کریستوفر نولان یا مهارت های مذاکره میلیارد دلاری اسکات بوراس را داشته باشید. شما فقط باید در بیشتر آنها بهتر از خوب باشید.

و صادقانه بگویم، یک مهارت نرم حیاتی وجود دارد که من اصلاً آن را خوب انجام نمی‌دهم.

صبر یک فضیلت کارآفرینی است

وقتی در کاری شکست می خورم، تقریباً همیشه به این دلیل است که از آن جا می شوم. بی صبری خودم اگر پیشرفتی ندیدم، فوراً ناامید می‌شوم و مسیرم را تغییر می‌دهم.

اما این فقط من نیستم. صبر اغلب یک مهارت نرم است که به چند دلیل توسعه نیافته است: 

  • این چیزی نیست که بسیاری از مربیان و مربیان مشاوران در مورد آن صحبت می‌کنند زیرا بازدهی سریع ندارد (و بنابراین، کتاب‌های زیادی نمی‌فروشد یا تعداد زیادی از سخنرانی‌های TED به فروش نمی‌رسد).
  • این برخلاف اکثر خرد کارآفرینی است. در دنیایی که دائماً می‌شنوید «ریسک کنید»، «رویای بزرگ داشته باشید»، و «قوانین را زیر پا بگذارید»، شعاری مانند «صبور باش» از همه چیز دورتر است.
  • تحمل یک نوسان بزرگ و شکست خوردن، نجیب تلقی می‌شود، در حالی که صبور بودن و شکست خوردن، ترسناک است.

در بیسبال، تفاوت بین تاب خوردن و نگاه کردن به بیرون است. هر مربی بیسبالی که تا به حال از من برای اولی تمجید کرده بودم و برای دومی سرم فریاد می زدم.

اما اگر شما خوب نیستید. با صبور بودن، به احتمال زیاد بدترین دشمن استارتاپ خود خواهید شد. پس چگونه در آن بهتر شوید؟

راههای شخصی خود را برای تمرین صبر پیدا کنید

اما راه‌های خود را برای کار فعالانه روی مهارت‌های صبرم پیدا کرده‌ام. اگرچه اینها ممکن است برای شما کارساز باشند یا نباشند، اما در هر کدام یک درس ریشه ای وجود دارد که احتمالاً می توانید در جای دیگری در زندگی خود بیابید.

پوکر بازی کنید. آره. در نگاه اول، این یک جور احمقانه به نظر می رسد، اما گاهی اوقات درمان باید به اندازه بیماری مخرب باشد. من اغلب کارآفرینان را تشویق می کنم تا یاد بگیرند که چگونه ریسک را در مقابل پاداش با یادگیری بازی پوکر ارزیابی کنند. به طور خاص، تگزاس هولدم بدون محدودیت، برای پول، اگر مجاز باشد.

پوکر روشی عالی برای تمرین صبر است. بسیاری از بازیکنان جدید فکر می کنند برنده شدن در پوکر شرط بندی است. بازیکنان پوکر موفق به شما خواهند گفت که برد در انتظار است — خشک نگه داشتن پودر خود برای ضربه زدن در زمان مناسب.

به اندازه کافی بازی کنید و زمانی که تصمیمات سردی می گیرید در مقابل گرفتن تصمیمات داغ از سر ناامیدی، شروع به یادگیری خواهید کرد.

یک برنامه سلامت ۶۰ تا ۹۰ روزه ایجاد کنید. افراد تصمیم دارند همیشه سالم‌تر شوند. آنها رژیم های غذایی را شروع می کنند، شروع به ورزش می کنند و شروع به تغییر عادت های بد خود می کنند. اما وقتی نتایج سریعی در وزن / سرعت / بلند کردن / استقامت خود نمی بینند یا بدتر از آن، اگر یک قدم به عقب بردارند، تسلیم می شوند.

برطرف کردن این مشکلات در طول یک برنامه سلامت ۶۰ تا ۹۰ روزه نیاز به صبر و شکیبایی دارد. وقتی در نهایت شروع به پیشرفت می کنید، این احساس بسیار خوبی است، و این احساس در تمام جنبه های دیگر زندگی شما، از جمله کسب و کار شما، نفوذ می کند.

از اهداف کششی استفاده کنید. همه در مورد اهداف کششی می‌دانند، اما همه از آنها به درستی استفاده نمی‌کنند. در طی سال‌ها، آموخته‌ام که یکی از بدترین راه‌هایی که بی‌شکیبایی‌ام خود را نشان می‌دهد، زمانی است که انتظارات غیرواقعی را در نظر می‌گیرم و پس از برآورده نشدن آن انتظارات، خود یا دیگران را سرزنش می‌کنم.

اما ما کارآفرین هستیم. انتظارات غیرواقع بینانه یک چیز ماست.

پاسخ این است که ابتدا اهداف خود را تعیین کنید. به‌نظر می‌رسد یک نکته مهم است، اما ریاضیات را آسان‌تر می‌کند تا تشخیص دهید چقدر دور از دسترس انتظارات شما ممکن است باشد. به عنوان مثال، به جای اینکه هدف فروش واقعی خود را ۳۰۰۰ واحد و هدف کششی خود را دوبرابر با ۶۰۰۰ واحد تعیین کنید، ممکن است با هدف کششی خود از ۳۰۰۰ واحد شروع کنید و سپس یک هدف واقعی ۲۰۰۰ واحدی را تعیین کنید.

شما هنوز هم می توانید هدف کششی خود را هدف قرار دهید، اما وقتی یک هدف کششی را از دست می دهید، چیزی یاد می گیرید. وقتی به طور مکرر اهداف واقعی را از دست می دهید، هیچ چیز یاد نمی گیرید و سریعتر شکست می خورید.

و واقعاً صبر و شکیبایی همین است. یادگیری. بنابراین به خودتان فرصت دهید تا یاد بگیرید، بازیابی کنید و اشتباهات خود را اصلاح کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی